Читај ми!

Česi na Koridoru 10

Železnice Srbije i češki konzorcijum "Inekon-Eniksus" početkom aprila potpisaće ugovor za izgradnju dela železničkog Koridora 10 od Niša do Pirota, rekao generalni direktor Železnica Milovan Marković.

Generalni direktor Železnice Srbije Milovan Marković rekao je da će to preduzeće i češki konzorcijum "Inekon-Eniksus" početkom aprila potpisati Ugovor za izgradnju dela železničkog Koridira 10 (K-10).

Ugovorom su predviđeni radovi na rekonstrukciji i modernizacije pruge od niške stanice "Ćele Kula" do Staničenja u blizini Pirota u dužini od 60 kilometara i 13 km staničnih koloseka na delu pruge kroz Sićevačku klisuru.

Marković je naveo Vlada Srbije je prihvatila izveštaj o pregovorima s predstavnicima češkog konzorcijuma koji će zajedno sa domaćih firmama graditi taj deo železničkog Koridora 10.

"Na taj način su stvoreni uslovi da veoma brzo počnu završni pregovori između srpske i češke strane, pa možemo očekivati potpisivanje prvog ugovora početkom aprila", istakao je Marković.

Pruga od Niša do Dimitrovgrada je jedina na čitavom železničkom K-10 koja nije elektrificirana.

Češki konzorcijum će graditi prugu po ceni od 53 miliona evra bez komercijalnih troškova kredita koji iznose 7,25 odsto ili 3,85 miliona evra, a češke firme će učestvovati u radovima 33,82 odsto, objasnili su u Železnicama Srbije.

Iz Češke će biti isporučene šine, elastični pribor za pričvršćivanje, betonski pragovi i skretnice na betonskim i drvenim pragovima.

Železnice Srbije su uspele u pregovorima da snize početnu cenu za izvođenje radova za više od osam miliona evra i izbore se za manje učešće čeških firmi.

Taj aranžman će biti sproveden na osnovu međudržavnog sporazuma između Vlade Srbije i Vlade Češke iz 2010. godine, pa se ne realizuje na osnovu Zakona o javnim nabavkama.

Inače, za rekonstrukciju i modernizaciju 770 km pruge na trasi Koridora 10 kroz Srbiju potrebno je oko 4,6 milijardi evra.

To podrazumeva savremenu dvokolosečnu prugu za mešoviti putnički i teretni saobraćaj, kao i kombinovani transport na celoj dužini Koridora, uz projektovane brzine od 160 do 200 kilometara na čas.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 19. април 2024.
12° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво