Kuda će i kada proći auto-put Beograd-Sarajevo?

Ideju je dala Turska i obećala finansijsku podršku za rutu preko Bijeljine do Sarajeva i istočnom Bosnom. Srbija je spremna da gradi obe svoje trase puta: od Sremske Mitrovice do Bijeljine i od Požege do Kotromana. Međutim, u Bosni i Hercegovini, oko nastavka saobraćajnice preko Višegrada ka Sarajevu, još nema dogovora.

Razvoj je ono što se, sa novom saobraćajnicom, očekuje i sa jedne i sa druge strane granice.  Novi put ubrzao bi transport, a veza sa trasom Koridora 11 u Požegi, bila bi 60 kilometara duga deonica Požega-Kotroman.

"Tu imamo određenu dokumentaciju koja je gotova, nije kompletna, ali je delom gotova, videćemo  koje rute će biti na kraju, mi radimo, pre svega, ovu rutu", rekla je Zorana Mihajlović, ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Kuda će dalje, od Vardišta i Višegrada bosanskohercegovačka brza cesta, još je nepoznanica. Federacija BiH želi jednu, a Republika Srpska, drugu trasu.

"Mislim da je najbolje rešenje da brza cesta, kada prođe kroz Višegrad ide kroz Rogaticu, pored Sokoca, Pala, Istočnog Sarajeva. To bi za našu regiju, odnosno, za istočni deo Republike Srpske, mnogo značilo", rekao je Mladen Đurević, načelnik opštine Višegrad.

Asim Zec, načelnik opštine Prača kaže da traže da otvore Višegrad, Ustipraču, Goražde i Praču, Pale, sa tom, kako ističe, brzom cestom, koja bi verovatno stvorila bolje uslove za život i opstanak.

I Turska je najavila finansijsku podršku, a njena tehnička komisija, koja je bila na terenu, podneće izveštaj o izbodljivosti projekta.

"Za neka ulaganja i za dolazak investitora, prvo i osnovno je da imaju kvalitetnu infrastrukturu, i da zaustavimo iseljavanje i dalji odlazak sa ovih prostora", kaže Milorad Jagodić, načelnik opštine Rogatica.

Projekat auto-puta prstena, dugog 350 kilometara, od čega je 270 na teritoriji Bosne i Hercegovine, doprineo bi stabilnosti i ekonomskom razvoju čitavog regiona, pa se očekuje da konačni dogovor o trasi uskoro bude i postignut.

broj komentara 18 pošalji komentar
(nedelja, 11. mar 2018, 11:28)
Ja [neregistrovani]

Autoput

Pogledajte koliko dugo imate autoput Gradiska Banja Luka, Hrvatska nece da napravi most i na taj nacin sabotira taj autoput. A Srbi u vecu ministara se zalazu za most koji povezuje autoput kroz Federaciju. Gde je tu logika?

(nedelja, 11. mar 2018, 10:29)
anonymous [neregistrovani]

@Zasto mi

Eto, ja sam stariji i pamtim vrlo dobro kako se gradila pruga BB, skupljanje para, samodoprinosa, pravljenje prigodnih pesama itd itd i nije tacno da je bila nesto posebno prometna a posebno da se isplatila. Samo u letnjoj sezoni su bili puni vozovi a kargo saobracaj iz luke Bar je bio ekonomski neisplativ.
Da se kojim slucajem pravila danasnjim nacinom ekonomskog razmisljanja i kreditima nikada ne bi bila ekonomski isplativa, ali pravila se na oruk sistem bratstva i jedinstva i narodnim parama po politickoj potrebi.
Po meni (i mnogim drugima) Srbiji je daleko vaznije povezivanje sa Solunom i prema istoku (Sofija i dalje) i koriscenje Dunava nego obnavljati BB prugu zbog interesa druge drzave a ne Srbije. Put svile, dugorocni projekat Kine i Azije dolazi sa istoka i preko Grcke i Bugarske, bez ikakve uvred Bar je beznacaja... inace bi ga kupili Kinezi kao sto su kupili Pirejsku luku. Pozdrav

(nedelja, 11. mar 2018, 09:55)
anonymous [neregistrovani]

Zasto mi

Sta se mi tu mesamo, Ako Bosni treba neka pravi, nego mi lici da mi damo pare.Gdin sto pomenu prugu Beograd-Bar je verovatno neki mladic posto ne pamti kako je ta pruga bila veoma prometna.Vozova koliko hoces i putnickih i teretnih.Danas, eh danas je nesto drugo, sve je upropasceno, pa i ta pruga.Sta da se radi Treba je obnoviti ali koliko ce to da kosta.

(nedelja, 11. mar 2018, 08:38)
anonymous [neregistrovani]

Put

Put za Sarajevo zanima Tursku a ne Srbiju. Nas zanima put do Banja Luke i drugih mesta u RS.

(nedelja, 11. mar 2018, 07:58)
anonymous [neregistrovani]

da

put Uzice-Visegrad-Rogatica-Sarajevo je jedini prihvatljiv za srpski narod i Republiku Srpsku ali i Srbiju ali i za muslimane u obe drzave jer povezuje Sarajevo sa juznom Srbijom i dalje prema Turskoj.

(nedelja, 11. mar 2018, 07:53)
anonymous [neregistrovani]

Kako realno?

I kad se dodje do Zvornika, kud dalje? Bijeljina? Tuzla? Vlasenica?. Kad dodje do Bjeljine, onda je i Zvornik rjesen. Prema Bjeljini se treba ici jer to treba da ide prema Doboju i BL. A u toj varijanti je onda blizi Kuzmin.

(nedelja, 11. mar 2018, 07:49)
anonymousl lazar [neregistrovani]

put

realno je preko romanije vlasenice milica bratunca i zvornika

(nedelja, 11. mar 2018, 07:37)
anonymous [neregistrovani]

Za one koji ne znaju

Trasa Visegrad-Ustipraca-Rogatica-Podromanija (Sokolac)-Han Derventa (Pale)-Sa je trasa postojeceg magistralnog puta, te iz ugla RSrpske najbolja i najjeftinija.
Trasa Visegrad-Ustipraca-Gorazde-Praca-Pale-Sa je trasa koju gura Federacija da bi prosirila svoj ratni put sa Gorazdem koji ljudi iz samog Gorazda sada ne koriste jer idu preko Rogatice.
Inace, od Visegrada do Sarajeva je najkrace trasom starog ćire, Ustpraca-Mesici-Praca-Pale-Sa, ali bi to sigurno bilo zahtjevno zbog terena. To je pruga gdje Bato rusi vozove u "Valter brani Sarajevo".

(nedelja, 11. mar 2018, 07:31)
anonymous [neregistrovani]

Ekonomska isplativost ?

Dugogodišnja iskustva Njemačke, Francuske, Italije i drugih pokazala su da je minimum prometa za isplativost autoceste barem 15 000 vozila, a za brzu cestu 10 000. Sadašnji promet Sarajevo-Beograd je višestruko manji i nema vizije da bi se povećao.Evropski plan odavno je da Sarajevo bude povezano s ostalom Evropom preko koridora 5c-Sarajevo-Zenica-Doboj- Šamac-spoj na autocestu Beograd-Zagreb.Banja Luka takođe se spaja na taj međunarodni koridor preko B.Gradiške do Okučana u Hrvatskoj.Svepriče o nekakvom povezivanju Banja Luke i Sarajeva s Beogradom su samo politikanski populizam bez ikakve ekonomske opravdanosti.Za njihovu izgradnju bi se morali dići silni krediti koje te prometnice nikada ne bi mogle otplatiti.Najbolji primjer političkih projekata je pruga Beograd-Bar u koju su uložene milijarde tadašnjih jugoslavenskih dinara, a danas zjapi gotovo prazna. 

(nedelja, 11. mar 2018, 06:53)
anonymous [neregistrovani]

Pitaj Turke

Gde više odgovara Turcima tu će biti trasa. Ko plaća taj i odlučuje.