Mihajlović: Realan rok za završetak rekonstrukcije pruge za Bar 2021. godina

Sledeće godine počinju radovi na rekonstrukciji pruge Beograd-Bar, na šta se čekalo 30 godina, a najrealniji rok za završetak ovih radova je 2021. godina, poručila je u Podgorici ministarka Zorana Mihajlović. Srbija će nastaviti izgradnju Koridora 11 do Požege i dalje, do Boljara, na čemu će ubuduće intenzivnije raditi zajedno sa Crnom Gorom, poručila je Mihajlovićeva.

Zorana Mihajlović je, nakon bilateralnog sastanaka u Podgorici sa ministrom saobraćaja i pomorstva Crne Gore, Osmanom Nurkovićem, potpisala i Memorandum o razumevanju i saradnji na realizaciji infrastrukturnih projekata između Srbije i Crne Gore.

Nakon svečanog potpisivanja Memoranduma, Mihajlovićeva i njen crnogorski kolega istakli su značaj daljeg regionalnog povezivanja kroz postojeće, ali i nove projekte.

Potpredsednica Vlade je rekla da je Srbija posle više od 30 godina rekonstruisala prvu deonicu barske pruge, od Resnika do Valjeva, u dužini od 77,6 kilometara, a da se ove godine radi projektna dokumentacija za nastavak rekonstrukcije, na deonicama od Valjeva do granice sa Crnom Gorom. 

"Sledeće godine mora da počne rekonstrukcija, ali pošto se završi projektno-tehnička dokumentacija. Ima tu dosta problema vezanih za tunele i slično, zato to traje cele ove godine, i zato sam rekla da je rok 2021. najrealniji", kaže ministarka.

Ministarka je rekla da je važno da se, uz obnovu pruge, radi i na otklanjanju takozvanih nefizičkih barijera, između ostalog kroz uspostavljanje zajedničkih graničnih prelaza, koji će biti izgrađen u Bijelom Polju i napomenula da je nedopustivo da teretni vozovi stoje osam i više sati na graničnom prelazu sa Crnom Gorom.

Na pitanje novinara da li je Srbija zainteresovana za učešće u privatizaciji Luke Bar, ona je objasnila da Srbija ima kopnene luke koje razvija za šta postoji program vlade, ali je istakla i važnost Luke Bar i izlaska Srbije na more.

"Od velikog nam je značaja Luka Bar. Nismo, bez obzira što je bilo razgovora ranije o privatizaciji Luke Bar, intenzivirali te razgovore. Za sada smo se više fokusirali na železnicu i puteve, a videćemo u vremenu ispred nas kako će i sama Crna Gora dalje razvijati tu luku", rekla je Mihajlovićeva.

Ministar Nurković rekao je da je Crna Gora do sada rekonstruisala više od 40 odsto barske pruge na svojoj teritoriji i obezbedila novih 70 miliona evra iz kredita i grantova koje će uložiti u nastavak rekonstrukcije. 

"Cilj nam je da kroz tri godine imamo mnogo kvalitetniju železničku vezu i bolji transport železnicom između Srbije i Crne Gore", rekao je Nurković.

On je dodao da je i Crnoj Gori veoma značajan projekat obnove pruge Beograd-Bar, jer od tog železničkog pravca zavisi i bolja varolizacija Luke u kojoj, kaže vidi veliki potencijal za Crnu Goru.

Nurković je rekao da je Crna Gora posvećena zajedničkim projektima sa Srbijom u cilju povezivanja dve države i regiona te naveo da će za jedan projekata, železnički prelaz u Bijelom Polju, u narednih 12 meseci biti urađena projektno tehnička dokumentacija za šta su obezbeđena sredstava iz IPA fondova u visini od 1,3 miliona evra.

Srbija nastavlja izgradnju Koridora 11 od Požege do Boljara

Srbija će nastaviti izgradnju Koridora 11 do Požege i dalje, do Boljara, na čemu će ubuduće intenzivnije raditi zajedno sa Crnom Gorom, jer je infrastrukturno povezivanje siguran put za bolji život građana celog regiona, poručila je Mihajlovićeva.

Mihajlovićeva je rekla da će se formirati zajednička komisija koja će odrediti tačku spajanja trase Koridora 11 kroz Srbiju i trase kroz Crnu Goru.

"Nema potrebe da bilo ko sumnja u spremnost Srbije da gradi ovaj auto-put. Do kraja ove godine, imaćemo završeno 103 kilometra od Obrenovca do Preljine, u martu počinjemo radove na deonici Preljina-Požega, a sledeće godine nadam se da ćemo imati projektnu dokumentaciju i mogućnost da počnemo da razgovaramo o komercijalnom ugovoru za poslednju deonicu, od Požege do Boljara, a da za oko dve godine započnemo radove", rekla je Mihajlovićeva.

Važno je, napominje, da se države regiona, posebno Srbija i Crna Gora povezuju i otklanjaju sve fizičke barijere.

"Imamo ugovorne sve deonice Koridora 11, počinjemo rekonstrukciju barske pruge sledeće godine, to se odnosi i za druge infrastrukturne objekte ali ono na čemu mislim da moramo zajedno da radimo to su nefizičke barijere", rekla je ona.

Mihajlovićeva je pozvala crnogorskog kolegu da na jesen poseti Srbiju kako bi se ocenio napredak postignut u međuvremenu po pitanju zajedničkih projekata i istakla takođe, da je važno da se tokom jeseni u Beogradu sastanu ministri regiona zaduženi za infrastrukturu u cilju daljeg jačanja međusobnih veza država.

Potpredsednica vlade razgovarala je na bilateralnom sastanku sa ministrom Nurkovićem i o zajedničkim aktivnostima dve zemlje na suzbijanju sive ekonomije u drumskom prevozu, korišćenju iskustava Srbije sa koncesijom za Aerodrom "Nikola Tesla" za razvoj aerodroma u Crnoj Gori, kao i o odnosima "Montenegro Erlajnza" i Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA), za koje će biti formirana posebna komisija.

Sledeće leto pregovori o finansiranju obnove pruge Beograd-Zagreb

U toku je izrada projektno-tehničke dokumentacije za rekonstrukciju pruge Beograd-Zagreb, a sledeće godine na leto trebalo bi da počnu pregovori o načinu finansiranja rekonstrukcije ove deonice, izjavila je ministarka Mihajlović.  

Ministarka je rekla da se Srbija, kada je reč o projektnoj dokumentaciji i njenoj izradi, nalazi u nezavidnom položaju u odnosu na hrvatsku stranu jer, kaže, naša zemlja treba da pripremi značajno više dokumentacije za taj projekat.

''Očekujemo, ne pre juna sledeće godine, da možemo da počnemo pregovore o načinu finansiranja rekonstrukcije'', rekla je Zorana Mihajlović. 

Potrebno je, kaže, oko godinu i po kako bi taj posao bio gotov.

Dodaje, takođe, vezano za projekat rekonstrukcije pruge Beograd-Zagreb, da su dve zemlje već dogovorile zajedničko apliciranje za radove na tri mosta na toj deonici.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 09. мај 2024.
18° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара