Pruga do Budimpešte za dve godine

Potpredsednica Vlade Srbije Zorana Mihajlović očekuje da bude potpisan dokument o modernizaciji pruge Beograd–Budimpešta, koji će predvideti rok od tri meseca za pravljenje studije izvodljivosti i dve do dve i po godine za izvođenje radova. Srbija je propustila mnoge vozove, nemamo šta da čekamo, poručuje premijer Vučić.

Zorana Mihajlović kaže da je pruga Beograd–Budimpešta važan projekat za Srbiju, jer nije samo reč o mogućnosti da se preko Srbije povežu Istok i Zapad, već da se preko Srbije ulazi u EU, javlja Tanjug.

Mihajlovićeva je rekla da će o tom projektu u sredu razgovarati premijeri Kine, Mađarske i Srbije, Li Kećang, Viktor Orban i Aleksandar Vučić, nakon čega će biti potpisan dokument o relizaciji tog projekta.

Premijer Kine Li Kećang je u autorskom tekstu za Tanjug naveo da je izgradnja kopneno-pomorske ekspresne linije između Kine i Evrope postala najznačajnija stavka za saradnju na velikim projektima između Kine i 16 evropskih zemalja.

Incijativa "Pojas i put" koju je Kina preduzela ima za cilj saradnju sa drugim zemljama kako bi se taj san ostvario. "Severni put", zahvaljujući redovnim vozovima između Kine i Evrope, mogao bi da postane nova glavna saobraćajnica za transport i logistiku protežući se do zapadne Evrope preko centralne i istočne Evrope.

Baziran u grčkoj luci Pirej i železničkoj pruzi Beograd–Budimpešta, "Južni put" bi mogao da bude kopneno-pomorska ekspresna linija između Kine i Evrope, kaže Li.

Premijer Srbije Aleksandar Vučić je za Tanjug naveo da je za realizaciju strateške vizije Srbije kao privrednog, saobraćajnog i kulturnog raskršća jugoistočne Evrope i mosta Istoka i Zapada u 21. veku, od ogromnog značaja izgradnja brze pruge Beograd–Budimpešta.

"Srbija je propustila mnoge vozove u prošlosti i mi više nemamo vremena za čekanje, niti imamo decenije za realizaciju ove evropske saobraćajnice. U kineskoj strani osećamo da imamo moćnog i pouzdanog partnera, sa kojim našu viziju možemo brzo i odlučno da sprovedemo u delo", navodi premijer Vučić.

Izgradnja brze pruge Beograd–Budimpešta će se najverovatnije, kako je ranije najavljeno, graditi koncesijom ili putem javno-privatnog partnerstva.

Tri do četiri sata do Budimpešte 

Vozom do Budimpešte je sada potrebno između sedam i osam sati, a modernizacijom bi to bilo tri do četiri sata, kažu u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Pruga Beograd–Budimpešta je na trasi železničkog Koridora 10 i bila bi od velike koristi za ceo region, jer bi ubrzala transport ljudi i robe ka centralnoj i zapadnoj Evropi.

Taj krak Koridora 10 je dugačak 350 kilometara, od čega u Srbiji skoro 200 kilometara.

Prema nekim ranijim procenama, izgradnja brze pruge između Beograda i Budimpešte koštala bi između 1,5 milijardi do dve milijarde evra.

Stručnjaci su ranije rekli Tanjugu da će izgradnjom brze pruge od Beograda do Budimpešte početi nova era železničkog saobraćaja i razvoja Srbije, kao i da će naša zemlja tim projektom uhvatiti korak sa naprednim zemljama Evrope i sveta.

U periodu od 27. aprila ove godine do 3. decembra iz Pireja su preko srpskih pruga saobraćala 52 voza sa oko 1.500 kontejnera.

U svetu brzih pruga vozovi moraju da se kreću brzinom od najmanje 200 kilometara na sat. U Kini planiraju da do kraja 2015. koriste čak 120.000 kilometara pruge, uključujući 40.000 kilometara superbrzih pruga.

broj komentara 14 pošalji komentar
(utorak, 16. dec 2014, 23:26)
anonymous [neregistrovani]

2222

Ovo o čemu govori ministarka odnosi se na teretni saobvraćaj,zbog čega Kina i ima tolikog interesovanja,a ko bi da stigne do Budimpešte za manje od dva sata trebaće mu i dublji džep.Za sve ostale sa plićim džepom moraće da se klackaju minimum tri i po sata.

(utorak, 16. dec 2014, 21:00)
Milan Lala [neregistrovani]

Pruga

Beograd-Budapest za dva sata to treba da bude cilj modernizacije pruge . Pruga mora biti moderna a na njoj da jure super vozovi sa briznom od 200 km /h. Sve ispod toga je lose i za 10 godina bice zastarelo a dug za prugu neisplacen. Moramo vec jedno da uradimo nesto sto je dobro i skupo i za dugu upotrebu. U Kini se vozovi krecu brzinom od 300km/h pa i brze a imaju i vozove koji jure i 500km/h . Zato kad kazemo da gradimo prugu gde ce se vozovi kretati brzinom od 160km/h dodje mi da zaplacem od zalosti i bede.

(utorak, 16. dec 2014, 20:04)
anonymous [neregistrovani]

hm

Verovatno si Maglev video samo na slikama,na zalost verovatno ni TGV ili Talys koji idu tim brzinama klasičnim trenjem.Vozio se od Brisela do Pariza za 1h 15min.

(utorak, 16. dec 2014, 19:29)
anonymous [neregistrovani]

sto sramota??

Pirej ce biti u narednih nekoliko godina 3. Luka u EU posle Rotterdama i Hamburga, odatle se vozom prevoze svakakve stvari putem vozova...od taksi Srbija zaradi, a bitno je imati brzi voz do Madjarske, Ns, Su..inace pruga ce posle biti produzena od Bg do Atine i luke Pirej, pa do Budim. Tako da skroz nisi u pravu

(utorak, 16. dec 2014, 19:16)
anonymous [neregistrovani]

I onda?

Stignes u Budapest za tri sata,brzo dakle i onda? Sta ima Srbija od toga? Imaju putnici,turisti ali industrija Srbije,tj.Beograda,jer kao
sto vidimo gradice se sve u BG i okolini,juzno
ni u pominjanju nema... Sramota. 

(utorak, 16. dec 2014, 18:55)
Zika [neregistrovani]

Zeleznica za dve godine?

Pa sve kad bih to uspelo na granici sa EU bice velika pauza zbog carine i kontrole pasosa!I kad se zamerimo sa EU nema prolaza Srpskom brzom vozu ili se politicari Srbije nadaju brzom ulasku u uniju ili mozda zanju da necemo nikada na ovaj nacin sedanja na dve stolice biti clanica EU!

(utorak, 16. dec 2014, 18:45)
Rade anonymous [neregistrovani]

Ko dobija

O cemu to pricaju oni koji ne znaju sta je zivot.Sta to donosi Srbiji parce brze pruge
Beograd-Budimpesta... Pa samo veliki trosak.
zaradice oni koji budu Srbiji dali kredite i zaduzili je do guse.Kao da smo puni para pa
pravimo studije za projekte koji nista ne donose.Prugu od Beograda pa do Makedonije a preko Kosova nikada necemo uraditi.Koji trosak da bi za tri sata stigli do Budimpeste umesto za 6.Kada cemo mi raditi pruge i davati kredite drugima.To je posao.

(utorak, 16. dec 2014, 18:10)
Janko [neregistrovani]

300 km/h

Vozovi koji dostižu brzinu do 300 km/ h mogu biti rentabilni ako je udaljenost između stanica bar 150 km i pod uslovom da sjedišta budu maksimalno iskorištena.

(utorak, 16. dec 2014, 16:58)
Grada [neregistrovani]

Rokovi se utvrdjuju politickim deklaracijama

Bilo bi lepo da Kinezi pronadju u fizibiliti studiji da je brza pruga opravdana sa aspekta ocekivanih prihoda,i pretpostave realne cene koje cemo placate za njeno koriscenje (na primer ne vise od 70 Evra u jednom pravcu). Kada se dokaze da je opravdana za privatno ulaganje, posto je Ministarka rekla da Srbija nema para, pocinje gradnja. Premeravanje zemljista I istrazni radovi a zatim projektovanje mogu da se urade za minimum 6-8 meseci. Ostaje da se krene u izgradnju mostova (nemoguce da do Budimpeste ni jedanput trasa ne predje reku) I nadvoznjaka u blizini velikih gradova (necemo valjda da rusimo sve na trasi nove pruge). To traje minimum 3 godine. Vozove koje narucimo sutra bice proizvedeni za tri godine. Sve u svemu do prvog voza nas deli period od minimum 4-5 godina, a ne dve godine kako se kaze.

(utorak, 16. dec 2014, 16:31)
anonymous [neregistrovani]

P

Pruge koje pruzaju brzinu od 300 km/h ne idu klasicnim trenjem, vec levitacijom. Za brzine preko 300km/h, takav tip je Magleev.