"Prijateljstvo Srbije i Kine čelično, ne može se srušiti"

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić, nakon obilaska radova na Koridoru 11 Surčin–Obrenovac koji gradi kineska firma, izjavio je da je zajednički cilj da se projekti rade brže i efikasnije, i poručio da ćemo nastaviti uspešnu saradnju i razvijati još bolje odnose na svim nivoima.

Prijateljstvo Kine i Srbije je "čelično" i ne može se srušiti, iako će mnogi pokušati da ga pokvare, rekao je predsednik Aleksandar Vučić.  

U tom smislu Vučić je naveo da sa partnerima, prijateljima iz Kine počnu da se realizuju radovi čak i pre nego što je sve dogovoreno, jer nam partneri iz Kine veruju i znaju da želimo da radimo, gradimo i da se razvijamo i da sve dogovoreno ispunjavamo.

Ministarka Zorana Mihajlović tokom vikenda je iznela primedbu na dinamiku radova na auto-putu Surčin–Obrenovac, kineskog izvođača radova. 

Naši problemi su uglavnom političke prirode, a ne ekonomske prirode, ima tu raznih pritisaka i pitanje je da li ćemo uspeti da sačuvamo stabilnost, rekao je Vučić.

Kad je reč o ekonomiji, međutim, tu nemamo probleme, a očekivani BDP postići ćemo između ostalog i tako što će narednim povećanjem plata i penzija značajno biti pogurana potrošnja, kao važan činilac rasta društvenog proizvoda, poručio je Vučić.

Odgovarajući na pitanje o čestim nedoumicama koje se poslednjih dana pominju u vezi s rastom bruto društvenog proizvoda, Vučić je rekao da je tu sve u redu, da je bilo nekih odstupanja od zacrtanog nivoa rasta, pre svega zbog katastrofalnih suša, ali da će proizvodnja biti premašena u odnosu na prethodnu godinu, te da će projektovani rast BDP-a biti i ostvaren do kraja godine.

"Nemamo za brigu ništa što se ekonomije tiče", poručio je predsednik, i dodao da ga veseli interesovanje tim povodom. 

"Znate, kad je neko naučio da radi u minusu i kad se hvali godišnjim rastom od minus tri odsto, pa su zabrinuti sada, jer smo imali problema i u građevinskoj sezoni, katastrofalne suše, ali ne verujte u te priče o manjem rastu. Dobro je da se neko raduje bilo čemu što je loše, ali to mnogo više govori o njima", rekao je Vučić.

Dodao je da trenutno imamo najviše stranih investicija u poređenju s regionom, da je pokrivenost uvoza izvozom takođe najveća, te konstatovao da smo mi rad zasnovali upravo na investicijama i izvozu, što su zdrave osnove.

"Mnogo zdravije nego one zasnovane na doznakama, ili, recimo, na izvozu sirovog drveta", primetio je Vučić.

Kad imate suficit u budžetu, smanjivanje javnog duga, stvari će biti u redu", dodao je predsednik.

Primetio je, međutim, da mi sada radimo na tome da postoji i treći stub, koji ćemo tek uvesti, a to je potrošnja.

"Potrošnja nije mogla da bude visoka u vreme mera fiskalne konsolidacije, ali sad kad povećamo plate i penzije imaćemo značajno povećanje BDP-a", naveo je Vučić.

Kako je rekao, nemamo mi ekonomskih problema danas, naravno, dodao je, ljudi teško žive, ali ali nivo nezaposlenosti je među najnižim u regionu, a, kako je rekao, i plate i penzije će posle narednog povećanja biti među najvišim u regionu.  

"Ovoliko se nije gradilo još od Drugog svetskog rata"

Predsednik Srbije izjavio je, obilazeći radove na Koridoru 11, da se od Drugog svetskog rata nikada nije više gradilo u Srbiji i da samo u Beogradu ima više od 500 aktivnih gradilišta.

Vučić je podsetio da je 2013. godine u glavnom gradu bilo tek nešto više od 40 aktivnih gradilišta, a kako je kazao, dug Beograda u tom periodu je bio 1,5 milijardi evra.

"Dug Beograda je bio milijardu i petsto miliona evra, a danas, taj dug je prepolovljen i iznosi 666 miliona evra", rekao je predsednik Vučić.

On je objasnio i da će izgradnja u zemlji uticati na rast BDP-a Srbije. "Uvek biste želeli brže i bolje. Ovde niste ni sanjali da će biti novi put", kazao je predsednik Vučić obilazeći deonicu Surčin–Obrenovac.

Vučić je poručio da je ostalo još nekoliko deonica na Koridoru 11 koje treba da budu završene, poput deonice Ub–Lajkovac, Surčin–Obrenovac i Preljina–Požega.

Sa predsednikom Srbije u obilasku su bili i ministri Aleksandar Antić, Goran Knežević, predsednik Nacionalnog saveta za saradnju sa Kinom i Rusijom Tomislav Nikolić, ambasador Kine u Srbiji Li Mančang, direktor "Koridora Srbije" Zoran Babić i v. d. direktora "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak.

Mihajlović: Zajednički pratimo izvođenje radova

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je da zajedno sa ambasadorom NR Kine u Beogradu Li Mančangom prati izvođenje svih projekata na kojima su angažovane kineske firme.

"Mi smo o svim projektima razgovarali i razgovaramo", rekla je Mihajlovićeva i dodala da ju je ambasador NR Kine izvestio da je uputio pismo menadžmentu firme "Šandong", koja izvodi radove na projektima u Srbiji sa ciljem ubrzanja radova.

"Svakako ćemo naći rešenje", rekla je ministarka Mihajlović.

Procena je da Obilaznica oko Beograda treba da bude gotova za godinu i osam meseci, od dana potpisivanja ugovora, a to se očekuje u narednih mesec dana, izjavila je Mihajlovićeva.

"Trenutno čekamo od Eksim banke poslednju saglasnost da možemo da potpišemo ugovor o finansiranju u juanima. Procedura je trajala malo duže, upravo zbog toga što mi prvi put sada uzimamo kredit u juanima, a sve prethodne investicije Kine, zajedno sa Srbijom, kredite koje smo uzimali, uzimali smo u dolarima", rekla je Mihajlovićeva prilikom obilaska radova na deonici puta Sučin–Obrenovac, koja bi trebalo da omogući spajanje Koridora 11 sa Koridorom 10.

Kompletna projektno-tehnička dokumentacija za Obilaznicu je završena, istakla je ministarka i dodala da je izdata građevinska dozvola i da se trenutno vrše određene pripreme gradilišta.

"Onog trenutka kada potpišemo ugovor, a to očekujemo u narednih mesec dana, procena jeste da za godinu i osam meseci Obilaznica oko Beograda treba da bude završena. Ponavljam, sve je spremno i trenutno se radi priprema gradilišta i to je rok koji očekujemo da bude u ugovoru, a već je stavljen u sam komercijalni ugovor", rekla je Mihajlovićeva.

Govoreći o deonici Sučin–Obrenovac, koju je obišla zajedno sa predsednikom Srbije, na kojoj radove izvodi kineska kompanija CCCC, potpredsednica Vlade je rekla da je to važna deonica, uopšte za Srbiju, za region, kao i da neće pogrešiti ako kaže da je Srbija jedna od najznačajnijih partnera Kine, pogotovo kada se govori o infrastrukturi.

"Vrednosti je oko šest milijardi prethodnih, sadašnjih i potencijalnih projekata. Ono što je takođe za Srbiju značajno – sve što se radi sa kompanijama iz Kine, u skladu je sa evropskim standardima", naglasila je Mihajlovićeva.

Prema njenim rečima, Srbija se može pohvaliti i domaćom građevinskom operativom, koja zajedno radi sa kineskim kompanijama, a upravo NR Kina, kako smatra, svojim znanjem i sa svojim inženjerima pomaže da naša zemlja napravi mnogo brže iskorake u odnosu na zemlje oko nas.

"Prema tome, mi ćemo nastaviti da se bavimo ne samo ovom, nego svakom drugom deonicom i verujem da ćemo baš onako kako smo obećali, kako isto i isporučiti građanima Srbije svaki put i svaki auto-put koji smo planirali", rekla je Mihajlovićeva.

Osvrćući se na njen nedavni nenajavljeni obilazak radova na Koridoru 11, na deonici od Uba do Obrenovca, gde nije zatekla mnogo radnika, Mihajlovićeva je rekla da ju je kineski ambasador Li Mančang izvestio da je uputio pismo direktoru kompanije izvođača – "Šangdong" u Kini, te da će svakako pomoći da se radovi ubrzaju.

"Naći ćemo rešenje, kao što smo ga uvek nalazili. Nema razloga da se to ne uradi", rekla je ministarka.

Cela deonice od Surčina do Obrenovca trebalo bi da bude završena do kraja 2019. godine (rok je 32 meseca), a radove izvodi kineska kompanija CCCC zajedno sa domaćim podizvođačima.

Ukupna cena izgradnje auto-puta Surčin–Obrenovac je 208 miliona evra, uključujući i most preko Save i Kolubare.

Projekat se finansira iz kredita kineske Eksim banke, finansijer je Vlada Srbije preko Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, a investitor je JP "Putevi Srbije".

Predviđena je izgradnja auto-puta u punom profilu, sa četiri vozne i dve zaustavne trake.

Projekat uključuje izgradnju mosta preko Save i ušća reke Kolubare, nadvožnjaka preko železničke pruge Ostružnica–Batajnica, kao i dve petlje – Surčin i Obrenovac.

Na deonici Surčin–Obrenovac biće ukupno sedam mostova i četiri nadvožnjaka.

Taj auto-put će omogućiti spajanje koridora 11 i 10 preko Obilaznice oko Beograda na petlji Surčin.

Број коментара 13

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 23. април 2024.
11° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво