Receptivni turizam

Pored velikog broja turističkih agencija, malo je onih koje se bave receptivnim turizmom odnosno dovođenjem stranih turista u Srbiju. Kako bi se ostvario spoljnotrgovinski suficit, osnovni zadatak turističkih radnika je da učine sve kako bi privukli u našu zemlju što više stranaca.

U Srbiji posluje više od 500 turističkih agencija, ali najveći broj njih vodi naše ljude u inostranstvo, a samo nekoliko agencija bavi se takozvanim receptivnim turizmom, odnosno dovođenjem stranih turista u našu zemlju. I to ne čudi, receptiva je težak i skup posao sa često neizvesnim ishodom.

Prema rečima Biljane Marčete, iz turističke agencije "Magelan" iz Novog Sada, agencije moraju dobro poznavati Srbiju, moraju obići sve destinacije, i znati šta da ponude.

"Takođe potrebno je štampati materijal, prevoditi ga, otvoriti veb sajt, nastupati na sajmovima, i zakupljivati štandove. A to je sve jako skupo", zaključuje Marčeta.

Strani turisti koji dođu u Srbiju, kažu agenti, po pravilu su svetski putnici koji su obišli bar pola planete. Dolaze veoma pripremljeni, mnogo šta već znaju o našoj zemlji, a ima i onih koji su pre polaska na put, pročitali roman "Na Drini ćuprija".

Najradije obilaze manastire i tačno znaju po kojoj je freski koji manastir poznat. Osim organizovano, preko agencija, često dolaze i sami i iznajmljenim kolima obilaze Srbiju.

Branko Kovačević, iz agencije "Rental car & info", kaže da strani turisti dolaze uglavnom spremni.

"Jedino što od nas traže kad dođu, ako ne žele da plate dži-pi-es (GPS) uslugu, jesu mape Srbije", dodaje Kovačević.

Pored manifestacija i Beograda kao veoma popularne evropske metropole, strance u Srbiji oduševljava Dunav, netaknuta priroda i organska hrana.

Kako ističe Aleksandar Seničić, direktor Jute, ne treba zaboraviti ni banje koje sa malim ulaganjima mogu da zauzmu značajno mesto u receptivnom turizmu.

"Potrebno je okrenuti se velnes i spa turizmu koji je u ovom trenutku najposećeniji u Evropi", zaključuje Seničić.

Agencije koje dovode strane turiste u Srbiju očekuju pomoć države. Kako je njihov posao praktično izvoz, traže ukidanje PDV-a.

Goran Petković, državni sekretar za turizam, kaže da se u kriznim vremenima nijedna vlada ne odlučuje na ukidanje poreza, naprotiv, "uvode se novi porezi ili povećavaju stari".

Ipak, država obećava agencijama pomoć kod promocije naše zemlje na stranim tržištima, a izgradnjom kvalitetnih turističkih i ugostiteljskih objekata omogućavaju im da uspešnije prodaju svoje aranžmane.

broj komentara 0 pošalji komentar