Od Resnika do Valjeva vozom uskoro 100 na sat

Rekonstrukcija barske pruge, na 77 kilometara dugoj deonici od Resnika do Valjeva, počela je u junu prošle godine. Radovi su u završnoj fazi, koštaće oko 80 miliona dolara, a finansiraju se ruskim kreditom. Planirano je da obnovljenom trasom vozovi krenu 14. novembra, projektovanom brzinom do 100 kilometara na čas.

Od Beograda do Valjeva, obnovljenom barskom prugom, putovaće se tri puta brže. Neće više biti lagane vožnje od tridesetak kilometara na čas zbog dotrajale pruge i neispravnih prelaza. Od Resnika do Valjeva postavljaju se nove šine uvezene iz Austrije i betonski pragovi domaće proizvodnje.

Ruski kran je jedna od najsavremenijih mašina u svetu za postavljanje koloseka. Za tri sata može da postavi kilometar pruge.

"RŽD Internešenel", ogranak ruske državne železnice, glavni je izođač radova na barskoj pruzi. U Srbiji ima dva velika krana koji ubrzavaju postavljanje koloseka.

"Najsavremenijom ruskom tehnologijom izgradnje koloseka, koja je i najsavremenija u svetu, za sedam dana postavićemo prugu na deonici od Vreoca do Lazarevca. Po već utvrđenoj dinamici nastavljamo radove prema Valjevu. Ovo je za nas rutinski posao. Očekujemo da ćemo u predviđenom roku završiti sve radove na postavljanju koloseka od Resnika do Valjeva", kaže rukovodilac gradilišta Nikolaj Golobaradov.

Na rekonstrukciji tog dela barske pruge, ruske železnice su za podizvođače radova angažovale srpske firme.

"Sama rekonstrukcija podrazumeva sanaciju svih loših mesta na pruzi između Resnika i Valjeva – donji i gornji stroj, kompletnu zamenu kontaktne mreže na 77 kilometara pruge i modernizaciju signalnih, sigurnosnih i telekomunikacionih uređaja na pruzi", kaže direktor projekta "RŽD Internešenel" Zlatibor Kurucić.

Projektom je obuhvaćena i rekonstrukcija devet železničkih stanica, 17 mostova i 12 propusta. Biće zaštićene sve kosine koje su odronima povremeno prekidale i ugrožavale saobraćaj na barskoj pruzi od Resnika do Valjeva.

Број коментара 8

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 29. април 2025.
20° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом