Američki "Behtel" zainteresovan za Moravski koridor

Ministarka Zorana Mihajlović izjavila je da je američka kompanija "Behtel" zainteresovana za učešće u izgradnji deonice puta Pojate–Preljina na Moravskom koridoru i da će uskoro biti potpisan Memorandum o saradnji.

Na infrastrukturnim projektima prisutni su i Svetska banka i Evropska investiciona banka i Evropska banka za obnovu i razvoj, kineski, azerbejdžanski i evropski izvođači, a uskoro i američke kompanije, rekla je ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović za "Radio Beograd" u emisiji "Sedmica".

Istakla je da je to bitno za Srbiju, za njen ekonomski, ali i politički položaj.

"Mi jesmo mala zemlja, ali naše je bogatstvo u geostrateškom položaju i to treba da iskoristimo. Svaki put je politički projekat i svaki put koji gradimo, Srbiji povećava političku, ekonomsku i infrastrukturnu stabilnost. Zato ja ne odustajem od auto-puteva", rekla je Mihajlovićeva.

"Kineske investicije dostigle 10 milijardi"

Ministarka, koja je ove nedelje sa predsednikom Vučićem i drugim članovima Vlade bila u poseti Kini, potvrdila je da je vrednost kineskih investicija dostigla 10 milijardi i da se najvećim delom one odnose upravo na infrastrukturne projekte.

Poslednji dogovoren posao je kredit za obilaznicu oko Beograda, rekla je Mihajlovićeva.

Obilaznica će biti završena za dve i po godine, a dogovorena pozajmica je pod preferencijalnim kreditom od dva i po odsto na 15 godina.

Osim obilaznice, kao prioritete ministarstva, navela je rekonstrukciju i izgradnju brze pruge Beograd–Budimpešta.

Koridor 10, putni i železnički, je nešto što je najvažnije za Srbiju, ukoliko želi da bude transportna ruta, naglasila je Mihajlovićeva.

"Kompletan Koridor, od severa do juga biće završen za tri godine. Drugi po važnosti je put koji nas povezuje sa Crnom Gorom i on je značajan jer Srbija njime izlazi na more", rekla je ministarka.

Kaže da iz EU ne stižu kritike zbog saradnje sa Kinom, ali da, kad se interesuju za kineske investicije, odgovori iz Nemanjine su jasni – svi koji žele da ulažu u Srbiju, dobro su došli, uslovi kineskih kredita su povoljniji i, na kraju, i EU ima dnevne odnose sa NR Kinom, pa, prema tome, kad EU prekine odnose sa Kinom, "onda može i Srbija da priča o tome".

"Nastavak pruge do Subotice čeka novi finansijski ugovor"

Prvi deo pruge Beograd – Stara Pazova bi trebalo da bude gotov za dve godine, kao i deonica do Novog Sada. To znači da će se od Beograda do Novog Sada stizati za 25 minuta, objasnila je Zorana Mihajlović i dodala da nastavak železničkog puta do Subotice čeka novi finansijski ugovor.

"Ta deonica je najskuplja, košta milijardu dolara i radovi bi trebalo da počnu najkasnije do sredine sledeće godine", rekla je Mihajlovićeva.

Za tri godine biće kompletna brza pruga od severa do juga Srbije, rekla je ministarka i ukazala da je tu brzina i dalje između 50 i 80 kilometara na čas.

Podsetila je da je pre šest meseci potpisan sporazum sa kineskom kompanijom CRBC, a razgovori o tehničkoj dokumentaciji nastavljeni su i tokom posete Pekingu.

"Očekujem da radovi počnu dogodine, ali najmanje tri godine je potrebno da se rehabilituje tih 160 kilometara pruge. Međutim, za trasu od Niša do Dimitrovgrada već imamo potpisane ugovore vredne 260 miliona evra i radovi oko Niša su u toku", navela je Mihajlovićeva.

"Ne planiram da menjam svoj politički stil"

Uprkos tome što je često na udaru kritika i u samoj Vladi, Mihajlovićeva kaže da ne planira da menja svoj politički stil.

"Ja znam šta je moj cilj i svaki posao koji radim nastojim da obavim tako da ne obrukam sebe, svoju porodicu i državu. Ako se to nekome ne sviđa, ja tu ništa ne mogu", rekla je ministarka.

Kao svoje političko uporište ona je navela predsednika Vučića "koga možda ne poznaje toliko dugo kao neki drugi", ali sa kojim, kaže, ima odličnu saradnju.

"Na svim ovim projektima, sedeli smo i zajedno radili. Ja ga ne vidim samo kao političara, on je pre svega državnik i to je važno za našu zemlju", zaključila je ministarka Mihajlović.

broj komentara 9 pošalji komentar
(nedelja, 23. sep 2018, 23:14)
anonymous [neregistrovani]

@Istorija

Ти си нешто побркао, за Грчку се иде преко једне државе (Македоније) и далеко је важнији за нас од пута за ЦГ и Бар.
Пут свиле и највећи карго саобраћај иде у Европу преко Грчких лука, Бар је споредна лука (слепо црево) чак и у Јадрану, зато у време бивше Југославије Хрвати и Словенци нису инвестирали у Бар него само Срби, они су имали своје луке (Плоче и Копар) и нису хтели да раде у корист своје штете, паметни људи.

(nedelja, 23. sep 2018, 21:09)
anonymous [neregistrovani]

Koridori prema

Grčkim lukama biti će za Srbiju ekonomski najisplativiji,jer preko Pireja i Soluna u vlasništvu kineskih brodara stizat će najviše tereta za Evropu.

(nedelja, 23. sep 2018, 15:14)
Cunami [neregistrovani]

Istorija

Za nas je put prema Cg najbitniji jer je to najsigurniji izlazak na mora. Do Grcke idemo preko dve drzave. Poznati su nasi istorijski odnosi sa Bugarskom i koliko smo puta bili na suproznim stranama. O putu preko Kosova i Albanije je nepotrebno pricati o njegovoj sigurnosti na duzem periodu.

(nedelja, 23. sep 2018, 14:39)
Petar [neregistrovani]

Moravski koridor

Koliko se godina govori o njemu do sada bi bio zavrsen tri puta, nema ni jednog tunela ili kosine, a ima samo tridesetak mostova ne tako velike duzine. Sve ide kroz ravnicu kao na tanjiru plus sto vec imate delove koji su prakticno izgradjeni kao sto su delovi obilaznica oko Kraljeva i Krusevca. Dajte to kome god hocete samo vise uradite taj AP, u pitanju je put koji izmedju Kraljeva i Krusevca ima jednu od najvecih frekvencija saobracaja u zemlji, a to je zato sto se izmedju nalaze Trstenik i VB, mada i ovaj deo od Kraljeva do Cacka ima solidan broj vozila.

(nedelja, 23. sep 2018, 14:34)
Milos [neregistrovani]

Energoprojekt

Energoprojekt nije nikada imao bagere i bageriste .To je bio veliki inžinjering, sa stručnim ljudima, projektovanje i vidjenje gradilišta ( do nivoa poslovođa)
Ako godinama nemaju ozbiljnog posla, nemaju vise ni stručnjaka jer su stari u penziji, a novi nisu imali posla da poslije škola steknu i iskustvo uz starije, pa nastave....

(nedelja, 23. sep 2018, 13:20)
FORum LIvii [neregistrovani]

jugonostalgija

е пут који нас повезује са Црном Гором и он је значајан јер Србија њиме излази на море"
Pa i Koridor 10-Jug nas povezuje sa morem u Grckoj !
Koridor 10-Istok nas povezuje sa Crnim Morem u Bugarskoj.
Buduci koridor iz Nisa nas povecuje sa morem u Skadru .
Preko svih ovih Koridora , Srbija izlazi na more !!!
Ne vidim zasto je ovaj prema Crnoj Gori vazniji od onih drugih ?Za Crnu Goru DA a za nas MOZDA ?

(nedelja, 23. sep 2018, 12:59)
Bozic [neregistrovani]

Nesto nije na svom mjestu

Dok Srbi sirom svijeta rade i grade za to vrijeme iz istog tog svijeta rade i grade u Srbiji???

(nedelja, 23. sep 2018, 12:34)
anonymous [neregistrovani]

Behtel

Dobrodosli su svi koji ce da donesu svez novac. Inace ne bi bilo posteno prema investitorima da neko donese novac, a da onda drugi dobije da izvodi radove. U krajnju ruku, ako vec neko drugi treba da izvodi radove, neka to budu nase firme i to direktno, bez posrednistva drugih firmi.

(nedelja, 23. sep 2018, 12:28)
wolf30 [neregistrovani]

graditi i graditi

Zao mi je sto Energoprojekt propada i to jako brzo jer stara dama jos ima snage u ljudima, ali samo za kratko ako se ne dobije ozbiljan posao. Ostace samo kamioni , bageri, i druge masine koje nece imati ko da vozi... odose ljudi. Međutim, najjaci evropski tranzit je Basel-Kijaso u Svajcarskoj, smer sever-jug. Drugi najjaci ce biti Horgos-Dimitrovgrad-Mak. granica. Ako ovo drzava istera do kraja to ce biti bingo za Srbiju jer ce tranzit porasti do nebesa. Pitajte kolege sa saobracajnog fakulteta. Mi to znamo jako dugo , ali niko da dovrsi posao. Ovim potezom prihodi za drzavi rasto vrtoglavo, a "nit kopo nit oro" nakon izgradnje. Jos samo da se naprave jaki terminali na zeleznici na ulazima i izlazima ili da se kamioni stave na vozove... ma nema kraja....