Napredak srpskih železnica poslednje tri godine

Izvršni direktor Zajednice evropskih železnica i infrastrukturnih kompanija, Libor Lohman, tokom razgovora sa generalnim direktorom "Infrastrukture železnice Srbije" Miroljubom Jevtićem, pozitivno je ocenio aktivnosti koje Železnice Srbije realizuju i najavljene investicije u železničku infrastrukturu.

Lohman je pohvalio napore srpskih železnica i istakao da se u odnosu na poslednje tri godine vidi izuzetan napredak i investiranje u infrastrukturu i unapređenje usluga, kao i pomak koji je sve bliži evropskim standardima.

Jevtić je ukazao da je Vlada Srbije u proteklom periodu posvetila izuzetno veliku pažnju železnici i železničkoj infrastrukturi, saopštile su "Infrastrukture železnice Srbije".

"To se najbolje vidi po činjenici da je vrednost radova u ovom trenutku u železničku infrastrukturu dve milijarde evra, a planirano je ulaganje Vlade Srbije još dodatnih milijardu evra", kazao je Jevtić.

On je istakao da je najveći projekat koji se radi u ovom trenutku pruga za velike brzine Beograd - Subotica - granica sa Mađarskom i da je ona podeljena na tri deonice, od kojih se dve finansiraju iz kineskog, a jedna iz ruskog kredita.

Jevtić je Lohmana upoznao i sa drugim projektima modernizacije koji su realizovani u proteklom periodu, poput pruga Rakovica - Resnik i Beograd - Pančevo, kao i obnove 112 kilometara pruge na Koridoru 10 i 77 kilometra na barskoj pruzi između Resnika i Valjeva.

Jevtić je najavio da do kraja godine treba da budu raspisana dva tendera iz kredita Evropske investicione banke za deonicu prve faze pruge Niš- Dimitrovgrad i za prugu od Beograda do Male Krsne.

Ukazao je na poslove koje "Infrastruktura železnica Srbije" finansira iz sopstvenih sredstava i dodao da je zbog toga za poslednjih šest meseci broj laganih vožnji smanjen sa 300 na 150 kilometara pruga u Srbiji, a da će do kraja godine biti završen remont tri regionalne pruge ukupne dužine 250 kilometara, što ukupno nije urađeno za proteklih 25 godina.

Jevtić je kazao da je način finansiranja tekućeg održavanje pruga u Srbiji isti kao i u EU, sa jednom razlikom koja je u visini finansijskih sredstava.

"Održavanje se finansira iz ugovora sa operaterima, a koristi se i materijal dobijen prilikom modernizacije pruga na koridorima, koja se finansira iz međunarodnih kredita", dodao je Jevtić.

Čelnici CER-a i "Infrastrukture železnice Srbije" razgovarali su i o aktivnostima koje naša kompanija preduzima sa ciljem povećanja bezbednosti na putnim prelazima u Srbiji.

Nakon sastanka, Lohman je obišao i železničku stanicu Beograd Centar u Prokopu, gde ga je direktor "Beogradčvora" Milutin Milošević upoznao sa projektom Beogradskog železničkog čvora i posebno izgradnjom, kapacitetima i budućim razvojem železničke stanice Beograd Centar u Prokopu.

broj komentara 0 pošalji komentar