U 2016. završeno 98 kilometara auto-puta

Iza nas je veoma uspešna godina, istakla je Zorana Mihajlović na godišnjoj konferenciji za medije, predstavljajući rezultate Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. Vlada Srbije ima plan B za "Er Srbiju" ako dođe do bilo kakvih promena u "Etihadu", izjavila je ministarka Mihajlović.

U Srbiji je u 2016. godini završeno 98 kilometara auto-puta, izjavila je Zorana Mihajlović.

Tokom 2016. rehabilitovano je devet deonica puta u dužini od 124,6 kilometara.

Takođe, u 2016. je obnovljeno ukupno 110 kilometara pruge. Na obnovljenom delu pruge su moguće brzine veće od 100 kilometara na čas.

Kupljeno je, takođe u okviru ruskog kredita, 27 novih dizel motornih vozova za 100 miliona dolara.

Mihajlovićeva je rekla da će u 2017. biti završeni započeti infrastrukturni projekti, od kojih je najvažniji putni Koridor 10, zatim završetak celog poteza auto-puta na Koridoru 11 od Obrenovca do Preljine.

Ona je najavila da će u martu početi gradnja deonice Surčin-Obrenovac, i da će u aprilu biti nastavljena gradnja obilaznice oko Beograda.

Mihajlovićeva je dodala da su u toku javni pozivi za rehabilitaciju oko 200 kilometara auto-puteva u Srbiji.

"Imamo plan B ako dođe do promena u Etihadu"

Vlada Srbije ima plan B za "Er Srbiju" ako dođe do bilo kakvih promena u "Etihadu", izjavila je Mihajlović.

Ona je, odgovrajući na pitanja novinara, rekla da Vlada još nije dobila nikakave zvanične informacije o tome da bi "Etihad" mogao da smanjuje svoj vlasnički udeo u "Er Srbiji", kako su preneli pojedini mediji.

"Nemamo zvanične informacije u tom smislu. Srbija ima jasan ugovor sa Etihadom i vrlo jasne obaveze i jednog i drugog šer holdera u ugovoru. Sa druge strane, imamo određene rezultate. Da li će nešto kadrovski da se menja u Etihadu, to je manje naša stvar", navela je Mihajlovićeva.

Ona je istakla da će, ako vlada dobije te informacija ili "Etihad" kao drugi šer holder izrazi takvu želju, biti razgovrano o tome u vladi.

"Uvek postoji za svaku stvar, bar kada se tiče infrastrukture i ovog ministarstva, plan B", dodala je Mihajlović.

"Er Srbija" je počela da radi u oktobru 2013. kao nacionalni avio-prevoznik Srbije, čiji je vlasnik država sa udelom od 51 odsto, a 49 odsto nacionalna avio-kompanija Ujedinjenih Arapskih Emirata "Etihad ervejz".

Avioprevoznik "Etihad ervejz" je ranije saopštio da "sve konkurentniji ambijent" na tržištu vazdušnog saobraćaja prisiljava kompaniju na neodređeni broj otpuštanja.

Vlada početkom 2017. o poskupljenju putarine

Vlada Srbije bi početkom 2017. trebalo da razmatra zahtev Puteva Srbije da se poveća putarina za 10 odsto, izjavila je Zorana Mihajlović.

Ona je, odgovarajući na pitanja novinara, podsetila da je ranije najavljeno da će putarina poskupeti od 1. januara 2017. godine.

Mihajlović je rekla da putarina treba da poskupi, s obzirom da nije povećana još od 2008. godine.

Putevi Srbije su više puta tražili da putarina poskupi za 10 odsto ističući da cena nije menjana od 2008, a da su uprkos tome rasle cene materijala, energenata i opreme koji se koriste za održavanje autoputeva i ostalih puteva.

Povećanje cene putarine tom javnom preduzeću bi donelo 1,6 milijardi dinara više za održavanje puteva.

Tolika je bila procena povećanja prihoda od naplate putarina koji za 2015. godinu iznosi 16,6 milijardi dinara.

Procena je da će priliv od putarine u 2016. iznositi 19,1 milijardi dinara uključujući i prihode sa novoizgrađenih naplatnih stanica Preševo i deonice autoputa od Siriga do Subotice.

Predlozi "Puteva Srbije" 

U novom cenovniku koji su "Putevi Srbije" predlagali Vladi, na deonici Beograd-Niš bi se umesto sadašnjih 730 dinara naplaćivalo 800 dinara, umesto dosadašnjih 340 dinara za Beograd-Šid vozači bi morali da izdvoje 370 dinara, dok će na primer za deonicu Beograd-Subotica putarina sa sadašnjih 290 dinara koštati 320.

U Putevima Srbije su ranije naveli da Srbija za putnička vozila ima najnižu cenu putarine po pređenom kilometru u odnosu na ostale evropske zemlje koje koriste isti sistem naplate putarine.

Dok je putarina za deonicu Beograd-Niš dugu 240 kilometara oko 6,5 evra, a nešto duža kilometraža od graničnog prelaza Batrovci do Zagreba od oko 300 kilometara vozače košta 16,5 evra, saopštili su ranije Putevi Srbije.

Oni koji samo prolaze kroz Sloveniju moraju kupiti nedeljnu vinjetu od 15 evra za bilo koju kilometražu, dok bi ih prolazak kroz Austriju putničkim vozilom koštao 8,7 evra, kažu u Putevima Srbije dodajući da dnevna vinjeta za prolazak bugarskim putevima košta 10 evra.

Tako je Srbija sa 0,03 evra po kilometru putarina duplo jeftinija u odnosu na Bosnu i Hercegovinu, Hrvatsku i Portugal gde iznosi 0,06 evra.

Takođe, prema podacima sa početka 2016. godine, u Turskoj to iznosi 0,039 evra, Grčkoj 0,045 evra, Italiji 0,05 evra, Španiji 0,085 evra, Francuskoj 0,095 evra.

Putevi objašnjavaju da su kao mogući model naplate Srbiji ranije pominjane vinjete, ali da se toga odustalo, jer se taj sistem pokazao kao nepravedan prema vozačima koji povremeno koriste kraće delove autoputa i one koji su u tranzitu. 

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 20. септембар 2024.
17° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи