Puštena u saobraćaj pruga Vinarce–Đorđevo, brzina vozova 120 kilometara na sat

Rekonstruisana pruga Vinarce–Đorđevo, na kojoj je brzina vozova povećana sa 50 na 120 kilometara na sat, svečano je puštena u saobraćaj u prisustvu premijera Aleksandra Vučića, u železničkoj stanici "Leskovac".

Premijer Aleksandar Vučić izjavio je na otvaranju pruge Vinarce–Đorđevo da izgradnja i modernizacija pruga u Srbiji ne kasne, ali da kasne putari na Koridoru 10 i da će zato vršiti pritisak kako bi sve bilo gotovo u predviđenom roku.

Vučić je rekao da je danas otvorena treća, "južna" deonica duga 15 kilometara na železničkom Koridoru 10 i istakao da je cilj da bude modernizovan ceo železnički pravac od Niša do Makedonije kako bi građani vozom mogli da stignu do Niša za 40 minuta i da budu u Beogradu za ukupno dva i po sata.

Naveo je da su na tom železničkom pravcu ostale još četiri deonice i da za završetak 340 kilometara pruge na Železničkom koridoru 10 nedostaje oko 700 miliona evra.

Ulaganje donosi više putnika i preuzimanje primata u teretnom saobraćaju.

"Kroz Rumuniju i Bugarsku 15 sati im je brže nego kroz Srbiju, kada mi ovo budemo napravili pola kargo saobraćaja ćemo da im preuzmemo, vi ćete zarađivati više, imaćete više i vi ćete moći da dobijate više i to je ono što je naša dužnost", istakao je Vučić.

Istakao je da ruske železnice, koje modernizuju srpske pruge, dobro i vredno rade i da ne kasne ni dan.

"Svi ostali nam probijaju rokove i danas ću da vičem kada budem obilazio radove na putnom Koridoru 10, zato sam već i vikao bezbroj puta, jer ne vičem zato što volim već zato što se borim za vas i dobre rezultate, jer to je ono što ste vi uostalom platili", rekao je Vučić obraćajući se građanima.

Kritikovao je domaće putare koji su angažovani na Koridoru 10, na jugu Srbije, "Srpska Kuća – Levosoje", objasnivši da je govorio ministarki Mihajlović da oni to neće završiti na vreme, i sad se "iz aviona vidi da je bio u pravu".

Vučić je pomenuo da će se ove godine u Srbiji graditi i modernizovati oko 255 kilometara pruga, biće završena modernizacija barske pruge od Resnika do Valjeva dužine 77,7 kilometara, nakon čega će građani stizati od Beograda do Valjeva za manje od sat. 

Ove godine će početi i modernizacija pruge Beograd – Stara Pazova i Stara Pazova – Novi Sad, dužine za obe deonice 75 kilometara.

Tada će i vozovi umesto brzinom 30 do 50 kilometara na sat voziti 100 do 120 kilometara na čas, rekao je Vučić, dodajući da će Srbija graditi još brže pruge i da će zemlju premrežiti auto-putevima.

Ministarka građevinarstva i saobraćaja Zorana Mihajlović rekla je da je na tri južne deonice, čija je modernizacija danas završena, brzina vozova već povećana sa 30 i 50 na 110 kilometara na sat.

Rekla je i da je cilj da tako bude na celom železničkom Koridoru 10, te naglasila da Ministarstvo ima dobru saradnju sa ruskim železnicama i zahvalila je što rade i projektuju u Srbiji i zapošljavaju domaće radnike i kompanije.

"Hvala im na iskustvu i tehnologiji koje su za nas veoma važne", rekla je Mihajlovićeva. 

Vršilac dužnosti generalnog direktora infrastrukture Železnice Srbije Dušan Garibović rekao je da je rok za završetak deonice Vinarci–Đorđevo bio 8. maj, a da je pruga završena 23. aprila, te dodao da se s radovima žurilo kako bi građani mogli da koriste vozove na pruzi tokom prvomajskih praznika.

Finansijski direktor glavnog izvođača radova "RŽD Internešnela" Andrej Kaljini rekao je da se projekat u Srbiji realizuje u dogovorenoj dinamici i često pre roka, podsetivši da je ta firma rekonstruisala tri deonice na severu, a sada tri na jugu zemlje.

"Ovo je šesta deonica koju rekonstrušemo u Srbiji i zadovoljstvo nam je što je urađena i pre roka, mada nije bilo lako", istakao je Kalinjin. 

Zahvalio je resornom ministarstvu i Vladi na podršci, a i srpskim železnicama.

Gradonačelnik Leskovca Goran Cvetanović rekao je da je u okviru tog projekta rekonstruisano i urađeno 11 putnih prelaza, od toga četiri u gradu, i da je tako rešen veliki dugogodišnji problem bezbednosti saobraćaja u Leskovcu, zahvalivši što će Leskovčanima korišćenje železničkog saobraćaja biti udobnije.

Modernizacijom i rekonstrukcijom dela Vinarce–Đorđevo, u dužini od 15 kilometara, završene su sve tri "južne" deonice, ukupne dužine 46,5 kilometara, na međunarodnom železničkom Koridoru 10 između Niša i Preševa, uz finansiranje iz ruskog kredita.

"Svaki posao za nas je vrlo bitan i, što se kaže, i za nas mlade posebno zbog stvaranja nekog iskustva", istakao je Nebojša Stevanović, šef gradilišta kompanije "Azvi rubau". 

Radovi na deonici Vinarce–Đorđevo završeni su 15 dana pre previđenog roka, a njihova vrednost je oko 9,5 miliona dolara. Radove u vrednosti od 30,4 miliona dolara na sve tri deonice izvodila je kompanija Ruskih državnih železnica "RŽD Internešnel", sa domaćim proizvođačima.

Početak radova na tri "južne" deonice na Koridoru 10 počeli su 18. aprila 2016, a ukupna vrednost radova je 30,4 miliona dolara.

Poslednja rekonstrukcija deonice Vinarce–Đorđevo obavljena je 1965. godine.

U okviru projekta rekonstruisano je 11 putnih prelaza, od čega su četiri u samom gradu. Samo za uređivanje tih prelaza utrošeno je 400.000 dolara.

Deonica Vinarce–Đorđevo nalazi se na pruzi Niš – Preševo – državna granica, ukupne dužine od 161 kilometar.

Posao mašinovođe na rekonstruisanim prugama mnogo je lakši.

"Bezbednost saobraćaja je na mnogo većem nivou, tako da je u suštini mnogo bolje", ističe mašinovođa Miloš Veljković.

Od Vinarca do Djordjeva tačno 15.015 metara. Putovanje sada brže i udobnije.

"Ovo je tri puta jeftinije, tako da je idealno za ljude i malo po malo ljidi će da se vraćaju na voz", kaže putnik Jovica Stojković.

Lepše spavaju i meštani naselja duž pruge.

"Kad prođe voz ne čuje se ništa, pruga je lepo urađena, nema tu šta, za tu brzinu treba da bude takva pruga", smatra Dragi Mikić iz Velike Grabovnice.

Rekonstrukcija "tri južne deonice" iz ruskog kredita prva je velika rekonstrukcija na ovom delu železničkog Koridora 10 posle pola veka, pošto je poslednji generalni remont pruge od Niša do Preševa rađen šezdesetih godina prošlog veka.

Na delu pruge Niš–Preševo–Niš planiran je saobraćaj vozova na linijama Beograd–Solun–Beograd (međunarodni), Niš–Preševo i Niš–Leskovac.

Druge dve "južne" deonice su Bujanovac–Bukarevac, dužine 13,7 kilometara, i Vranjska Banja – Ristovac, od 17,7 kilometara. 

Kroz Grdeličku klisuru u ovom trenutku se rade dva tunela i 33 mosta. 

Rekonstrukcija tri "severne" deonice ranije je završena. To su: Sopot Kosmajski – Kovačevac, 18 kilometara, Mala Krsna – Velika Plana, 29 kilometara, i Ruma–Golubinci, 18 kilometara.

Ruski kredit namenjen modernizaciji srpskih železnica vredan je 800 miliona dolara, a zajedno sa učešćem Srbije projekti su vredni ukupno 940 miliona dolara.

To su rekonstrukcija šest deonica Koridora 10 ukupne dužine 112 kilometara, modernizacija pruge Beograd–Pančevo i Stara Pazova – Novi Sad, obnova barske pruge od Resnika do Valjeva i nabavka 27 novih ruskih dizelmotornih vozova.

"Radovi na izgradnji auto-puta idu brže nego ranije"

Premijer je obišao radove na izgradnji mosta Džemin Do kod Vladičnog Hana na Koridoru 10 i dobio obećanje izvođača radova da će ta deonica, duga 6,1 kilometar, biti završena do kraja godine.

Most se nalazi na deonici tunel Manajle – Vladičin Han, dugoj 6,1 kilometar, koja se finansira kreditom Svetske banke, dok radove izvodi španski konzorcijum "Azvi-Rubau".

Na njoj ima ukupno sedam mostova, a jedan od njih je i Džemin Do, koji je dug oko 500 metara.

"Zadovoljni smo kako to brže i bolje ide u odnosu na ranije situacije, posle 140 godina ćemo premostiti Grdeličku klisuru", rekao je Vučić i dodao da ima problema u tunelima sa odronima i kosinama.

Premijer je rekao da će država za deset dana isplatiti sredstva od 4,8 miliona evra "Koridorima", za radove poput napajanja tunela, raskrsnica, petlje...

"Pošto su nam tražili iz Koridora novac i rekli da je od vitalnog značaja da se isplati 4,8 miliona evra to je potrebno za napajanje tunela, raskrsnica, petlji jer bez toga ne možemo da imamo imati auto-put. U narednih 10 imaćete na računu. To je kad je država vodi računa o javnim finansijama i o novcu i može da uradi tako da više nema ni jedne smetnje", rekao je Vučić.

Istakao je da južni koridor mora da bude gotov do kraja godine, a da će u građevinskom smislu do kraja godine biti završen i istočni krak, na kojem ima problema oko obilaznice kod Dimitrovgrada na deonici Bancarevo – Crvena Reka, preko Sićevačke klisure.

"Dobili smo obećanje da će u građevinskom smislu radovi biti završeni do kraja godine, a ostaju nam neki tehnički radovi za početak sledeće godine", rekao je Vučić.

Istakao je da će završetak auto-puta približiti Vlasinsko jezero za sat vremena Beogradu i Novom Sadu, ali da će biti značajan i za dovođenje investitora.

Број коментара 46

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 04. мај 2024.
19° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво