Ekipa RTS-a obišla radove na auto-putu za Bar, 19 mostova u Crnoj Gori

Na trasi auto-puta Beograd – Južni Jadran, Srbija bi, kako je planirano, do kraja godine trebalo da ima ukupno 103 kilometra urađenog puta, a Crna Gora završetak svoje prve deonice, od Podgorice do Mateševa, kod Kolašina, očekuje 2019. godine. I sa jedne i sa druge strane granice, izgradnja zahtevnih i komplikovanih delova auto-puta poverena je kineskoj korporaciji CCCC i njenoj kompaniji CRBC, koje su u Srbiji već sagradile Pupinov most Zemun–Borča.

Pet ogromnih stubova nad rekom i kanjonom Morače otkrivaju konture mosta koji se gradi na prvoj deonici crnogorskog dela auto-puta Bar–Beograd. Od Podgorice do Matoševa kod Kolašina duga je 41 kilometar, a kada bude završena, putovanje će sa sat i po biti skraćeno na 25 minuta.

Imaće 19 mostova i 16 tunela, a most Moračica, dug 960 metara, najkompleksniji je deo tog projekta.

"Složenost izgradnje nije samo u njegovoj visini ni u širini – mi smo, recimo, u pojedinim fazama morali da nalivamo beton u kontinuitetu 54 sata, a zbog konfiguracije terena, imali smo i otežan pristup mehanizacijom", ističe direktor gradilišta na prvoj sekciji Zou Zeng.

Najviši stub mosta će rasti do 161 metra, a sada se došlo do 140 metara. Svih pet stubova mosta Moračica biće završeni do oktobra ove godine i tada će početi njihovo povezivanje.

A koliki je to graditeljski poduhvat ilustruje i podatak da ovde vetrovi znaju da duvaju 100–150 kilometara na sat".

Ova deonica će zameniti pola veka staru, i za putnike najopasniju, magistralu duž kanjona Morače.

Od Kolašina, trasa preko Andrijevice vodi ka granici sa Srbijom u Boljarima. I to je prilika za nastavak saradnje sa kineskim kompanijama: CCCC već radi deonicu Surčin–Obrenovac, a sa Vladom Srbije je potpisala memorandum o saradnji na projektima izgradnje deonica Koridora 11: Preljina–Požega i Požega–Boljare.

"Naša kompanija je izuzetno voljna i zainteresovana da, zarad ekonomskog razvitka u celom ovom regionu, sa vladama svih zemalja, nastavlja da komunicira i razvija infrastrukturne projekte", rekao je generalni direktor CRBC Hej Šićang.

Moderna saobraćajnica, kojoj gravitira oko 4,7 miliona stanovnika, povezaće jadranske sa lukama na Dunavu i dalje, sa celom mrežom panevropskih koridora.

Omogućiće brži protok robe i usluga, a njenom izgradnjom, uz Koridor 10, Srbija će postati saobraćajno čvorište u ovom delu Evrope.

Број коментара 7

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 19. април 2024.
6° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво