Šta će "Lidl" doneti potrošačima

Nemački "Lidl" u četvrtak istovremeno otvara prvih 16 prodavnica u 12 gradova Srbije. Deo je "Švarc grupe", prvi trgovinski lanac u Evropi i među pet vodećih u svetu. Očekuje se da na domaćem tržištu donese velike promene, poboljša ponudu, poveća konkurenciju i snizi cene.

Na srpskom tržištu 10 maloprodajnih lanaca učestvuje sa 55 odsto u ukupnom prometu u maloprodaji, a svi ostali učesnici pojedinačno imaju manje od jedan odsto tržišnog učešća, govore podaci Komisije za zaštitu konkurencije.

"Lidl" je savremeni diskontni trgovinski lanac i očekuje se da ponudom od 1.500 proizvoda i velikim brojem privatnih robnih marki, donese nove trendove u maloprodaji u Srbiji.

"Bitno je da donesu brzu kupovinu i kvalitet pošto je strana kompanija i na neki način dobru uslugu samog osoblja i da potrošači budu zadovoljni", smatra jedan potrošač. 

Drugi dodaje da su "svi oni došli da uzmu profit".

"Tu su oni zbog sebe, a ne zbog nas. Mi ćemo tu možda nešto malo da dobijemo s obzirom da ima veće konkurencije", napominje potrošač.

Niska kupovna moć, spora promena potrošačkih navika i nedostatak prostora za otvaranje novih maloprodajnih objekata, osnovne su barijere za brži ulazak novih trgovinskih lanaca na naše tržište.

"Srpsko tržište je bilo dosta zatvoreno u ovoj oblasti i beleži se veliki broj slučajeva kršenja prava potrošača. Dolaženjem ovako velikog brenda na srpsko tržište očekujem veću konkurenciju, poboljšan asortiman proizvoda, niže cene, veći kvalitet i bolju zaštićenost potrošača", ističe Denis Perinčić iz Republičke unije potrošača.

Mnogi se pitaju kakva je budućnost malih trgovaca u tržišnoj utakmici sa "Lidlom".

"Za njih ovakva konkurencija jeste izazov. Ono što je važno to je da oni tu konkurenciju shvate kao podstrek da budu bolji. Male komšijske radnje imaju jednu prednost koju veliki trgovci nemaju a to je da oni odlično poznaju svog potrošača, imaju šansu da kroz odnos sa potrošačima grade jednu drugačiju emociju i drugačiju uslugu", kaže Žarko Malinović iz Privredne komore Srbije.

Samo jedan odsto maloprodajnih objekata u Srbiji čine hipermarketi. Svega 19 procenata su samouslužne radnje, a čak 80 odsto ukupnog broja su prodavnice klasičnog tipa gde prodavac uslužuje kupce. Prosečan prodajni objekat ima 200 kvadrata.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
19° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво