Notbar: Ugovor o koncesiji za aerodrom dokaz poverenja u Srbiju

Beograd će biti naš strateški punkt u Jugoistočnoj Evropi, jer nam je važno da budemo prisutni u ovom delu sveta, istakao je generalni direktor "Vansi erport" Nikola Notbar. Naglasio je da je koncesioni ugovor o upravljanju aerodromom "Nikola Tesla" dokaz poverenja u Srbiju.

Nikola Notbar je, u intervjuu Fonetu, najavio da će "Vansi erport", posle potpisivanja ugovora sa Vladom Srbije, u roku od šest meseci obezbediti predviđena sredstva i preuzeti upravljanje aerodromom.

Podsećajući da "Vansi" ima veliko međunarodno iskustvo i da širom sveta upravlja mrežom sa 35 aerodroma, Notbar je objasnio da u procesu koncesije postoji nekoliko faza, počev od objavljivanja pobednika na tenderu i potpisivanja ugovora, do finansiranja koncesije u roku od šest meseci.

Posle tog perioda, mi ćemo preuzeti kompletno upravljanje aerodromom "Nikola Tesla", precizirao je Notbar, koji kaže da ne bi govorio o detaljima investicija predviđenih koncesijom, čija je pravila ugovorom postavila Vlada Srbije, ali obećava da će se investirati u kvantitet i kvalitet.

Vlada je, kroz pravila tendera, postavila "tvrde uslove" i mi ćemo ih ispuniti, rekao je Notbar i predočio da je reč o proširenju kapaciteta terminala, sistema pista i pozicija za avione.

Najavio je i ulaganja u kvalitet usluga za putnike i avio-kompanije, jer je "Vansi erportu", pored broja destinacija, važno i da avio-prevoznici i putnici budu zadovoljni uslugama na aerodromu.

"Verujemo u potencijal i uspeh" 

"To što je ponuda 'Vansija' bila najbolja znači da verujemo u potencijal zemlje i da ćemo na to usmeriti svu energiju", poručio je Notbar i ocenio da francuska kompanija očekuje i da zaradi, ali da je to istovremeno i pritisak na njenim plećima.

"Sami smo sebi stavili taj pritisak na pleća, jer verujemo u potencijal i uspeh. Mislim da je to dobro, jer ako samo želite da zaradite, posao možete da prebacite u drugu zemlju, dok u koncesiji to ne možete", objasnio je Notbar i poručio da "Vansi erport" u Beogradu ostaje 25 godina.

Ako želimo da zaradimo, naglasio je, naš glavni zadatak je da dovedemo turiste, da dovedemo avio-kompanije u Beograd, a to je dobro i za zemlju.

Notbar je podsetio da "Vansi erport" ima dinamičnu mrežu aerodroma kojima upravlja, od Francuske i Portugalije u zapadnoj Evropi, preko Kariba, Brazila i Čilea, do Azije i investicija u Japanu, ali da je francuskoj kompaniji važno da bude predstavljena i na Zapadnom Balkanu.

Prema njegovom stavu, Beograd bi trebalo da bude čvorište za region, jer se radi o dobrom aerodromu, dobroj lokaciji, dobroj kompaniji i sada dobrom operateru.

Notbar kaže da sada mnogo bolje poznaje grad i region i zato veruje u ogroman potencijal i kvalitet onoga što se može obezbediti.

Ljudi su navikli da putuju za praznike i vikende i Beograd će narednih godina biti veoma popularna tačka, predvideo je Notbar.

Kada je reč o zaposlenima i menadžmentu beogradskog aerodroma, najavio je kontinuitet, što je predviđeno i ugovorom sa Vladom Srbije.

"U Srbiji će raditi ljudi iz Srbije" 

Imamo politiku koja se, možda, razlikuje od drugih kompanija, jer ne dovodimo mnogo stranaca, već su u našem modelu kompanije lokalne, istakao je Notbar.

Dodao je da će biti ljudi koji će obezbediti kontinutet modela upravljanja kompanije "Vansi erport".

"Imamo programe obuka i koristimo prednosti mreže ljudi u svetu koji menjaju pozicije unutar sistema", rekao je Notbar, ali dodao da, prema ugovoru, kontinuitet zaposlenih ostaje.

Kompanija se vodi time da u Kambodži rade ljudi iz te zemlje, u Čileu ljudi odande, pa će i u Srbiji biti ljudi iz Srbije, istakao je Notbar, koji veruje u razmenu ideja, ne u "zatvaranje u svoje kutije".

Prema njegovim rečima, aerodrom je međunarodni alat, koji će raditi i biti vođen kao i bilo koji drugi u svetu.

Ponovivši da je ugovor jasan i da "Vansi erport" ima ogromnu finansijsku obavezu koju će ispuniti, Notbar je napomenuo da će, u slučaju poslovnih rezultata boljih od očekivanih, to značiti i dodatni novac za budžet.

Naravno, adaptacija investicije u drugom delu ugovora zavisiće od saobraćaja. Za nas kao koncesionara je važno da imamo što više avio-saobraćaja, jer će onda i investicije biti veće, ali sada niko ne može zna kakva će situacija biti za 20 godina, rekao je Notbar.

Naglasio je da je "Vansi erportu" na beogradskom aerodromu glavni partner "Er Srbija", kao nacionalna avio-kompanija, ali da je, radi što većeg broja ruta i putnika, među ciljevima i kreiranje mogućnosti za saradnju i sa drugima.

"Želja da promovišemo Beograd, razvijamo rute i povećamo broj putnika" 

Želimo da promovišemo destinaciju Beograda i za druge aktere, rekao je Notbar, koji smatra da je potrebno pronaći balans između glavnog partnera i drugih aktera, što je slučaj i sa aerodromima kojima "Vansi erport" upravlja u Francuskoj, Portugaliji i Čileu.

Mi smo privatni akter, bez interesa u avio-kompanijama, nikada nismo investirali u avio-kompanije. Naš interes je da razvijamo rute i da povećavamo broj putnika na aerodromima, objasnio je Notbar.

Napominje da nije čuo mnogo kritika na račun koncesionog ugovora sa Vladom Srbije, ali smatra da je takva debata legitimna.

Prema njegovom uverenju, novac će biti od koristi i nema sumnje da će biti iskorišćen na efikasan način, ali to je politička odluka, dok "Vansi erport" mora da zaradi da bi vratio investiciju, što se postiže povećanjem aktivnosti.

"Ne kreira se nova vrednost smanjivanjem postojeće vrednosti, već njenim rastom, a to će opet biti od koristi za zemlju", smatra Notbar, koga ova investicija ne zabrinjava, jer je video da je aerodrom firma koja se dobro vodi.

Pozicija zemlje je dobra, ljudi su dobri, a Vlada vodi politiku otvorenosti i saradnje, istakao je Notbar i objasnio da "Vansi erport", u suprotnom, ne bi mogao da ostvari svoju ulogu.

Pohvalio je vođstvo Srbije i ocenio da je pravo vreme za investicije u Srbiju, naglašavajući da je investicija "Vansi erporta" dokaz poverenja u Srbiju, kao što će to biti i dolazak međunarodnih banaka koje će podržati investiciju francuske kompanije.

"Objavljivanje ugovora pitanje za Vladu" 

Upitan da li će ugovor o koncesiji biti objavljen, Notbar je odgovorio da kompanija poštuje pravila zemlje, ali da je to više pitanje za Vladu Srbije.

On je rekao da su objavljene tačne cifre o investiciji, koje će biti ispunjene, ali da kompanija nema običaj da objavljuje ugovore.

"Vansi erport" i Vlada Srbije potpisali su koncesioni ugovor, kojim francuska kompanija na 25 godina preuzima upravljanje aerodromom "Nikola Tesla", za šta će unapred u budžet uplatiti 501 milion evra.

Ugovor predviđa i direktne investicije francuske kompanije od oko 730 miliona evra, dok će se godišnja koncesiona naknada, kako se očekuje, kretati od 4,4 i 15,1 milion evra.

"Vansi erport" se obavezao i da u naredne tri godine neće povećavati aerodromsku taksu i da, u skladu sa koncesionim sporazumom, u naredne dve godine neće smanjivati broj zaposlenih.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
16° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво