Gradnja tunela kroz Frušku Goru, najteža deonica brze pruge

U Srbiji se pored putne infrastrukture ubrzano obnavlja i železnička. Prošle nedelje počela je gradnja tunela "Čortanovci", na pružnom pravcu Beograd-Novi Sad. Vrednost radova na toj deonici, dvokolosečnoj pruzi, jeste 337 miliona dolara, a planirano je da budu završeni za 52 meseca. Ta deonica se finansira iz ruskog kredita, a gradi je ruska firma "RŽD Internešnel", sa domaćim podizvođačima.

U pitanju je prva faza srednje deonice "brze" pruge Beograd-Budimpešta, koja podrazumeva izgradnju vijadukta i tunela "Čortanovci".

Druga faza radova na ovoj deonici obuhvata rekonstrukciju postojećeg i izgradnju drugog koloseka, odnosno radove na otvorenoj pruzi, u dužini od 40 kilometara.

Nakon završene eksproprijacije zemljišta i prenamene šumskog u građevinsko zemljište, na teritoriji nacionalnog parka Fruška Gora, izvođač je započeo krčenje terena i seču šume.

Nakon toga su stvoreni uslovi da se započne s radovima na toj deonici pruge od Beograda do državne granice s Mađarskom.

"Brzina kretanja vozila od 200 kilometara na sat. Biće ograđena, neće biti prelaza preko pruge, biće podvožnjaci i nadvožnjaci tako da će vozovi neometano ići svojom brzinom koju će imati zacrtanu", kaže direktor CIP-a Milutin Ignjatović.

Pripremni radovi su podrazumevali izgradnju kampa, geodetska obeležavanja i izgradnju puta, koji povezuje ulazni i izlazni portal budućeg tunela.

Mansurbek Sultanov, prvi zamenik direktora "RŽD Internešenel" u Srbiji, kaže da za tunel i vijadukt mora da se izgradi 80 kilometara šipova.

"Moraju da uđu u zemlju na Fruškoj Gori, odnosno dve i po hiljade komada i ti radovi su već krenuli", navodi Sultanov.

Inače, ova deonica je po svim karakteristikama, topografskim, geotehničkim, hidrotehničkim, prostornim, urbanističkim i ekološkim, najteža i najsloženija deonica pruge od Beograda do državne granice sa Mađarskom.

broj komentara 11 pošalji komentar
(ponedeljak, 23. okt 2017, 09:04) - anonymous [neregistrovani]

Nacionalni park

Fruska Gora, secenje suma, kopanje tunela, podrazumeva i zagadjivanje izvorskih voda.
Od tolike ravne Vojvodine, nisu imali bolju ideju nego da kroz jedinu planinu buse rupu. Zar nije lakse, brze i jeftinije zaobici planinu???

(nedelja, 22. okt 2017, 20:32) - Кофа је бушна! [neregistrovani]

@Да ли је могуће?

Како би иначе Војводина добила тунел!?

(nedelja, 22. okt 2017, 19:45) - Bela Palanka [neregistrovani]

Lagane voznje

Znaci stvarno, sto juznije to tuznije.Sta ce se desiti sa prugom Nis-Dimitrovgrad, bruka i sramota, vozovi idu sa brzinom na nekim deonicama i sa 10km/h.
Pogledajte samo deonicu izmedju ukrsnice Dolac i ukrsnice Stanicenje.
Jad i beda.

(nedelja, 22. okt 2017, 19:44) - anonymous [neregistrovani]

Re:odgovor

Nema serpentina. Prosto receno, tu prugu su gradili austro-ugari i za to vreme je bila svetsko cudo, ali tada su vozove vukle parnjace i tih nekoliko "ostrijih" krivina nisu pravile problem. Za velike brzine, kako kazu, do 200km to jeste problem i zato se na malom delu trase pruge trazi idealna putanja da bi vozovi mogli da ostvare te brzine. Osim toga od sadasnjeg cortanovackog tunela, preko vikend naselja Cortanovci Dunav, pa do vikend naselja Karlovacki vinogradi problem je kliziste i zbog toga su se vozovi vukli 30km/h. Zato se pobijaju sipovi (kako onaj rus kaze "u Frusku Goru" misleci kroz kliziste do cvrstog tla) i pravi vijadukt da bi se taj deo "preskocio".

(nedelja, 22. okt 2017, 19:13) - anonymous [neregistrovani]

odgovor

Druže, toliko si neupućen da je to strašno. Tunel Čortanovci već postoji, i pruga ide preko S. Karlovaca, ali pošto je deonica sa dosta serpentina max brzina je ograničena na 70. Sada se novi tunel i vijadukt grade i krivine se "peglaju" da bi max brzina bila 200, ali vrv. nece biti preko 160. 

(nedelja, 22. okt 2017, 16:30) - anonymous [neregistrovani]

Pitanje

Pa zar ne ide pruga Beograd-Budimpesta preko S.Karlovaca pa na Novi Sad...zasto se ide tezom deonicom preko Fruske gore?

(nedelja, 22. okt 2017, 16:21) - anonymous [neregistrovani]

Да ли је могуће?

Од толике равне Војводине баш да се погоди Фрушка Гора.

(nedelja, 22. okt 2017, 16:16) - anonymous [neregistrovani]

N.S -Ruma

Sto bude sa ovim projektom, Novi Sad -Ruma? Da li se ovaj gradi samo kad su izbori?

(nedelja, 22. okt 2017, 16:05) - anonymous [neregistrovani]

52 месеца

Док то заврше , у свету ће и бицикли ићи том брзином!!!

(nedelja, 22. okt 2017, 14:16) - Djodje [neregistrovani]

Novo merenje vremena?

52 meseca? Otkad se tako racuna? Sta bi s godinama.