MAT: Novac od koncesije za "Nikolu Teslu" ne bi trebalo da ode u potrošnju

Sredstva od koncesije beogradskog aerodroma Nikola Tesla ne bi trebalo da odu u potrošnju, već u investicije, smatraju stručnjaci časopisa MAT (Makroekonomske analize i trendovi).

Urednik MAT-a Ivan Nikolić je odgovarajući na pitanje novinara u Privrednoj komori Srbije, rekao da će "410 ili 420 miliona evra otići u budžet", pošto će ostatak od ukupno 501 miliona evra otići malim akcionarima.

Kaže da taj novac nije veliki iznos koji može nešto da promeni, ali da će svakako imati pozitivan uticaj.

"Može da se pojača razduživanje prema inostranstvu, može kao podrška investicionim projektima. Mi, inače, nemamo problem sa likvidnošću budžeta za finansiranje projekata, već je problem sa samim projektima i njihovom realizacijom", istakao je Nikolić.

Dodao je da je dobro što je obezbeđen dodatni finansijski stimulans i da je "sada posebno važno da postoje urgentna mesta u koji bi taj novac morali da uložimo".

Stojan Stamenković iz MAT-a ističe da je važno da taj novac ne ode u potrošnju, kao što je bilo 1996. godine, "kada je Telekom Srbija bio prodat Italijanima".

"To je podiglo industrijsku proizvodnju u periodu od svega pet ili šest meseci i onda je bilo 'čiča-miča i završena priča'. Taj novac ne bi smeo da ide u potrošnju", naglasio je Stamenković.

Saradnik MAT-a Mahmud Bušatlija smatra da bi taj novac trebalo uložiti u nešto još profitabilnije od beogradskog aerodroma.

Vlada Srbija je koncesiju nad beogradskim aerodromom poverila francuskoj kompaniji "Vansi erports", koja je pobedila na tenderu, a Francuzi su ponudili 501 milion evra za 25 godina, uz investicionu obavezu od 732 miliona evra, dok će godišnja taksa na koncesiju biti od pet do 16 miliona evra.

Koncesija od 25 godina koja pokriva finansiranje, rad, održavanje, proširenje i nadogradnju postojećeg aerodromskog terminala i pista.

Iz te kompanija poručuju da očekuju da ugovor o koncesijii zvanično bude potpisan u prvom kvartalu ove godine, kada će i zvanično preuzeti upravljanje "Teslom".

Glavni izvršni direktor "Vansi koncesija" i predsednik "Vansi erports", Nikola Notbaer izjavio je da će beogradski aerodrom biti sedište francuske kompanije u centralnoj i istočnoj Evropi.

Kako se dodaje u saopštenju, "Vansi" će graditi svoja partnerstva sa preko 200 avio-kompanija, kako bi se, kažu, dodatno povećao saobraćaj i povezanost aerodroma u skladu sa jakim potencijalom ekonomskog rasta Srbije.

"'Vansi erports' će takođe iskoristiti značajna iskustva u domenu upravljanja aerodromima kao i razvojnu stručnost koju su stekli u Francuskoj i inostranstvu kako bi poboljšali ukupno korisničko iskustvo na aerodromu, naročito time što će 'reorganizovati i optimizovati putničke tokove i proširiti maloprodajna područja'", navodi se u saopštenju.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 18. септембар 2024.
17° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи