Читај ми!

Proizvođači automobila u panici

Ukrajinska kriza promeniće mnoge planove evropskih proizvođača automobila. Tržište od 40 miliona kupaca za ovu godinu je izgubljeno, a pitanje je hoće li rusko tržište, koje godišnje kupi 3,2 miliona automobila, takođe zapasti u krizu.

Nemački i francuski proizvođači su u panici. Prati se svaka vest, jer svako komplikovanje situacije znači nekoliko stotina prodatih automobila manje. Rublja je devalvirala i ruski kupci koji su automobile kupovali od plate za četvrtinu su siromašniji nego prošle godine, što će mnoge od njih naterati da odlože kupovinu ili smanje apetite.

Zapadni proizvođači plaše se odmazde Kremlja i poskupljenja gasa, koji je motor nemačke industrije.

Čak 60 odsto izvoza Rusije čini ovaj energent koji se preko ukrajinske, veoma nesigurne teritorije, prenosi u Zapadnu Evropu, a najviše u Nemačku. S jedne strane, automobili se ne prodaju planiranim tempom, a s druge, mogu i znatno da poskupe zbog veće cene gasa.

Bernard Stegreman iz "Mercedesa" kaže da ta kompanija za sada nema neki određen scenario ako se nešto značajno bude dešavalo.

"Jednostavno, takav poremećaj bio bi pravi poslovni cunami. Mi ne razmišljamo o tome i nadamo se da će političari naći izlaz iz ove krize koji neće uticati na biznis", ističe Stegreman.

Začarani krug koji je godinama funkcionisao u ekonomiji i koji dozvoljava da svako zaradi onoliko koliko doprinese, raspada se, a ekonomisti kažu da će biti potrebno bar pet godina da se situacija dovede u početnu fazu.

Našu auto-industriju neće mnogo pogoditi ukrajinska kriza jer se "fijat 500L" ne izvozi znatno na rusko i ukrajinsko tržište.

Na američkom tržištu, "fijat 500L" beleži rekorde. Samo u martu prodato je 18.000 vozila, što je najbolji rezultat u istoriji "Fijata", otkako ponovo izvozi automobile u Ameriku.

Ekonomski analitičar Mark Galager napominje da situacija sa Ukrajinom može biti izuzetno komplikovana za sve u automobilskoj industriji.

"Čak i ako proizvedemo određenu količinu vozila, a nemamo plasman u Rusiju i Ukrajinu, transport do nekih dalekih tržišta gde mogu da se prodaju biće toliko skup da će pojesti svu zaradu. Mi jednostavno nemamo alternativu", upozorava Galager.

Ukoliko se situacija zaoštri i Rusiji se uvedu sankcije, čak tri miliona radnika u auto-industriji u Evropi ostaće bez posla, a samim tim i naše mikrofabrike auto-delova mogle bi da stanu ili smanje kapacitet.

Ukrajnski eksperiment imaće posledice za sve nas, kažu analitičari, a ko će na kraju platiti ceh - još se ne zna.

Број коментара 6

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 16. април 2024.
13° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво