PKS: Kombiji ne mogu da obavljaju javni prevoz putnika

Novi Zakon o prevozu putnika u drumskom saobraćaju štiti interese korisnika prevoza, prvenstveno sa aspekta njihove bezbednosti i suzbijanja nelegalnog obavljanja javnog prevoza putnika, saopštila je Privredna komora Srbije, navodeći da se kombijima ta delatnost ne može obavljati.

Smanjenje nelojalne konkurencije i sivog tržišta jedan je od prioriteta Vlade i PKS, saopštava PKS i navodi da taj zakon, cija je primena počela 12. februara, propisuje da se javni linijski i vanlinijski prevoz putnika može obavljati isključivo autobusom.

Dodaje se da svi domaći i evropski propisi, koji se odnose na delatnost javnog prevoza putnika, podrazumevaju vozila kategorije M2 i M3, odnosno autobuse koji imaju više od devet mesta za sedenje, uključujući i mesto za vozača, te da u skladu sa tim, kombi vozila koja imaju osam mesta za putnike i jedno za vozača kategorišu se kao putnička vozila i ne mogu obavljati delatnost javnog prevoza putnika.

PKS navodi da član 13 novog zakona precizira šta podrazumeva nelegalan prevoz putnika, te da je stupio na snagu još u avgustu 2015. godine.

Kada je reč o linijskom međumesnom prevozu putnika, postoji oko 200 prevozničkih preduzeća sa registrovanim redovima vožnje, u međunarodnom prevozu taj broj je oko 120, dok je na teritoriji Srbije registrovano oko 9.000 autobusa.

Odredbe novog zakona, kako objašnjava PKS, potpuno su usaglašene sa Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima, Zakonom o radnom vremenu posade vozila u drumskom prevozu i tahografima i pratećim podzakonskim aktima.

Zakon predviđa i uvođenje licenci na osnovu poslovnog ugleda, finansijske sposobnosti, profesionalne osposobljenosti, kapaciteta i kvaliteta voznog parka, a PKS navodi da je u sektor putničkog saobraćaja godinama investirano kako bi se ova delatnost uredila i efikasno poslovala na tržištu, poštujući domaće i međunarodne propise.

Prevoznici, dodaje se, koji se u skladu sa važećim zakonskim aktima, bave prevozom putnika, organizovani su u Udruženju za saobraćaj PKS u Grupaciji za prevoz putnika u drumskom saobraćaju i autobuske stanice koja nastoji da doprinese stvaranju dobrog poslovnog ambijenta, u skladu sa zakonom, kako bi se uveo red na tržištu i povećala bezbednost i kvalitet usluge prevoza.

PKS planira da u saradnji sa Ministarstvom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture organizuje sednicu prevoznika drumskog saobraćaja na kojoj će biti predstavljene sve novine zakona.

broj komentara 3 pošalji komentar
(utorak, 14. feb 2017, 15:21)
anonymous [neregistrovani]

Ko boga vas molim

Ne donosite vise odluke "u korist gradjana"! Ako su ljudi prijavljeni i placaju porez (a vlasti je to najvaznije) sta hoce vise !??

(utorak, 14. feb 2017, 15:05)
Жељко [neregistrovani]

Појашњење

Лепо пише, само не видите или не разумете:
Забрањен је комби превоз путника за ''јавни линијски и ванлинијски превоз пута''. Примере које сте навели не спадају у ову категорију....

(utorak, 14. feb 2017, 12:53)
anonymous [neregistrovani]

Произвођачки ,серијски произведени комбији имају седишта.

По тој логици треба забранити увоз и производњу комбија који имају седишта?

Чему комби возила са седиштима, ...фирма, општине,спортисти, културна друштва,инвалиди, аутобуски превозници,...сви имају комбије!?