Nastavak izgradnje pruge Valjevo-Loznica

Radovi na pruzi Valjevo-Loznica nastaviće se novcem iz "ruskog kredita", izjavio ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić, precizirajući da je dogovor o kreditu, namenjenom ulaganjima u železničku infrastrukturu, pri kraju.

U narednih mesec dana biće nastavljeni radovi na izgradnji pruge Valjevo-Loznica, a dogovori sa ruskom stranom oko organizacije posla i realizacije kredita od 800 miliona dolara će biti završeni u narednih 15 dana, rekao je u Valjevu ministar za infrastrukturu i energetiku Milutin Mrkonjić.

Ministar za infrastrukturu i energetiku je najavio da će u decembru na Divčibarama biti održan sastanak sa predstavnicima svih gradova i opština iz zapadne Srbije, kojima gravitiraju projekti za izgradnju koridora i pruge Valjevo-Loznica, kao i političkih i privrednih organizacija.

Tom prilikom predstavnici će izneti svoje programe i planove i dobiti odgovore na pitanja koja se odnose na realizaciju izgradnje Koridora 11, rekao je ministar, nakon što je u Valjevu, okolnim selima i naseljima "predao" na korišćenje nekoliko kilometara novoizgrađenih i popravljenih puteva.

Mrkonjić je rekao da Vlada Srbije i Ministarstvo na ovaj način pokazuju da im je, pored izgradnje koridora, koji su značajni za celu Srbiju, veoma stalo da se izrade i saobraćajnice širom Srbije koje će, kao ove u Valjevu, poboljšati uslove života i rada građana u ovim mestima.

Valjevo po svojim mogućnostima predstavlja jedan od najznačajnijih centara u Srbiji i da zaslužuje još veću podršku za njegov brži razvoj, rekao je Mrkonjić.

Generalni direktor "Železnica Srbije" Milovan Marković rekao je da su vlada, ministarstvo i to javno preduzeće učinili sve da se realizuje projekat vredan 260 miliona evra.

Marković kaže da će generalni izvođači biti ruske građevinske kompanije koje u ovom poslu imaju veliko iskustvo, kao i da je jedan od uslova Srbije, da se angažuju srpske kompanije, među kojima su i neke iz Valjeva.

Na pruzi Valjevo-Loznica ima 19 tunela u ukupnoj dužini 10 kilometara i mnogi od njih su već završeni ili je njihova izgradnja započela, rekao je Marković.

Pruga će biti jednokolosečna, elektrificirana za brzinu od 120 kilometara na sat, sa potpuno centralizovanom kontrolom saobraćaja, i to je najmodernija pruga koja se danas gradi u Evropi, rekao je Marković.

Pruga Valjevo-Loznica, u narodu je poznata i kao "ratna pruga" jer su radovi u nekoliko navrata započinjani pred ratove na prostorima bivše Jugoslavije, a započeta je pre skoro 80 godina.

broj komentara 2 pošalji komentar
(subota, 26. nov 2011, 19:15) - anonymous [neregistrovani]

smisao za šalu

"to je najmodernija pruga koja se danas gradi u Evropi, rekao je Marković." ... i ostade živ!
Jednokolosečna i do 120 km/h !
Takve su se pruge gradile u Evropi pre 60-70 godina, dragi ministre.
Lokomotiva na slici "serije 441" proizvođena je u Končaru, Hrvatska sedamdesetih godina.
Kakva savremena lokomotiva, takva i pruga. A kad će tek da se završi, ne zna se.
Neka, bar da ljudi nešta rade u ovoj besposlici.

(subota, 26. nov 2011, 17:28) - Жаровит [neregistrovani]

Сталаћ-Пожега!?

Када ће да се ЗАВРШИ дугогодишња обнова и еликтрификације пруге Сталаћ-Пожега! До сада је обновљен и еликтрифициран део од Пожеге до Краљева, а од Краљева до Сталаћа возови не саобраћају! Не саобраћа ни " Дански Краљевски" ха,ха!
Срамота, обнова је почела пре 4-5 година, ко да градите пругу за Кину!?