Modernizovan deo barske pruge od Resnika do Vreoca

Završena je rekonstrukcija i modernizacija barske pruge od Resnika do Vreoca u dužini od 35 kilometara i ta deonica je zvanično puštena u saobraćaj. Voz je sa Glavne železničke stanice Beograd ispratila ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.

Vozovi na toj deonici sada mogu da saobraćaju brzinom do 120 kilometara na sat.

Puštanju deonice u saobraćaj prisustvovao je i ambasador Rusije u Srbiji Aleksandar Čepurin.

Resnik - Vreoci su prva faza ukupnih radova na obnovi deonice Resnik - Valjevo, dužine 77 kilometara, koja je deo Aneksa 4.1 osnovnog Ugovora o ruskom državnom kreditu za modernizaciju srpskih železnica od 800 miliona dolara.

Završetak kompletne deonice Resnik - Valjevo planiran je za polovinu novembra 2017.

Mihajlovićeva je rekla da će se završetkom obnove te deonice putovanje skratiti na jedan sati i 15 minuta - sa dva sata i 10 minuta.

"Nadamo se da ćemo u narednih godinu ili dve pokrenuti i rekonstrukciju i modernizaciju kompletne barske pruge kroz Srbiju. Da je vratimo ponovo na projektovane brzine. Procenjena investicija za to je oko 220 miliona evra i radimo na tome, razgovramo sa partnerima o tome nadamo se da ćemo s početka jeseni imati konkretne informacije o tome", naglasila je ministarka.

Vrednost radova na deonici Resnik - Valjevo iznosi oko 80 miliona dolara, a učešće Srbije kao investitora je 15 odsto.

Projektnu dokumentaciju je uradio Saobraćajni institut CIP, a radove izvodi ruska kompanija "RŽD Internešenel" sa domaćim podizvođačima.

Rekonstrukcija tog dela magistralne pruge započela je 7. jula 2016. godine.

broj komentara 1 pošalji komentar
(ponedeljak, 17. jul 2017, 13:59)
anonymous [neregistrovani]

Brzine DO

Problem je što normalan čovek kada čuje da je najveća brzina "do 120 km/č" smatra da je to redovna brzina na čitavoj koja se smanjuje samo kada ima problema. Nažalost, tzv "PR" odeljenja koja pišu takve budalaštine znaju da je istina drugačija i da se te brzine obično retko gde postižu. Recimo, od Beograda do Novog Sada takođe postoji deonica na kojoj voz navodno postiže brzinu od skoro 120 km/č, ali to traje svega nekoliko minuta, a izlazak iz stanice, pa sve do prelaska na Novi Beograd vrši se brzinom do 10 km/č! Dakle, kada kažete da vozovi na ovoj deonici mogu da idu i 120, na šta tačno mislite? Da li vozovi odmah iz stanice ubrzavaju do 120 i koče tek na kraju (i eventualno na nekom semaforu)?