Ahuđa: Oživećemo IMT, proizvodnja počinje za godinu dana

Zamenik direktora indijske kompanije ''Tafe'' za evropsko tržište koja je novi vlasnik IMT-a, Kamal Ahuđa kaže da će proizvodnja novih traktora početi najkasnije za godinu dana. Ključne komponente poput motora stizaće iz Indije, dok će se u Srbiji praviti ostali delovi i sklapati traktori sa oznakom IMT, navodi Ahuđa.

Kamal Ahuđa je za Tanjug rekao da nije realno da se kompletna proizvodnja traktora odvija u Srbiji, ali da postoje uslovi da se prave delovi poput hidraulike, zupčanika, kabina, felni, guma, akumulatora i da se na taj način udeo domaćeg učešća povećava iz godine u godinu.

''Kada je 'Fijat' stigao u Srbiju, procenat domaćeg učešća bio je oko 2-3 odsto, a siguran sam da je sada mnogo veći, tako će biti i sa 'Tafe' traktorima'', uveren je Ahuđa.

Na pitanje koliko će ''Tafe'' zaposliti radnika i inženjera iz Srbije, Ahuđa odgovara da je za sada teško govoriti o tom broju budući da se način proizvodnje traktora, kako kaže, mnogo promenio.

''Današnje fabrike rade sa 'haj-tek' mašinama i nemaju toliko zaposlenih kao ranije. Ne postoji više vertikalni model proizvodnje po kome se sve, od najmanjeg do najvećeg dela, pravi u fabrici. Danas se mnogo radi sa kooperantima, tako poslujemo i u Indiji. U svakom slučaju broj zaposlenih će se povećavati sa rastom proizvodnje'', navodi Ahuđa.

"Potrebni kadar ključan za kupovinu IMT-a"

Ističe da u Srbiji ima potrebnog kadra za proizvodnju što je, kaže, bio jedan od odlučujućih faktora zbog kojeg je ''Tafe'' odlučio da kupi IMT.

''Mogli smo da kupimo pogon i u nekoj drugoj državi, ali u Srbiji ima najviše kvalifikovanog kadra za proizvodnju traktora kada je reč o ovom regionu'', smatra Ahuđa.

Navodi da ''Tafe'' trenutno pregovara sa strateškim partnerima u Srbiji o čemu, kaže, ne može još uvek javno da govori, kao ni o investicijama u proizvodnju traktora u Srbiji.

''Ulaganja će biti milionska, ali ne mogu to da preciziram. ''Tafe'' daje i svoje znanje, stručnjake, slaćemo određene mašine i agregate u Srbiju, a ulagaće i strateški partner. Očekujemo da najkasnije za 12 meseci počne proizvodnja novih IMT traktora'', rekao je Ahuđa.

Govoreći o narednim koracima nakon što je ''Tafe'' kupio brend, intelektualna prava i nekretninu IMT-a u Jarkovcu, Ahuđa je naveo da će tim inženjera iz Indije, kojima će se priključiti nekoliko bivših radnika i direktora iz IMT, uskoro doći u Srbiju kako bi odabrali lokacije za proizvodnju delova za traktor.

''Imamo plan za Srbiju, a slično radimo u Turskoj gde nekoliko godina pravimo traktore koji se prodaju na turskom tržištu, a izvozimo ih i u Ameriku'', kaže Ahuđa.

Na Međunarodnom sajmu poljoprivrede u Novom Sadu poljoprivrednici će u maju imati priliku da vide model ''tafe 42'' koji će ih, siguran je Ahuđa, veoma podsetiti na IMT 539.

Sličnost ta dva modela, kako kaže, nije slučajna jer ''Tafe'' i IMT vezuje dugogodišnja saradnja koja je počela šezdesetih godina, a do 1992. dve kompanije su ostvarile promet od 250 miliona dolara.

"Želeo sam da moj otac doživi kupovinu IMT-a"

Ahuđa, čija je majka Srpkinja, a otac Indijac i jedan od vodećih ljudi u kompaniji ''Tafe'', kaže da je imao veliku želju da se saradnja dve kompanije i dve države obnovi i nastavi.

''Želeo sam da moj otac to doživi jer je ceo život posvetio 'Tafeu' i saradnji sa ondašnjom Jugoslavijom. Sem toga, i ja sam rođen u Beogradu, ovde sam živeo do svoje desete godine i nisam zaboravio srpski'', priča Ahuđa.

Kaže da ga iznenađuju pitanja zašto su Indijci kupili IMT i šta imaju od toga jer, kako kaže, u Indiji još uvek veruju u ovaj brend, a IMT pamte kao kvalitetan i pouzdan traktor.

''Siguran sam da ćemo sa novom tehnologijom oživeti IMT i učiniti ga relevantnim za nova tržišta. Naš cilj nije samo Srbija i bivša Jugoslavija, zanima nas i Rusija, čak i zapadna Evropa jer se Srbija približava EU. Skeptici kažu da će to biti tek za pet-sedam godina, ali za firmu kao što je 'Tafe' to nije dugo'', ističe Ahuđa.

Dodaje da je ''Tafe'', na čijem je čelu njegova rođaka Maleka Šrinivasan, najveći pojedinačni deoničar u američkoj AGCO korporaciji koja je vlasnik traktora ''fent'', ''čelendžer, ''valtra'', ''mesi ferguson'' i ima promet oko 12 milijardi dolara.

Kako kaže, godišnja proizvodnja traktora je oko 180.000, a izvoze se u više od 90 odsto afričkih zemalja, kao i u Bangladeš, Šri Lanku, Burmu i Butan.

broj komentara 4 pošalji komentar
(ponedeljak, 24. sep 2018, 20:58)
anonymous [neregistrovani]

Hvala bogu

Imt koji je pre bio čak najveći proizvođač traktora i poljoprivrednih masina je sada oživeo
I mi imamo jednog imt i jednog zetora ali mogu vam rec da je imt sto puta bolji i ne kvari se tako lako brz okretan dok je zetor spor i jako neokretan

(petak, 06. apr 2018, 22:33)
milan lala [neregistrovani]

IMR

Industrija motora Rakovica ( IMR ) je proizvodila isto traktore i to dobre traktore , gde su oni danas ?

(petak, 06. apr 2018, 11:10)
Dragan S [neregistrovani]

Ponovni pokusaj

Mogli smo ovo i sami raditi i biti svoji na svome ali nije bilo sluha. Zato ovaj ponovni pokusaj nije tako ni los u ovom trenutku beznadja kada neproizvodimo gotovo nista ozbiljnije i kada imamo ogroman broj nezaposlenih.Verujem da sa drugacijom i odgovornijom politikom mozemo povratiti makar deo proizvodnje u Srbiju i time sebi i buducim generacijama omoguciti da rade i zive u Srbiji , nemorajuci da zaposljenje traze sa strane.

(sreda, 04. apr 2018, 22:21)
anonymous [neregistrovani]

odlicno,

imali smo, ali i imamo jako sposobnu radnu snagu, za svaku vrstu posla, pocev od radnika pa do menadjera,radim u takvoj stranoj kompaniji, na mali prst ne mogu da nam stanu, stranci kad dodju i vide kako smo posveceni poslu, resavamo probleme,izgaramo planove i pritom je kvalitet izvrstan, sa minimum troskova, zato je i tako interesovanje, ovo je cela istina,,,,