Otvorena deonica auto-puta Vladičin Han–Donji Neradovac

Građani Srbije najkasnije do marta 2017. godine moći će auto-putem da putuju od Horgoša do Preševa i od Horgoša do Dimitrovgrada, poručio premijer Aleksandar Vučić. Tehnički direktor grčke kompanije "Terna" kaže da je puštanje u saobraćaj deonice auto-puta Vladičin Han-Donji Neradovac veliki događaj koji je važan kako za taj kraj tako i za celu Srbiju.

Vučić: Put je perfektan, izgleda kao pista

Premijer je rekao da je dolazeći na otvaranje deonice auto-puta prošao kontrolu, ističući da putu ništa ne nedostaje i primetio da taj deo puta izgleda kao pista.

"Sada smo došli tim auto-putem, i kao pista izgleda. Šta mislite da mu nedostaje", rekao je Vučić odgovarajući na pitanje novinara da li će biti još radova na toj deonici.

Naveo je da je kontrolu projekta radila firma "Luj Beržer" i da je taj nadzor jako dobar.

Upitan da li će biti postavljene naplatne rampe i kako će to biti rešeno, premijer je rekao da će biti napravljen zatvoren sistem poput onog na deonici Beograd–Vrbas, a da će vozači putarinu da plaćaju manje, jer će plaćati samo dokle se voze, a ne celu deonicu.

"Od Horgoša do Preševa, od Horgoša do Dimitrovgrada moći ćete svuda da idete auto-putem najkasnije do marta 2017. a pokušaćemo da to bude do kraja sledeće godine", rekao je Aleksandar Vučić na otvaranju deonice auto-puta Vladičin Han-Donji Neradovac na Koridoru 10 kod Vranja u dužini od 26,3 kilometara.

Ocenivši da je danas veliki dan ne samo za građane u Pčinjskom okrugu već i u celoj Srbiji, jer se prvi put posle mnogo godina otvara deonica auto-puta duga 26,3 kilometra i koja je koštala 74 miliona evra, Vučić je istakao da će time jug Srbije biti povezan sa celom Srbijom.

"Kada pogledate da smo skoro 30 kilometara odjednom pustili, da će ljudi moći da za 10-15 minuta skrate svoje putovanje, a do maja ćemo da otvorimo deo puta Grabovnica-Grdelica. Ostaje još 28,7 kilometara i to ćemo završiti za godinu i neki mesec jer me stalno slažu, pa sam im mesec ili dva dodao. Mi do svojih obećanja stalno držimo i to ćemo da ispunimo", rekao je premijer. 

Vučić je zahvalio srpskim graditeljima, koji su danonoćno radili i pokazali da Srbija može da se izgrađuje i da napreduje.

"Ovaj auto-put je razvojni projekat", rekao je premijer koji je obećao nove investicije i nova radna mesta – u Vranju 2.000, u Vladičinom Hanu 400, u Nišu takođe oko 2.000...

Kako je rekao, radiće se na posebnim subvencijama za one koji hoće da investiraju u ove krajeve i da ovo "ne bude dolina gladi već dolina razvoja".

Dodao je, međutim, da se ne može sve promeniti za mesec ili dva ali da hoće u narednim godinama. "Budite uvereni u to", poručio je Vučić.

Zahvalio je i Koridorima Srbije, Svetskoj banci kao i potpredsednici Vlade i ministarki saobraćaja Zorani Mihajlović na uloženom trudu i naporima da se ovaj projekat završi ovako uspešno.

Vučić je zahvalio grčkoj kompaniji "Terna", izvođaču radova i dodao da su pokazali da imaju reference i za buduće poslove u Srbiji.

Premijer je naveo i da je u poslednjih godinu dana izgrađeno 316 malih i velikih mostova, a da je plan da se u 2016. otvori više od 500 mostova u Srbiji. Primetivši da "neki pričaju da se to ne vidi", ocenio je da ljudi koji žele dobro svojoj zemlji to itekako vide.

Premijer je dodao da će se saradnja sa Svetskom bankom nastaviti da smo od nje dobili pohvale ali i da smo razumeli i upozorenja oko 17 preduzeća...

"Mnogo nas posla čeka", rekao je Vučić, ali i podvukao da se pošten rad isplati.

"Nastavićemo pošteno da radimo, da gradimo Srbiju i ona će biti normalna, pristojna i uspešna zemlja. Nećemo da stanemo ni da se uplašimo", poručio je premijer i dodao da će sve ono što nije rađeno 30, 40 pa i 70 godina biti urađeno u narednih nekoliko.

Svima koji su se smejali na sve što se radi poručio je da dođu i vide "ovu pistu a ne auto-put" i da onda kažu da li im je i dalje smešno.

Pozvao ih je i da na proleće dođu u Vladičin Han navodeći da će tamo posle desetina godina početi ljudi da se zapošljavaju.

"Teško, naporno, odgovorno i pošteno ćemo da radimo. Pobedićemo, obračunaćemo se sa kriminalcima i obezbediti građanima posao", poručio je Vučić rekavši okupljenim građanima da će se videti na proleće u Vladičinom Hanu i Vranju gde će biti otvorene nove fabrike.

Premijer je, odgovarajući na pitanja novinara, rekao i da 14. decembra ide u Brisel na međuvladinu konferenciju gde će, kako je naveo, otvoriti prva dva pregovaračka poglavlja za pristupanje Srbije Evropskoj uniji. 

"Dobra infrastruktura ključ ekonomskog razvoja"

Svetska banka kreditom od 388 miliona dolara podržala je izgradnju ove veoma značajne balkanske saobraćajnice koja prolazi kroz Srbiju. 

Šef kancelarije Svetske banke u Srbiji Toni Verhejen rekao je da je otvaranje Koridora 10 rezultat višegodišnjeg teškog rada Vlade Srbije, Koridora Srbije i izvođača radova i pokazatelj da takav složeni projekat može da se ostvari i završi blagovremeno i to da bude kvalitetan.

Istakao je da su dobra infrastruktura i povezivanje ključ ekonomskog razvoja i poručio da se nada da će danas otvorena deonica doprineti razvoju kako te opštine tako i Srbije.

Verhejen je dodao i da je integracija srpske saobraćajne mreže u regionalnu mrežu TENT od ključnog značaja za srpsku ekonomiju i regionalni razvoj, ističući da je Koridor 10 najavažniji koridor u Srbiji koji poboljšava regionalnu povezanost naše zemlje sa svojim susedima.

"Nedavno završeni samit za Zapadni Balkan u Beču, potvrdio je značaj Koridora 10 i odredio ga je kao srž mreže koridora", dodao je Verhejen.

Podsetio je da je 2009, kada je počeo projekat, bilo mnogo skepticizma, da su mnogi sumnjali u mogućnost države da ga završi, ali da je današnje puštanje u saobraćaj deonice pokazatelj da je sve moguće ako postoji naporan rad, dobra volja i posvećenost države.

Perdikaris: Otvaranje deonice Koridora 10 važno za Srbiju

Tehnički direktor grčke kompanije "Terna" Jorgos Perdikaris izjavio je da je puštanje u saobraćaj deonice auto-puta Vladičin Han–Donji Neradovac veliki događaj koji je važan kako za taj kraj tako i za celu Srbiju.

"Uložili smo sve napore da ovaj projekat bude referenca za našu kompaniju, ali da ostane kad odemo odavde, kao bitan infrastrukturni projekat na korišćenje bratskom narodu Srbije", rekao je direktor "Terne", koja je izvođač radova na toj deonici.

Rekao je da je bilo tehničkih i vremenskih, te proceduralnih problema koji su se vremenom pojavljivali, ali da su oni prevaziđeni zahvaljujući zalaganju i razumevanju učesnika.

Perdikaris je rekao da je siguran da je doprinos kompanije u ovom poslu odlična preporuka za dalju uspešnu saradnju, posebno kako je dodao, imajući u vidu da je izgradnja auto-puta od strateškog interesa svake zemlje koja brine o svom razvoju.

Zahvalio se svima i istakao da su Srbija i Grčka naporno radili na okončanju projekta, a posebnu zahvalnost uputio je Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Šest nadvožnjaka, petlja kod Vranja i 24 mosta, svrstavaju ovu deonicu u red zahtevnijih na južnom kraku Koridora. Problema je ovde bilo i sa espropiracijom zemljišta, ali su i oni rešeni.

"Na E-75 je ostalo da se još petnaestak miliona da se isplati eksproprijacije, a na putu ka Bugarskoj je ostalo oko dvadesetak miliona. Sve ono što je zaostalo jeste tamo gde su ljudi ušli u sudski proces, nezadovoljni cenama. Međutim, te cene određuju poreske uprave", ističe direktor Koridora Srbije Dmitar Đurović.

Radovi na deonci od Vladičinog Hana do Donjeg Neradovca trajali su tri godine. "Terna" je angažovala lokalno stanovništvo, koje je uglavnom bilo bez posla.

broj komentara 4 pošalji komentar
(ponedeljak, 30. nov 2015, 09:11)
anonymous [neregistrovani]

Tako treba......

Samo napred nema zaustavljanja dok se ne zavrsi i koridor 11, svaka cast.

(subota, 28. nov 2015, 16:49)
Чича из Шумадије [neregistrovani]

Није то мало 26,3 км

Да су по 1 км годишње отварали Мрка и Веља... која заблуда...

(subota, 28. nov 2015, 15:34)
Reuf Bajramović [neregistrovani]

Bravo

Svaka čast.

(subota, 28. nov 2015, 14:29)
anonymous [neregistrovani]

Bravo!

Jednostavno Bravooooooooo!

Vučić: Put je perfektan, izgleda kao pista

Premijer je rekao da je dolazeći na otvaranje deonice auto-puta prošao kontrolu, ističući da putu ništa ne nedostaje i primetio da taj deo puta izgleda kao pista.

"Sada smo došli tim auto-putem, i kao pista izgleda. Šta mislite da mu nedostaje", rekao je Vučić odgovarajući na pitanje novinara da li će biti još radova na toj deonici.

Naveo je da je kontrolu projekta radila firma "Luj Beržer" i da je taj nadzor jako dobar.

Upitan da li će biti postavljene naplatne rampe i kako će to biti rešeno, premijer je rekao da će biti napravljen zatvoren sistem poput onog na deonici Beograd–Vrbas, a da će vozači putarinu da plaćaju manje, jer će plaćati samo dokle se voze, a ne celu deonicu.