Loše pruge koče izvoz bakra

Nakon što je putnički voz potpuno izgoreo na pruzi Majdanpek-Zaječar, još jednom pokrenuto pitanje o stanju železnica u Srbiji. Ukoliko se ne remontuju pruge i ne obnovi vozni park, posledice bi mogle biti zabrinjavajuće. U istočnoj Srbiji to bi moglo da zaustavi proizvodnju u Rudarsko-topioničarskom basenu Bor.

Ukoliko se u stanje železničke putne mreže bitno ne promeni, ne remontuju pruge i ne obnovi vozni park, posledice bi mogle biti zabrinjavajuće. U istočnoj Srbiji to bi moglo da zaustavi proizvodnju u Rudarsko-topioničarskom basenu Bor.

Oko 12 sati nakon što je putnički voz zbog kvara potpuno izgoreo, pruga Majdanpek - Zaječar osposobljena je za saobraćaj, a šinobus je uklonjen dizalicom rudnika bakra u Majdanpeku.

Ovaj putnički voz jedan je od tri, koliko dnevno dođe i krene iz stanice u Zaječaru. Sa te iste stanice nedeljama ne polazi ni jedan voz za Beograd, a dok je išao, putovao je i po 12 sati, sa presedanjem u Požarevcu.

"To što ne ide voz od Zaječara do Beograda je zato što nema dovoljno voznih sredstava, a to što ide 10 sati naravno da je zbog loše infrastrukture. Naravno da je razlog za to veliki broj laganih vožnji, koje su neophodne na ovoj relaciji", rekao je direktor Medija centra "Železnica Srbije" Nenad Stanisavljević.

Prema njegovim rečima, tako će biti sve dok se ne modernizuje železnica u Srbiji.

Što se tiče teretnog saobraćaja, železnička stanica u Boru servisira uglavnom RTB Bor. Ovaj naš najveći kombinat bakra gotovo u potpunosti se oslanja na tu vrstu prevoza.

Direktor RTB Bor Boban Todorović kaže da se pruga koristi za transport preko 120 hiljada tona koncentrata bakra iz Majdanpeka, koji se prerađuje u Borskoj topionici.

"Koristi se i za transport 40 hiljada tona uglja iz luke Prahovo prema Boru, za transport preko 150 hiljada tona sumporne kiseline iz Bora na odredišta širom sveta, kao i za transport svih proizvoda koji se proizvedu u topionici i rafinaciji rudnika bakra u Boru", kaže Todorović.

Kada se naredne godine završi nova topionica, RTB će imati četiri puta više robe za transport železnicom. To je još jedan od razloga da se remontuju pruge i vozna sredstva u istočnoj Srbiji.

Statistika je do sad bila poražavajuća. Umesto da se remontuje 190 kilometara pruga, u Srbiji je remontovano svega 30 kilometara godišnje.

broj komentara 6 pošalji komentar
(nedelja, 17. nov 2013, 18:35)
anonymous [neregistrovani]

j

umno i glupo rtb bor je izgradio i opremio te pruge i predao zeleznici i ...

(nedelja, 17. nov 2013, 12:31)
anonymous [neregistrovani]

????

rade rade,kako da ne rade,primaju platu.i to je rad?

(nedelja, 17. nov 2013, 11:34)
Milos [neregistrovani]

Infrastruktura

zeleznice u srbiji jos iz prvog svetskog rata!

(nedelja, 17. nov 2013, 11:21)
willi [neregistrovani]

bakar

ako proizvodjaci i "preprodavci" bakra nisu u stanju da obnove stotinak kilometra pruge, onda im treba udariti poseban porez za trgovinu obojenim metalima i od tog poreza obnoviti pruge. naravno, ako se taj novac od tog poreza ne bi upotrebio za neke druge svrhe...

(nedelja, 17. nov 2013, 10:18)
anonymous [neregistrovani]

Да ли ишта раде ?

Шта ради Влада,шта раде Министарства,шта ради директор Железница Србије ?

(nedelja, 17. nov 2013, 09:02)
anonymous [neregistrovani]

Sigurno

Ima mesta za istragu od strane BIA. Rukovodstvo je u takvoj poziciji da mora izvršiti reformu železnice dok pojedinim grupacijama smenjenih i delom ostalih rukovodioca koji nisu smenjeni to ne odgovara. Potrebno je dovesti mlade stručnjake koji nisu "iskvareni" i koji poznaju sistem.