Vučić: Do 2018. brza pruga Beograd–Budimpešta

Premijer Srbije Aleksandar Vučić rekao je u Novom Sadu da će građani Srbije moći da koriste modernizovanu brzu prugu Beograd–Budimpešta od 2018. godine.

Premijer je, na svečanoj promociji projekta modernizacije i izgradnje pruge Beograd–Budimpešta na Ranžirnoj železničkoj stanici Novi Sad, rekao da je dogovoreno da i pruga Beograd – Novi Sad mora biti otvorena 2018. godine.

"To je velika stvar za našu zemlju. Sve ćemo završiti za dve i po godine. Očekujem da sa kolegama iz Kine i Mađarske zajedno pođemo od Beograda do Budimpešte, da pokažemo šta sve može da se uradi kada su ljudi posvećeni i veruju", naglasio je Vučić.

Prema njegovim rečima, tom brzom prugom biće povezana dva prijateljska naroda, građani Srbije i Mađarske, Srbija sa centralnom i zapadnom Evropom, a Mađarska sa istokom i jugom Evrope.

Dodao je da je sačekao voz u Petrovaradinu, gde je porazgovarao sa železničarima koji su mu preneli da se u poslednja dva meseca upetostručio broj putnika zbog novih vozova i kompozicija koje su nabavljene.

"Prvi put ljudi hoće da sednu u prvu klasu, ne jure se za doplatu. Nije se verovalo da u Srbiji imamo takve vozove, nećete verovati kakve pruge ćemo imati. Sramota je da od 1884. nismo napredovali u ovoj oblasti", naglasio je Vučić.

Premijer je podsetio da je do sada rehabilitovano 120 kilometara pruge, a na mnogim mestima vozovi sada idu mnogo brže, a kada se sa kineskim prijateljima i mađarskim partnerima izgradi brza pruga Beograd–Budimpešta vozovi će u gradskim sredinama ići 120 kilometara na sat, a na otvorenom 180 kilometara na sat.

Istakao je da je mnogo urađeno na modernizaciji pruge kod Male Krsne, Palanke, Ćuprije, Paraćina, od Sopota do Kosmaja, i da će se dalje renovirati pruga ka Nišu.

"Srbija će biti zemlja koja će moći da se ponosi svojom železničkom i saobraćajnom infrastrukturom", podvukao je Vučić. Naveo je da su železničari dugo vremena sumnjali u budućnost sopstvene profesije, zbog činjenice da je sve propadalo.

"Mašinovođa voza kojim smo došli sijao je od zadovoljstva, srećan što zna da će napredovati pruge i, iako zna da su male plate, vidi da postoji budućnost", naglasio je Vučić dodajući da je njegov aplauz najglasniji na ovakvim manifestacijama jer "sija od zadovoljstva" pošto je reč o velikim stvarima, koje ostaju.

Vučić je dodao da studije izvodljivosti koje su rađene u vezi sa tom prugom, nisu prikazale pravo stanje jer je meren broj putnika pre šest meseci, a u međuvremenu je došlo do velikog rasta, i kada se bude uradila cela deonica, biće ih mnogo, mnogo više.

Premijer je izrazio zahvalnost i "Ruskim železnicama" na dosadašnjem doprinosu, rekavši da su isporučivale rezultat "kao švajcarski sat", najavivši da će saradnja biti nastavljena negde drugde.

Premijer Vučić se prethodno pridružio na železničkoj stanici u Petrovaradinu predstavnicima Kine, potpredsednici Vlade Srbije Zorani Mihajlović i novinarima, koji su vozom putovali iz Beograda u Novi Sad na predstavljanje projekta modernizacije pruge Beograd–Budimpešta.

Ministarka Mihajlović, predsednik Nacionalne komisije za razvoj i reforme NR Kine Vang Sijaotao, ambasadori Kine i Mađarske u Beogradu, Li Mančang i Atila Pinter, predstavnici srpskih železnica, Saobraćajnog instituta CIP i kineskog konzorcijuma krenuli su "Štadlerovim" vozom iz Beograda ka Novom Sadu.

broj komentara 9 pošalji komentar
(četvrtak, 24. dec 2015, 08:33)
Radnik u stečaju [neregistrovani]

Obnova na savremeni način

Možda i nije loš predlog da treba osposobiti preduzeće ŽEGRAP, koje je nekad gradilo pruge po Jugoslaviji, ali prošlo je vreme masovnog zapošljavanja. Mašine su preuzele ogroman broj radnih mesta, ami nemamo pare za te skupe mašine. Gledam ove ruske graditelje i postavljanje koloseka od Pančeva ka BG...Po staroj organizaciji trebala bi im cela radna brigada, a ovako njih desetak sve odradi...

(četvrtak, 24. dec 2015, 07:35)
sima [neregistrovani]

Srpska pruga

A izgradnja pruge koja traje preko 100 godina, Valjevo - Loznica? 

(sreda, 23. dec 2015, 21:23)
gliša [neregistrovani]

Poziv 2

Ipak je to suviše sporo. Država treba da formira preduzeće ŽEGRAP koje je nekad gradilo pruge po Jugoslaviji. Da zaposli puno radnika i industriju, da se pruge grade po celoj Srbiji. Neki pametnjaković je jednom, pre 50 i više godina, izjavio da pruge i vozovi nemaju budućnost i da su samo asvaltni putevi budućnost. To je bila velika greška i zato su nam pruge zapuštene. Treba krenuti u pravu i masovnu obnovu i nije samo novac u pitanju nego dobra organizacija države. Svaka čast dobrom kapitalizmu, ali država mora da radi neke stvari na stari socijalistički način. Napravite simulaciju tog projekta i videćete koliki će biti napredak i koliko će biti potrebno radne snage, jer će cela industrija i građevina biti maksimalno zaposlena.

(sreda, 23. dec 2015, 16:51)
anonymous [neregistrovani]

Poziv

Nas Premijer neka se vozi malo ka Zajecaru i Negotinu da vidi kako ljudi lose zive i da treba da se i u nas kraj investira, nas su stvarno zaboravili !!

(sreda, 23. dec 2015, 15:34)
anonymous [neregistrovani]

Hleba Hleba gospodaru..

Avioni kamioni,med i mleko,a standard ljudi ,narocito van Beograda i Novog Sada sve losiji.

(sreda, 23. dec 2015, 14:44)
anonymous [neregistrovani]

Poziv

Pozivam premijera da ulozi neki dinar i u Bajinu Bastu, i kod nas zive ljude, potrebne su nam fabrike, putevi, zeleznica ... za koju godinu ako se nista ne promeni, postadosmo grad penzionera, a toliko potencijala imamo ....

(sreda, 23. dec 2015, 14:08)
Drinski [neregistrovani]

Zapadna Srbija...

Verujem da plan saradnje sa BiH i RS neće dugo čekati na realizaciju i da će, posle rekonstrukcije pruge pored Drine, biti povezani Beograd i Sarajevo. Tako bi i Loznica i Zvornik, posle 20 godina dobiti putničke vozove!

(sreda, 23. dec 2015, 12:54)
anonymous [neregistrovani]

sever-jug

Bilo bi dobro da premijer sedne u voz i da se vozi malo od Beograda juzno ka centralnoj Srbiji.

(sreda, 23. dec 2015, 12:26)
Gile [neregistrovani]

...

A zašto nije putovao od Beograda? Pa da vidi kako železnica funkcioniše.