"Opel" prelazi u ruke Francuza?

Velika se prašina ovih dana digla u ekonomskim krugovima sveta i Evrope oko mogućeg scenarija po kome bi američki "Dženeral motors" prodao nemački "Opel" francuskom gigantu "Pežo–Sitroen", i to samo za dve milijarde evra.

Novi vlasnik bi trebalo da zaposli oko 40.000 radnika "Opela" u više evropskih zemalja i da se obaveže da brend i modele neće gasiti. U razgovorima se daleko odmaklo, a reagovala je zvanično i nemačka vlada, koja kaže da će sve učiniti da se radnici zaposle i jedan od najstarijih brendova u svetu ne ugasi.

"Opel" je najpopularnija marka u Srbiji, brend koji se pojavljuje u počecima naše motorizacije. "Opelova" vozila su poznata po kvalitetu i tradiciji, kažu u Muzeju automobila u Beogradu i otkrivaju jedan pomalo neobičan detalj. Naime, "Opel" je u početku bio najveći prodavac bicikala i mašina za šivenje u Evropi, licencu za proizvodnju prvog automobila kupio je baš od Francuza i tako počeo da proizvodi automobile.

"I onda su uzeli licencu francuskog 'deraka', i tu su prvi put napravili prodor. Jedan od prvih automobila u Srbiji bio je 'derak', ali ne 'opel derak' nego francuski 'derak' i to ga je imao Mladen Ljubinković i to je drugi auto u Srbiji. Prvi je 'nesterdorf', a drugi je 'derak'", kaže Bratislav Petković iz "Muzeja automobila" Beograd.

Još nije izvesno da li će do prodaje doći, ali je posle dolaska predsednika SAD Donalda Trampa očigledna težnja američkih firmi za povlačenje kapitala iz Evrope, kažu stručnjaci.

Tu je i problem Bregzita, jer se deo proizvodnje "opela" pod okriljem marke "voksal" radi u Velikoj Britaniji, a uvozi masovno u Evropsku uniju bez carine.

"Ne treba brinuti, "Opel" je fabrika koja postoji dva veka i brojni automobili na našim ulicama će se i dalje uredno održavati u ovlašćenim servisima bez obzira na to ko bude vlasnik. Verujem, prodavaće se i novi modeli i sve ostalo", kaže Miloš Vasić sa Mašinskog fakulteta u Beogradu.

Amerikanci traže mogućnost da ih manje boli glava oko evropske filijale "Opela" i da očigledne nove probleme prepuste drugima. Međutim, ne postoji bojazan da se bilo šta promeni kada su u pitanju sadašnji i bivši kupci "opela".

Nemačka štampa je besna i traži da se pregovori odmah prekinu. Kancelarka Merkel tvrdi da niko u "Opelu" neće izgubiti radno mesto i da će se nemačka vlada pobrinuti za njegovu sudbinu.

Amerikanci mudro ćute, ali su zato Britanci već poslali delegaciju na visokom nivou da se u Parizu raspita kako će se rešiti sudbina radnika "Opela" u engleskim fabrikama.

Celoj ovo situaciji priključuje se i informacija da grupacija "Pežo–Sitroen" u svom kapitalu ima mnogo akcija koje su kupile kineske firme, a njima bi tehnologija – nano industrije – koju je razvijao "Opel" i te kako dobrodošla.

Rasplet se očekuje u martu na Salonu automobila u Ženevi, kada će ova ekonomska bitka dobiti pobednike i poražene.

Број коментара 18

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 19. септембар 2024.
24° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи