Planovi francuske kompanije za beogradski aerodrom

Francuska kompanija "Vansi erports", koja je dobila na tenderu za koncesiju za beogradski Aerodrom "Nikola Tesla", uplatiće u budžet Srbije 501 milion evra, čak deset puta više nego što su stručnjaci prognozirali pre četiri godine. Francuzi kupuju aerodrom bez gubitaka i kredita, sa povećanim kapacitetom sa pet i po na sedam i po miliona putnika. Transakcija se očekuje u prvom kvatralu ove godine, odmah po usvajanju godišnjeg izveštaja o poslovanju aerodroma.

U vreme kada slavi 55 godina postojanja, Aerodrom "Nikola Tesla" odlazi u ruke veoma sposobnog koncesionara, francuske kompanije "Vansi erports", koja na aerodromima u Francuskoj, Portugaliji, Dominikanskoj Republici, Kambodži, Japanu, Čileu i Brazilu zapošljava 11.000 ljudi i ima dobit od 2,7 milijardi evra godišnje. Za "Vansi erports" to je otvaranje novog tržišta.

Izvršni direktor "Vansi erportsa" Nikolas Notebert kaže da će Aerodrom "Nikola Tesla" biti njihovo sedište u centralnoj i istočnoj Evropi, regionu u kojem do sada nisu poslovali.

"Cilj će nam biti poboljšanje uslova rada aerodroma, kako bi se kompaniji 'Er Srbija' omogućilo da ponudi nove letove na dužim rutama, što je deo njene strategije, a gradićemo partnerstvo sa više od 200 avio-kompanija, kako bi se dodatno povećao saobraćaj, u skladu sa jakim potencijalom ekonomskog rasta Srbije", kaže Nikolas Notebert.

Novi vlasnik dobija profitabilnu kompaniju bez kredita ili zaduženja sa povećanim profitom u prethodne četiri godine.

"Povećanje broja putnika je u suštini 51 odsto, kao što imamo povećanje ukupnih prihoda od 45 odsto, u ovom investicionom ciklusu i svi ostali pokazatelji kao što je vrednost akcija na berzi, koja je skočila na četiri puta, znači više u 2017. godini u odnosu na 2013. godinu", kaže Saša Vlaisavljević, direktor Aerodroma "Nikola Tesla".

Koncesionim ugovorom predviđeno je da Vlada prihoduje 501 milion evra, od čega 417 miliona evra će ići kao prihod budžeta, dok će malim akcionarima pripasti 84 miliona evra. Neće biti otpuštanja zaposlenih na aerodromu, a u naredne tri godine ni povećanja aerodromske takse.

"Utvrdili smo nešto što je neophodno da budući operater napravi, a to je alternativna pista, to su dodatne veze između te piste sa parking-mestima kod putničkog i kod kargo terminala i naravno potrebni razvoj i proširenje putničkih terminala prema saobraćaju", kaže Zoran Ilić, pomoćnik ministra za vazdušni saobraćaj.

"Vansi erports" se obavezuje i da investira u narednih 25 godina 732 miliona evra u infrastrukturu aerodroma i da poveća kapacitet sa sadašnjih 7,5 miliona do 15 miliona putnika.

Novac će, po najavama koncesionara, biti uložen u održavanje, proširenje i nadogradnju postojećeg aerodromskog terminala i poletno–sletne staze.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 30. април 2024.
23° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво