"Vozovi velikih brzina realnost za tri godine"

Dekan Saobraćajnog fakulteta u Beogradu Nebojša Bojović kaže za RTS da je privilegija ali i odgovornost što je Beograd izabran za sedište Transportne zajednice. Napominje da to znači mogućnost investicija, brži protok robe ali i prevoz po standardima EU.

Nebojša Bojović rekao je gostujući u Dnevniku RTS-a da je privilegija što je Beograd izabran za sedište Transportne zajednice Zapadnog Balkana i dodaje da taj projekat podrazumeva integraciju prostora od 20 miliona ljudi.

"Odluka je logična i nastavak je dogovora koji je napravljen u julu mesecu između zemalja članica. Transportna zajednica podrazumeva integraciju prostora od 20 miliona ljudi, a pravi efekti se postižu na većem tržištu. Ovo znači mogućnost investicija, skraćenje transporta, brži protok robe, prevoz po standardima EU, da je pre svega on smart, odnosno da počiva na digitalizaciji i podrazumeva očuvanje čovekove životne sredine. To su prednosti i privilegija je što će Beograd biti motor te priče", objašnjava Bojović.

Kaže da će u narednih 20 godina transportna tražnja na planeti biti udvostručena i dodaje da planirani auto-put Beograd-Sarajevo ima nekoliko mogućih alternativnih trasa.

"Tu struka treba da da odgovor. Postoje saobraćajne studije, a ideja je da on povezuje ljude i isključivo tako mu treba pristupiti", ističe Bojović.

Kaže da je početak modernizacije pruge Beograd-Budimpešta važna vest i da je bitno da se Srbija pojavi na TENT mreži.

"To je mreža evropskih koridora, to je put ka integraciji u EU. To znači da granica praktično nema i to je izazov ne samo u tehničkom smislu. Postoje sistemi u železničkom saobraćaju koji omogućavaju da se jednim vozom prođe kroz sve teritorije. Bliži smo nego ikada tome da nam vozovi idu velikim brzinama. Radi se o jednom o najvećih projekata i u roku od tri godine, mislim da ćemo moći da se pohvalimo vozovima velikih brzina", objašnjava Bojović.

Napominje da je Srbija zemlja tranzita i da treba koristiti prednosti Koridora 10.

broj komentara 6 pošalji komentar
(četvrtak, 07. dec 2017, 15:05)
anonymous [neregistrovani]

Brze Pruge

A smejali se Milosevicu u vezi projekta brzih pruga . 

(četvrtak, 07. dec 2017, 15:02)
anonymous [neregistrovani]

Реалност

A када ће да постане стварност?

(četvrtak, 07. dec 2017, 15:00)
Aleksandar [neregistrovani]

Preterivanje kao i uvek

Mislim da se preteruje sa brizinama, kao i sa vecinom stvari u srbiji i ide se odma sa 30 kmh na 300. Generalno brzine od 200 i vise su samo na pojedinim visokofrekventnim linijama i tamo gde nema medjustanica.

Zivim u svajcarskoj vec 10 godina a ako je iko poznat po vozovima onda su to sigurno svajcarci. Ovde retko koji voz ide 200 ili 300 na sat. Eventualno mozda neki medjunardoni vozovi na delovima trase Cirih - Zeneva ili u tunelu ispod Alpa u pravcu ka Milanu. Vecina vozova su lokalnog karaktera i staju cesto tako da te brzine onda i nemaju smisla. Ono sto je bitno je pouzdanost, da voz krene i stigne na vreme a to je ovde gotovo uvek tako.

Volieo bi da neko strucno lice ovo prokomentarise umesto da nastavimo da licitiramo sa 300 ili 500 na sat.

(četvrtak, 07. dec 2017, 10:59)
Srbin iz Nemačke [neregistrovani]

Ako

smatra 100 km/h velikim brzinama onda ćemo ih imati. U EU velike brzine počinju sa 200 km/h

(četvrtak, 07. dec 2017, 10:44)
anonymous [neregistrovani]

Pa mi nemamo

U nacionalnom parku Fruska Gora ...kante za otpatke....A pricamo o "smart"tehnologiji....u saobracaju...Jedino nam preostaje smart izbjegavanje udarnih rupa po cestama.....

(četvrtak, 07. dec 2017, 10:19)
anonymous [neregistrovani]

Za tri godine

U Kini, sigurno!