Kako "Ikea" utiče na domaću industriju nameštaja

Od otvaranja prve "Ikeine" robne kuće u Srbiji prošla su skoro tri meseca, a još nema vidljivih promena na domaćem tržištu. Dolazak švedskog džina u proizvodnji i prodaji nameštaja primoraće domaću industriju nameštaja da poveća konkurentnost, da se ne bi ponovila iskustva nekih okolnih zemalja u kojima je zabeležen pad prodaje i do 30 odsto, smatraju u PKS-u. Nove analize tržišta očekuju se neposredno po završetku novembarskog Sajma nameštaja u Beogradu.

Za nepuna tri meseca, kroz beogradsku "Ikeu" prošlo je više od 600.000 ljudi. Potrošači su najviše zainteresovani za tekstil, dečji program i dnevne sobe.

Potrošači kažu da je "Ikea" jeftinija, a da su od njenog dolaska drugi proizvođači dali više akcija.

U "Ikei" ne očekuju drastične promene na srpskom tržištu.

Maja Vujašković Đureinović iz kompanije "Ikea" navodi da je u Hrvatskoj i Rumuniji cela industrija i prodaja nameštaja i proizvoda za pokućstvo porasla.

"U Rumuniji kontinuirano raste po stopi od deset odsto godišnje i mi verujemo da je to rezultat neke nove inspiracije i znanja o životu kod kuće koje 'Ikea' donese na tržište i time podstiče da prosto obraćaju pažnju i da se više interesuju za uređenje doma", navodi Vujašković Đureinović.

Vlasnik kompanije "Jela" iz Jagodine Miroljub Radovanović smatra da je "Ikea" donela jednu zdravu konkurenciju, jedan novi vid izlaganja nameštaja, što je, kako kaže, možda i nedostajalo na našem tržištu.

"Vrlo važna stvar je da nikakvog poremećaja na tržištu nema. Ljudi normalno rade. Nikakav pad prodaje, čak se u nekim segmentima javlja i neki rast", navodi Radovanović.

Vlasnik kompanije "Houm plus" Branislav Stojaković kaže da oni koji se ne konfrontiraju direktno u programu sa "Ikeom" nemaju nikakav problem.

"Onaj ko je različit, ko je drugačiji, ko je povoljan i posebno onaj ko se oslanja na domaće proizvođače, taj ima perspektivu i nema razloga da ga prisustvo 'Ikee' brine", ističe Stojaković.

U Privrednoj komori Srbije ističu pozitivnu stranu dolaska kompanije "Ikea".

Ješa Erčić iz PKS-a ukazuje na sasvim drugačiji odnos prema kupcu, malo drugačije osluškivanje tržišta i šta je to što kupci očekuju.

"To je nešto što fali srpskoj drvnoj industriji, a to je repozicioniranje u pravcu dizajn, cena, kvalitet. Nekada se kupac opredeljivao za samo jedan segment. Nekada je cena bila glavna stvar. Danas to više nije", rekao je Erčić.

Iako posledice za sada nisu vidljive, najveće se očekuju u proizvodnji pločastog materijala.

U srpskoj drvnoj industriji radi više od 30.000 ljudi.

Број коментара 8

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 02. мај 2024.
15° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво