Posledice Bregzita osetiće i auto-industrija

Veliki gubici se očekuju u auto-industriji posle Bregzita. Analitičari još ne mogu da procene o kojoj je sumi reč, ali na duži rok može iznositi i nekoliko desetina milijardi evra. Situaciju komplikuje i podatak da je dvadesetak proizvođača vozila iz Evrope, Azije, Italije, Indije registrovalo svoje sedište u Londonu.

Jedan od velikih proizvođača "Krajsler Fijat", koji je svoje sedište pre dve godine premestio iz Torina u London zbog lakšeg poslovanja, takođe razmišlja o pomeranju dela proizvodnje iz Velike Britanije.

Pre referenduma o nezavisnosti, Serđo Markione je najavio da će, ako dođe do izlaska Engleske iz Unije, "Fijat", koji proizvodi 22.000 traktora, svoju proizvodnju prebaciti sa Ostrva i bez posla ostaviti 1.000 radnika.

Slede najave "Forda", "Land rovera", "Nisana", "Honde" i "GM", koji takođe razmišljaju o preseljenu proizvodnje.

Ralf Spet iz "Jaguar Land rovera" kaže da mnoge kompanije koje su do sada imale povlašćen status jer im je sedište bilo u Londonu ne vide sebe van poslovanja Unije.

"Englezi su vlasnici oko 50 patenata iz oblasti auto-industrije za koje se moraju plaćati autorska prava. Sada sve to dovodi do pitanja na koje niko nema odgovor. Najveći problem predstavlja registacija firmi izvan Evropske unije koje su na primer iz Indije ili Japana. Oni proizvode automobile za celu Evropu u Britaniji i ne zna se da li će biti sa carinom ili bez nje", ukazuje Spet.

Ima dosta stranih firmi koje su kupile divove britanske autoindustrije zbog jeftnije proizvodnje bez carina ali i zbog nastupa brenda na EU tržištu.

Tako, na primer, "Mini i Rols-Rojs" je kupio BMV, Indijci su kupili "Rendž rover" i "Jaguar", "Honda" je kupila "Rover". Veći deo delova za sklapanje tih automobila dolazi iz EU bez carina.

"Ne možemo da zamisilimo da se nešto menja u ekonomskom smislu, ali se ipak menja. Obračun funte i njena berzanska vrednost traže da budemo stalno oprezni. Ima mogućnosti da nešto ekstremno poskupi ali isto tako i pojeftini u stvari još ništa ne znamo da bi nešto sigurnije odlučili", kaže Torsten Mil iz "Rols-Rojsa".

Nova brana za proizvodnju i plasman automobila biće i pobeda republikanskog kandidata Donalda Trampa na predsedničkim izborima u SAD, kažu analitičari i dodaju da bi njegova pretnja o podizanju ograda na granici sa Meksikom dovela u pitanje severnoamerički sporazum o slobodnoj trgovini (NAFTA).

Veliki broj proizvođača automobila proizvodi automobile u Meksiku, a prodaje ih u SAD.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 21. септембар 2024.
24° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи