Kako će izgledati deo auto-puta od Ljiga do Preljine?

U ponedeljak ističe rok za završetak deonice auto-puta od Ljiga do Preljine na Koridoru 11. Svečano otvaranje očekuje se posle završetka samita 16+1 u Rigi, a građevinari tvrde da je 40 kilometara novoizgrađenog auto-puta spremno za saobraćaj.

Građevinski radovi su gotovi a posla još ima za 700 radnika koji postavljaju signalizaciju, uređuju prostor pored saobraćajnih traka.

"Radimo zaštitnu ogradu i radi se i pletivo takođe – zaštitna ograda od divljači i ostalih životinja", rekao je radnik Nebojša Mihailović, dok Živorad Popović kaže da pokrivaju šahte, poklopce.

Najviše posla bilo je na izgradnji četiri tunela, velikom broju visokih i dugačkih mostova. Uređeni su vodotokovi, sa delimičnim izmeštanjem korita nekih reka, urađeni su potporni i zaštitni zidovi.

"Bio je to jedan izazov za sve inženjere, kako mlađe, tako i nas starije. Mlađi su mogli da uče i mnogo toga da vide, da nauče, da se osposobe da mogu da nose te poslove u budućnosti", rekao je šef stručnog nadzora Radomir Radičević.

Ubuduće će se znatno brže, bezbednije i udobnije voziti od Preljine do Ljiga. Iako samo 17 kilometara kraćim putem, modernom saobraćajnicom će se između ta dva mesta putovati tri puta brže u odnosu na vožnju Ibarskom magistralom.

Vozači će na tu deonicu auto-puta E-763 moći da se priključe na dve petlje – u Preljini i nedaleko od istorijskog Takova.

Osim saobraćajnog, stručnjaci ističu da auto-put ima i veliki ekonomski značaj.

"Tokom izvođenja radova na ovoj deonici u proseku je bilo zaposleno 1.500 radnika dnevno. Većina je bila domaća radna snaga. Bilo je angažovano više od 100 domaćih firmi, znači zaposlena građevinska industrija i građevinska operativa", objašnjava šef projekta Dušan Đoković.

Na veoma zahtevnoj deonici koja prolazi kroz čačanski, takovski i ljiški kraj primenjeni su najviši domaći i evropski standardi. Izgrađene su i dve raskrsnice sa kružnim tokom u Dićima i Preljini koje auto-put povezuju sa Ibarskom magistralom.

Број коментара 5

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 26. април 2025.
17° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом