Potpisan okvirni sporazum o izgradnji auto-puta Beograd–Sarajevo

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović potpisala je okvirni sporazum između Vlade Srbije i turske kompanije "Tašjapi" o saradnji u oblasti infrastrukturnih projekata, što obuhvata i izgradnju auto-puta Beograd–Sarajevo.

Zorana Mihajlović je, nakon potpisivanja sporazuma sa predsednikom kompanije "Tašjapi" Emrulahom Turanlijem, izjavila da je današnji dan važan korak dalje ka izgradnji velikog infrastrukturnog projekta, auto-puta Beograd–Sarajevo, koji je važan ne samo za Srbiju i Bosnu i Hercegovinu već i za čitav region.

"Danas smo potpisali okvirni sporazum između Vlade Srbije i turske kompanije iz kojeg će u najkraćem roku proizaći tri ugovora za tri važna infrastrukturna projekta čija je ukupna cena samo sa srpske strane milijardu i 50 miliona evra", rekla je Mihajlovićeva.

Prvi projekat je rehabilitacija puta Novi Pazar – Tutin, čija je procenjena vrednost 20 miliona evra, a deonica je duga 22,5 km, navela je potpredsednica Vlade, dodajući da se očekuje da gradnja počne za šest meseci.

Sledeći ugovori čije se potpisivanje očekuje odnose se na dve rute koje se tiču izgradnje auto-puta Beograd–Sarajevo, a koje idu kroz teritoriju Republike Srbije, rekla je Mihajlovićeva. 

Kako je precizirala, prva ruta je od Požege do Kotromana, čija je vrednost procenjena na 830 miliona evra, a druga je između Kuzmina i Sremske Rače, procenjene vrednosti 210 miliona evra i dužine 17,5 kilometara.

Prema njenim rečima, za te dve rute auto-puta u ovom trenutku nemamo projektno-tehničku dokumentaciju, za koju će, kako je navela, biti potrebno više od šest do osam meseci.

Mihajlovićeva je istakla da je ideja Srbije da imamo jednu vrstu prstena i da je cilj razgovora sa Federacijom BiH i sa Republikom Srpskom da se zadovolje svi interesi i da se ceo region poveže.

"Zato smo radili na dve rute, i jedna i druga će se raditi", poručila je, napominjući da sa bosanske strane već jedan deo projekta postoji i da naša strana ima mnogo manje dokumentacije.

Kada se završi sa dokumentacijom sa obe strane, tek se onda, kako je istakla, kreće u realizaciju projekta u smislu građevinskih radova.

Mihajlovićeva je istakla da "infrastruktura i politika uvek idu zajedno", da su u vezi sa ovim projektom usaglašeni stavovi i da nema nijednog političara koji ne želi ovo da radi kako na strani BiH, tako i na strani Srbije.

Predsednik turske kompanije Emrulah Turanli izjavio je da je toj kompaniji Srbija dala veliku odgovornost da završi ovaj projekat i da će raditi dan i noć kako bi opravdali poverenje i prema narodu i prema državi.

"Dobili smo podršku da ovaj projekat prijateljstva izvedemo do kraja, spremili smo skoro sve i uskoro ćemo krenuti sa izvođenjem projekta kako bismo u što skorijem roku počeli svoj zadatak", rekao je on i dodao da niko ne treba da sumnja u ovaj projekat i da će biti urađen u rekordnom roku, čak i pre vremena.

Kako je naveo, svih 10.000 zaposlenih u toj kompaniji biće na raspolaganju narodu Srbije.

Ljajić: Auto-put za još veću robnu razmenu i niže troškove

Planirana izgradnja auto-puta Beograd–Sarajevo je od ogromne važnosti za ukupne odnose između Beograda i Sarajeva, jer su to dve zemlje koje imaju najveću trgovinsku razmenu, a najgore puteve, izjavio je Rasim Ljajić, potpredsednik Vlade Srbije i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija.

"Ovo sada postaje više nego izvesnost, realnost. Sve ono što smo govorili i obećavali tokom intenzivnog dijaloga između dve zemlje pokazalo se ne samo kao realno i objektivno, već i da je u interesu građana i u interesu unapređenja odnosa između naših zemalja", rekao je Ljajić nakon potpisivanja okvirnog sporazuma o izgradnji auto-puta Beograd–Sarajevo. 

Naveo je da se već deset godina priča i obećava početak rekonstrukcije puteva u Sandžaku, i da se ovim sporazumom praktično otpočinje rekonstrukcija deonice između Novog Pazara i Tutina, čime, kako kaže, još jedno obećanje postaje realnost.

Izgradnjom auto-puta će se, kako je naveo, smanjiti transportni troškovi, a obim robne razmene će, kako je izrazio nadu, biti još veći.

Ljajić je primetio da je koincidencija što će upravo danas na dnevnom redu našeg parlamenta biti ratifikacija Sporazuma o slobodnoj trgovini između Srbije i Turske, i da bi on već sledeće sedmice trebalo da se nađe pred turskim parlamentom.

"I to će omogućiti da se poveća obim naše robe koja će se naći na bescarinskom režimu", poručio je ministar.

Turska je, kako je dodao, prvi put prošle godine ušla među deset najvećih spoljnotrgovinskih partnera Srbije i sasvim sigurno se, kroz dve godine, približavamo broju od dve milijarde evra robne razmene.

"Dugujemo veliku zahvalnost predsednicima Srbije i Turske za političku i svaku drugu podršku koju su dali ovim projektima", zaključio je Ljajić

Zajednički granični prelaz 2019. na mostu Ljubovija–Bratunac

Ministarka Zorana Mihajlović i ministar komunikacija i prometa BiH Ismir Jusko najavili su izgradnju zajedničkog graničnog prelaza na mostu Ljubovija–Bratunac.

Jusko je na konferenciji za novinare rekao da je Savet ministara BiH doneo odluku da izdvoji sredstva za izgradnju zajedničkog graničnog prelaza i da će u narednih 15 dana biti raspisan tender kako bi most bio pušten u saobraćaj tokom 2019. godine.

Ministarka Mihajlović je istakla da je most Ljubovija–Bratunac finansiran u interesu da se ljudi što brže i više povezuju, da trgovina bude efikasnija, da promet ljudi i robe bude takav da nam obezbedi veću konkurentnost.

"Verujem da ćemo nakon izbora (u BiH) krajem oktobra moći da očekujemo da stvari u vezi sa izgradnjom graničnog prelaza jednog malog dela pristupnih saobraćajnica budu završene", izjavila je Mihajlovićeva.

Dodala je da bi bilo realno da, ako sa bosanske strane bude sve urađeno, negde u trećem kvartalu sledeće godine imamo mogućnost da svi zajedno konačno automobilima pređemo ovaj most.

"Što se Srbije tiče, mi smo naš posao završili. Nadam se da će ovo biti poslednji infrastrukturni projekat gde su nekako političari u jednom trenutku odlučili da im politika bude mnogo mnogo važnija od života građana. To nikada sebi ne smemo da dozvolimo, jer smo mi svi ovde da radimo isključivo u interesu građana", poručila je ministarka.

Dvoje ministara su prethodno imali sastanak na kome su razgovarali i o najvažnijem zajedničkom projektu, izgradnji auto-puta Beograd–Sarajevo, a u vezi s tim Jusko je istakao da taj projekat ima punu podršku u Bosni i Hercegovini i naglasio da je posebno važan jer se povezuje i sa Koridorom 5C i sa Koridorom 11.

"Potrebna nam je ta brza saobraćajnica, jer to pokreće i razvoj privrede. Ovde nema isključivosti, auto-put će koristiti svima", rekao je Jusko i dodao da će odluka o trasi auto-puta Beograd–Sarajevo na teritoriji BiH biti doneta nakon predstojećih izbora u toj zemlji.

Jusko je upoznao Mihajlovićevu i sa drugim aktuelnim projektima u Bosni i Hercegovini, posebno u vezi s Koridorom 5C, a jedna od tema bilo je i zajedničko održavanje mostova na Drini, Savi i Uvcu.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
10° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво