Kapitalni remont pruge Beograd–Bar posle 40 godina

Barska pruga će posle 40 godina doživeti prvu veću rekonstrukciju. Ugovor o rekonstrukciji predviđa remont pruge od Resnika do Valjeva, duge 77 kilometara koji će u okviru ruskog kredita uraditi ruska firma "RŽD internacional". Vrednost radova je 80 miliona dolara, a glavni projekat uradio je saobraćajni institut CIP. Ovim remontom brzine vozova na ovoj deonici biće povećane za tri puta.

Čuvena krilatica iz tog doba "voz kreće sedamdest šeste" koja je bila u opticaju, dala je rezultat. Tada je u celoj bivšoj Jugolsaviji pruga od Beogarda do Bara imala strateški značaj da poveže barsku luku sa svim većim centrima u Jugoslaviji.

Međutim, posle mnogo godina taj pravac postao je međunarodni, tačnije trajektnom linijom Bar–Bari sada spaja jug Italije, a preko Beograda i Vršca, Italiju sa Rumunijom. Ovakav razvoj situacije traži posle 40 godina i novi pristup saobraćaju, povećanje kapaciteta i brzine na ovom putnom pravcu.

"Sada su brzine su rezultata samog stanja i one se kreću 40, 50 i 60 kilometara na čas, kako na kojoj deonici. Međutim, posle samog remonta imaćemo brzine koje će biti 110 kilometara na čas", ističe Novica Gotovina, glavni projektant sanacije pruge Beograd–Bar.

U CIP-u kažu da treba obnoviti svih 287 kilometara pruge Beogarad–Bar i da se predugo čekalo na popravku pruge, jer je obnova neophodna posle 20 do 25 godina. Ovim projektom rešava se pitanje i većeg dela pruge koja je nastradala u poplavama prošle godine

"Moram da kažem da bez obzira koje rokove ruska firma daje, oni će da ih ispune", navodi direktror CIP-a Milutin Ignjatović.

Planirano je da se rekonstrukcija završi u aprilu 2017. godine. Pruga se ne može predprojektovati, tvrde stručnjaci u CIP-u, zbog izuzetno teških uslova i brdsko-planinskih predela.

Ne mogu se postići veće brzine od 120 kilometara na čas, ali će se sigurno povećati kapacitet za prevoz tereta, podići nivo sigurnosti i rešiti problemi vezani za transport putnika na relacijama koje su poznate po višesatnim kašnjenjima.

broj komentara 13 pošalji komentar
(ponedeljak, 21. dec 2015, 08:20)
Железни [neregistrovani]

Пруге

Све пруге у Србији требало би оспособити за саобраћај од минимум 100км на час. Да онда људи могу да путују удобно и брзо новонабављеним возовима а не да се путује 19 часова од Београда до Бара. Онда цене карата увести на тржишним принципима, да конкуришу авиокартама (на релацији Београд - Подгорица на пример) и увести експресне возове два или три пута дневно, тако да може да се удобно и комфорно путује железницом али наравно и да се плати карта по реалној цени.

(nedelja, 20. dec 2015, 22:28)
Dragan Stanković - Stane [neregistrovani]

Dobra vest

Vest je dobra, nema sumnje. Naravno, uvek ima zakerala, ali nisu oni važni. Lično imam najviše poverenja u ideju da Srbija kupi luku Bar. Međutim, budimo realni. MN nije u stanju da opslužuje luku. Imaju morsku bolest kada treba da se radi. Međutim, tako veliki projekat bi trebalo da odradi međunarodni konzorcijum, gde bi Srbija imala važnu ulogu.Onda smo mi ko država carevina: nema bombardovanja, zaštita Rusa garantovana, a Srbija sedi na žili kucavici Balkana (kakav zap. Balkan!) i jugoistočne Evrope. Svaki rat bi zaobišao Srbiju! Srbija bi bila ekonomska carevina.
Posle narednih izbora bilo bi dobro formirati Agenciju ili sl. za ovu ideju koja nije tako nova, a ni slučajno ideja moje malenkosti. Ovakav projekat se radi na dugom štapu...

(nedelja, 20. dec 2015, 22:01)
anonymous [neregistrovani]

Страшно

Опет кукњава и дефетизам коментатора. Докле тако? Не ваља кад се не ради, не ваља када се ради. Пустите људе да ураде свој посао, па осењујте кад буде готово. Нису све власти исте па да почну и никад не заврше.

(nedelja, 20. dec 2015, 20:38)
anonymous [neregistrovani]

koliko para toliko i muzike

ja verujem da ce se ovo zavrsiti verovatno upadom evro fondova , zapadnjaci cekaju da vide kako cemo odraditi prvi deo pa ako I to odradimo kako treba finansirace ostatak..Za ovakve stvari novca uvek ima samo je pitanje sticanje poverenja u nase sposobnosti.Ja mislim da ce jednog dana svi govoriti reci hvale Vucicu I Nikolicu jer nam je menadzment do sada uvek bio losa strana dok ova vlada sta god pricali o njoj grize na sve slabosti ovog naseg drustva.Da nije sukoba izmedju Rusije I Zapada danas bi imali I modern RV I PVO.

(nedelja, 20. dec 2015, 20:00)
anonymousRadovan [neregistrovani]

Ili Ja,ili Vi niste dobro razumeli;

Izlaganje Ignjatovica.Deo pruge do Valjeva je prioritetniji,ali obnova nece izostati.Napomenuto je 271.km.Ruskim kreditom od 800.miliona dolara finansira se i;koridor 11. i pancevacka marsuta,i Kraljevacki deo pruge,i Loznica Valjevo,sto znaci da se radi prema trenutno raspolozivim sredstvima,i prioritetu.Sto se tice CG,i njenog dela pruge od 190.km. ili malo vise,to je u nadleznosti ali i interesu same CG,koliko zbog luke Bar,toliko i zbog turizma koja je samostalna drzava,za koju Srbija ne moze uzimati medjunarodne kredite,sto je apsolutno logicno.

(nedelja, 20. dec 2015, 19:43)
Goran [neregistrovani]

odgovor

Crnogorci svoj deo uveliko obnavljaju

(nedelja, 20. dec 2015, 17:36)
anonymous [neregistrovani]

pogrešna kilometraža

U tekstu se kaže da treba obnoviti "svih 287" km pruge Beograd Bar? Koliko znam ta pruga u celosti ima oko 476 km, od čega na Srbiju otpada nekih 301 km. Šta se tu onda obnavlja? Pola pruge. Umesto da se slože dve države i naprave kvalitetnu prugu od početka do kraja koja bi dozvoljavala minimum 100 km na čitavoj deonici mi radimo na parčiće. Teoretski, brzi voz do Bara stizao bi za nekih 5-6 sati vožnje. Uvek se sve radi polovično.

(nedelja, 20. dec 2015, 16:20)
anonymous [neregistrovani]

kredit

udarnim snagama radnim brigadama I nema kredita.A ako malo pomognu zatvorenici I rijaliti programi blagostanje

(nedelja, 20. dec 2015, 16:15)
Djole [neregistrovani]

Komedija

Zivi bili pa videli. :D

(nedelja, 20. dec 2015, 14:50)
Милош [neregistrovani]

Иде Миле лајковачком пругом...

Ало, постоји пруга и јужно од Ваљева! Део Ваљево-Београд је колико толико ''умивен'' пре неколико година, али од Ваљева до Пријепоља (тежи део) није ни пипунт. Какав је то онда ''капитални ремонт''?!