Vučić na postavljanju 111. nosača na mostu Vrla u Vladičinom Hanu

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić prisustvovao je "lansiranju" 111. nosača sa obe strane mosta Vrla u Vladičinom Hanu, koji je sa 644,4 metra najduži most na južnom kraku Koridora 10.

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas da je zadovoljan rezultatima radova na izgradnji koridora, ali da uvek može brže.

Radovi kroz Grdeličku klisuru biće suštinski završeni do kraja godine, napomenuo je, dok će se jedan deo raditi i u martu-aprilu iduće godine. 

Vučić je, govoreći o deonici Srpska kuća – Levosoje, rekao da je tu problem što su sve naši izvođači i nemaju dovoljno armirača za beton, te ih "uvozimo" iz Albanije i Makedonije. 

Novinare je interesovao komentar predsednika na pisanje jednog dnevnika o privatnom životu direktora "Koridora Srbije" Zorana Babića, na šta je Vučić rekao da ti što to pišu misle da su mnogo pametni "kada se zavitlavaju sa čovekom": "Najvažniji su rezultati rada, a privatan život treba ostaviti po strani."

"Mene interesuje kako radi, koliko je posvećen, vredan...", rekao je Vučić i ocenio da oni koji pišu o nečijem privatnom životu na takav način više govore o sebi nego o onome koga pominju.

On je dodao i da 40 godina nešto nije rađeno, da se sada pravi problem da li nešto kasni neki mesec i poručio da stalno nešto pričaju oni što nisu radili i ne rade ništa. 

Kako je rekao, najupečatljiviji primer toga je stanje u "Goši", koju su "ti isti" privatizovali, prodali, opljačkali, uzeli pare i strpali ih u svoje džepove, a sada bi da protestuju, ne valjaju im nove fabrike koje dolaze...

"Rame uz rame sa razvijenijim zemljama"

Predsednik Srbije, koji je prisustvovao "lansiranju" nosača sa obe strane mosta Vrla, ocenio je da takve objekte nemaju ni mnogo razvijenije zemlje od Srbije. 

Vučić je zahvalio radnicima na predanosti i dodao da se nada da će svi građani Srbije biti ponosni zbog toga što smo sposobni i što smo uspeli da tako nešto napravimo.

Kako je rekao, bez obzira na to koliko smo izgubili u proteklih 40-45 godina, približavamo se kraju jednog velikog posla, a premostiće se i Grdelička i Sićevačka klisura. 

Predsednik je, naglasivši značaj auto-puteva i kvalitetnih saobraćajnica, naveo primer auto-puta Ljig–Preljina i rekao da od kada je otvoren nije bilo žrtava saobraćajnih nesreća na tom delu, što govori o tome koliko je važno imati kvalitetne i bezbedne saobraćajnice. 

On je najavio i skori obilazak drugih radova na auto-putevima, ali podvukao da kada postavljate mnogo visoke ciljeve i kada imate suficit u budžetu kao što ga sada ima Srbija, može o realizaciji tih ciljeva i da se razmišlja i da se sprovode.

U tom smislu Vučić je ukazao i na značaj dobrih puteva za dolazak investitora. 

"Zahvalan sam i srećan što sam predsednik zemlje koja je uspela da se izbori sa stvarima sa kojima pre nismo uspeli da se izborimo", rekao je Vučić. 

Na najtežnoj deonici kroz Grdeličku klisuru ovih dana je počelo i postavljanje prvog asfalta i izvode se intenzivni radovi duž cele trase južnog kraka.

Most Vrla se nalazi na deonici tunel Manajle – Vladičin Han, radove izvodi španski konzorcijum "Azvi-Rubau", a ugovor se finansira iz kredita Svetske banke.

Most je u fazi intenzivne izgradnje, a proteže se preko reke Vrle i državnog puta Vladičin Han – Surdulica.

Most je na 14 raspona dužine po 45 metara koje savladava ukupno 140 nosača visine 2,20 metara, dužine 44 metra i težine od 87 tona svakog, što daje ukupnu dužinu svih nosača – greda od 6.160 metara i težinu od 12.180 tona.

Gornja konstrukcija mosta je oslonjena na 30 stubova, sa najvećom visinom od preko 62 metra, koji su fundirani sistemom šipova – dubokog fundiranja.

U ovaj most se ugrađuje 4.392 tona armature i 25.500 metara kubna betona.

Od ukupno 140 prethodno napregnutih nosača, primenom sistema lansirnih rešetki sa obe strane mosta, postavlja se trenutno 111. nosač.

Projektom je predviđena izgradnja auto-puta u punom profilu u dužini od oko šest kilometara i petlje Vladičin Han.

Ukupna dužina lokalnih puteva za izgradnju na ovom projektu je dva kilometra.

Deonicu karakterišu dugački i visoki betonski mostovi, od kojih su najveći: most Džemen Do dužine 494,4 metra i most Vrla u Vladičinom Hanu.

Osim ovih, projektom je predviđena izgradnja još tri mosta, i to: mosta preko potoka Oslarci dužine 118,7 metara, mosta Glinište dužine 190,3 metra i mosta preko potoka Čivlak dužine 115,3 metra, kao i izgradnja petlje Vladičin Han sa nadvožnjakom i mostom prilaznog kraka preko reke Vrle.

Počelo je i asfaltiranje deonice auto-puta Grdelica – Caričina dolina na Koridoru 10.

U pitanju je trasa auto-puta i mostovi od tunela Predejane do Caričine doline, dužine 4.650 metara.

Investitor tog projekta su "Koridori Srbije", dok je izvođač JV "Trace group hold plc-Mostovik" iz Bugarske.

Izvođenje ovih radova finansira Evropska investiciona banka (EIB), a ugovorena vrednost radova iznosi 37,51 milion evra.

Deo Koridora 10 kroz Grdeličku klisuru za građevinare predstavlja veliki izazov i izuzetno je tehnički zahtevan teren za izgradnju. Autoputna trasa u izgradnji kroz Grdeličku klisuru je ukupne dužine 26,3 kilometra.

Auto-put do makedonske granice nedostaje još samo na deonici Koridora 10 Srpska kuća – Levosoje, kod Bujanovca, u dužini od oko osam kilometara, tako da na južnom kraku Koridora 10 kroz Srbiju nedostaje ukupno oko 34 kilometra.

Radovi u klisuri na svih šest deonica izvode se u veoma složenim terenskim uslovima, čemu doprinose neposredna blizina magistralnog puta i magistralne pruge i vijugavo rečno korito Južne Morave.

Na ovoj trasi se grade i 33 mosta, dva tunela, dve saobraćajne petlje – Predejane i Vladičin Han, više od 56 betonskih i 34 zemljanih/kamenih potpornih zidova ukupne dužine od preko 14,6 kilometara, zaštita i obezbeđenje stabilnosti kosina iznad autoputne trase, 20 regulacija rečnog korita dužine oko pet kilometara, konstrukcije za odvodnjavanje, tehnička infrastruktura i drugo.

Број коментара 11

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 24. април 2024.
14° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво