Požežani na sajmu u Italiji - patriotizam kroz biznis

Na prestižnom i jednom od najznačajnijih međunarodnih sajmova proizvođača repromaterijala za nameštaj u Italiji - među šest stotina izlagača iz celog sveta - samo su dve srpske firme. Njihovi predstavnici smatraju da su i druga domaća mikro, mala i srednja preduzeća dostigla stroge evropske standarde, ali smatraju da nemaju šta da traže među tako jakom konkurencijom. To je, kažu, zabluda zbog koje umesto srpske privrede profitiraju drugi.

Marko Kavčić direktor je mikro preduzeća u Ljubljani. Zato sam obavlja i sve druge poslove, a poslodavac je srpska firma sa sedištem u Požegi. Ovakav poslovni potez olakšava poslovanje za zemljama Evropske unije.

"I sva roba ide iz Slovenije, jer je to puno lakše za njih, ne brine se za prevoz, ne brine se za carinu, kaže Marko Kavčić, direktor preduzeća "Tojo okovi" iz Ljubljane.

Osnivač tog preduzeća, Dragoslav Blagojević, nekada podoficir čiji je specijalnost bila motor na "migu 29", izabrao je da u civilstvu porodičnu radnju pretvori u preduzeće po evropskim standardima i to sopstvenim snagama.

"Ja mislim da država treba da se bavi stvaranjem ambijenta i poslovne klime koja bi odgovarala, stvaraocima i firmama koje žele da napreduju, koje žele da pokažu svoj patriotizam kroz biznis", kaže Dragoslav Blagojević, direktor "Tojo okovi" u Požegi.

A taj patriotizam Požežani su dokazali ubedivši da na jedan od najznačajnih međunarnodnih sajmova repromaterijala za nameštaj nastupe i komšije iz Čačka. Tako su otvorili tržište EU, Rusije i Amerike.

"Jednak broj kontakata i iz drugih zemalja. Čak smo imali posećenost i iz Rusije i iz Severne i Južne Amerike. Mislim da ćemo imati jako dobre rezultate nakon ovog sajma", kaže Vladimir Petrović, menadžer prodaje "Digitel" iz Čačka.

Da srpska privreda ima šta da ponudi, svedoče poslovni ljudi iz zemalja koje postavljaju standarde.

"Zbog fleksibilnosti, rokovi se poštuju i sve je prosto jednostavnije", kaže Kristof Vinsent, dizajner kompanije "Alsapan" iz Francuske. 

"Jedinstven proizvod, kakav mi nismo imali prilike da vidimo do sada u Nemačkoj ili na drugim sajmovima u Evropi", navodi Anita Unterpirian, direktorka kompanije "M3 kontrol" iz  Minhena.

Požežani već pet godina brane boje Srbije, na SICAM sajmu, a tek od ove godine još jedna srpska firma iz Čačka im se u tome pridružila. Obe su na taj način obezbedile nove ugovore i izvozne poslove.

Srbija ima šta da ponudi evropskom i svetskom tržištu, ali je neophodno aktivnije učešće privrednika na međunarodnim manifestacijama kakva je ova u Italiji. 

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 04. мај 2024.
16° C

Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се