Probijen tunel "Brančić" na Koridoru 11

Leva cev tunela "Brančić", na deonici Koridora 11 Lajkovac–Ljig, probijena je u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića.

Predsednik je najavio da će kompletan auto-put od Obrenovca do Čačka na Koridoru 11 biti završen pre kraja ove godine.

Vučić je rekao da će sledeće godine, takođe, biti završena i deonica od Surčina do Obrenovca, tako da će ceo auto-put od Beograda od Čačka biti kompletiran.

Ostaje, kaže, da se izgradi deonica Preljina–Požega, a već su počeli pregovori sa Kinezima za najtežu i najskuplju deonicu - od Požege do Boljara, na granici sa Crnom Gorom.

Na pitanje novinara zašto taj auto-put ne ide preko Zlatibora, Vučić je rekao da bi u toj varijati njegova gradnja bila za 500 miliona evra skuplja.

Dodao je da će svakako auto-put prema Crnoj Gori jednim krakom povezati i Užice i Zlatibor, kao i da će se graditi veza sa Republikom Srpskom, do Kotromana.

"Ali, moramo da razvijamo i jugozapadni deo Srbije, gde je predviđena trasa od Požege do Boljara, preko Duge Poljane", naglasio je Vučić.

Dodao je i da je "Energoprojektu" poručio da će imati posla više nego ikada ako hoće da prave ozbiljnu firmu.

On je naveo da su ovo prvi veliki radovi nakon 50 godina koji će omogućiti da ljudi vide koliko je Srbija lepa.

"Ovi putevi će da spasu živote, jer mnogo ljudi gubimo na Ibarskoj magistrali. Otvaranje autoputeva je prilika i za investitore, da u svim delovima gde prolazi put bude više posla, investicija i veći standard", rekao je Vučić.

Predsednik Srbije posebno se zahvalio radnicima koji su radili u veoma teškim uslovima, ali koji sada mogu reći da su "gradili budućnost Srbije".

Obilasku radova i probijanju tunela, u dužini od oko 950 metara, prisustvovala je potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović, kao i direktor "Koridora Srbije" Zoran Babić i ambasador Kine Li Mančang.

Vrednost radova na tunelu je 37 miliona dolara, a podizvođač na deonici Lajkovac–Ljig i na tunelu je domaća firma "Energoprojekt–Niskogradnja". Desna tunelska cev probijena je 8. avgusta 2017. godine.

Probijanjem i leve cevi, završava se deo radova čije je napredovanje bilo otežano zbog izuzetno nepovoljnih geoloških uslova.

Vučić: Koridor 11 će imati ime, daće ga građani

Predsednik je najavio je, nakon probijanja tunela u blizini Ljiga, da će narod tog dela Srbije odlučiti kako će se zvati taj autoput.

Vučić je rekao da će Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture raspisati, narednih dana, konkurs za izbor imena.

"Da ne bude Koridor 11, neka građani daju sami ime ovom auto-putu", istakao je Vučić.

Predsednik je napomenuo da je ovo poseban i veliki dan, zato što je probijen jedan od najdužih tunela u Srbiji dužine oko jedan kilometar i to na terenu koji je jako težak za izgradnju tunela.

Naglasio je da je to veliki uspeh za naše radnike, koji su radili u teškim uslovima, kojima se posebno zahvalio na angažmanu.

"Niste samo radili za svoju platu, već ste uradili veliki posao za svoju zemlju i našu budućnost. Možete da budete ponosni", poručio je Vučić.

Ukazao je da je narod tog dela Srbije čekao od Drugog svetskog rata da se napravi auto-put.

"I niko ga nije ni radio ni pokušavao, samo su svi obećavali da će toga biti. Mi ćemo pre kraja godine imati kompletan, kompletan sa svim cevima, imaćemo auto-put od Obrenovca do Čačka", poručio je Vučić.

Uspeh je, dodaje, i zbog pokušaja mnogih da dovedu Srbiju u nestabilnost u kojoj ne bi moglo ništa ni da se radi.

"Izgradnja puteva, izgradnja tunela, izgradnja mostova, to znači više investicija, to znači više novca, to znači bolji život za građane, to znači viši životni standard i zato nikome nećemo dozvoliti da nam ugrozi stabilnost", istakao je predsednik.

Pripremni radovi na tunelu su počeli 8. januara 2015. godine, a iskop tunela 15. januara 2015. Na gradnji tunela radi se u tri smene, 24 sata dnevno i angažovano je ukupno 280 radnika, uključujući i ljude u radionicama.

Deonica Lajkovac–Ljig je duga 24 kilometra, a glavni izvođač radova je kineska kompanija "Shandong Hi-speed Group".

Na toj deonici biće izgrađeno ukupno 16 mostovskih konstrukcija i petlja Ljig.

Na trasi te deonice biće izmešteno deset lokalnih puteva, izgrađena 24 cevasta i kutijasta propusta, kao i osam potpornih zidova u koje se ugrađuje oko 4.000 metara kubnih betona.

Takođe, biće izmešteno i regulisano osam postojećih rečnih vodotokâ na velikom delu trase. Projektovani su i zidovi za zaštitu od buke i jedno odmorište.

Ista kineska kompanija gradi i deonicu Obrenovac–Ub dužine 26,23 kilometra. Na toj deonici je predviđena izgradnja 14 mostovskih konstrukcija i petlje Ub.

Predviđeno je izmeštanje 11 lokalnih puteva, izgradnja 16 cevastih i kutijastih propusta, kao i izgradnja osam potpornih zidova u koje se ugrađuje oko 4.000 kubika betona.

Takođe je predviđeno izmeštanje i regulacija 17 postojećih rečnih vodotokâ na velikom delu trase. I ta deonica će na trasi imati zidove za zaštitu od buke i jedno odmorište.

broj komentara 0 pošalji komentar