Uz povoljnije kreditne uslove raste prodaja novih automobila

Od početka godine tržište automobila beleži rast od 10 odsto. Do maja je u Srbiji prodato 13.166 novih automobila, što je polovina prošlogodišnje prodaje. Raste prodaja firmama, a prodavci su za ovo leto pripremili niz prodajnih akcija kojima žele da stimulišu individulanu kupovinu. Raste i dilema posle mnogo godina – da li kupiti benzin ili dizel vozilo, jer su dizelaši skuplji za održavanje i manje popularni zbog strožih pravila EU o izduvnim gasovima.

Posle sniženja cena automobila, prodavci žele da kupcima omoguće i što jeftinije kreditiranje. Smanjiti ratu, preuzeti oplatu kamate, za kupca je normalna stvar ako kupujete novo vozilo. Vaše je samo da imate za učešće i sa prosečnom srpskom platom možete kupiti vozilo.

"Ono što je evidentno u bankarskom sistemu to je da su kamate više nego povoljne, da se one kreću negde od dva do tri odsto što nikada nije bilo na našem tržištu. Ostali su i dalje interesantni beskamatni krediti na tri do pet godina, koji se nude kao pomoć prilikom kupovine novih automobila i danas možemo slobodno da kažemo da kupac koji ima 50.000 dinara negde prosečnu platu u Srbiji sa učešćem od 30 odsto može sebi da priušti novi automobil", objašnjava Milan Belin iz salona "Reno-nisan-dačija".

Domaća fabrika u Kragujevcu "Fijat Krajsler automobili Srbija" za ovaj vikend priprema 24-časovnu prodaju vozila – noć čuda – kada rata za jedno porodično vozilo iznosi samo 97 evra.

"Top ponuda je 'tipo 7' sa femili paketom koji se može kupiti po ceni od 9.999 evra, jako je bitno naglasiti da pričamo o limitiranim količinama, kao i za sve ostale modele gde mi dajemo dodatne popuste od 500 do 2.000 evra na postojeće promotivne cene", ističe Igor Ševo, komercijalni direktor FCA.

Dilema o tome da li kupiti dizel vozilo ili benzin još kod nas nije izražena, kažu prodavci koji najvljuju i prvu masovniju ponudu vozila na električni pogon već sledeće godine.

"Vrlo je bitno da shvatimo da dizel i dalje ima svojih prednosti, da u Srbiji ljudi se opredeljuju za dizel iz ekonomskih razloga, mada smo svedoci da se cene dizela i benzina svakodnevno menjaju, poravnjavaju", kaže Dragan Nenadović iz "Opel Srbija".

Prodavci i dalje smatraju da imaju nelojalnu konkurenciju u uvozu polovnjaka. Naime, oni se često uvoze na ime, bez firme, prikazane zarade, plaćenog PDV-a državi.

Uvoznici polovnih vozila ne plaćaju ni ekološke takse po toni uvezenih vozila, a često gase i otvaraju nove firme izbegavajući tako poreze. Uvoznici nemaju ništa protiv uvoza bilo kojeg polovnjaka sa Zapada, ali i ta vozila moraju zadovoljiti kriterijume o zagađenju.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
10° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво