недеља, 23.01.2011, 12:10 -> 13:14
JAT obnavlja flotu
Menadžment "Jat Ervejsa" do kraja meseca povući će 29 miliona evra kredita od komercijalnih banaka za obnovu flote i vraćanje dugova dobavljčima. Ove godine biće aktiviran ugovor sa "Erbasom", a prvi avioni tog tipa ušli bi u uporebu u proleće 2012.
Da bi obnovio flotu i vratio dugove dobavljačima novi menadžment "Jat Ervejsa" do kraja meseca će povući 29 miliiona evra kredita od komercijalnih banaka.
Ako sve bude po planu u ovoj godini biće aktiviran ugovor sa "Erbasom" o nabavci nove flote, pa bi prvi avioni ovog tipa ušli u uporebu u proleće 2012. godine.
Bolji dani u JAT-u najvljeni su i činjenicom da je prvi put njegov menadžment shvatio opasnost od "lou kost" kompanija.
Prošle godine, umesto planiranih milion i po putnika, JAT je prevezao samo milon i sto hiljada.
Oko 400.000 putnika preuzele su "lou kost" kompanije. Da bi sprečili ovakav trend, u JAT-u su već sa prvom promotivnom akcijom sprovedenom u januaru, za svega nedelju dana prodali 9.000 karata po ceni od 99 evra sa taksom za evro-mediteranske destinacije .
Generalni direktor "Jat Ervejs" Vladimir Ognjenović rekao je da je ovo samo jedna u nizu akcija i da su rezultati u prva tri dana bolji od očekivanih.
Sindikati u JAT-u kažu da sudbina kompanije zavisi od Vlade Srbije i opredeljenja da se ove godine ostvari ugovor sa "Erbasom" za nabavku novih aviona.
Milan Jovanović iz Sindikata pilota naveo je da su investicije u održavanju postojeće flote u vrednosti cene jednog novog aviona.
Prema njegovim rečima, sada je bio poslednji trenutak da se napravi dobar program i finansijska konstrukcija u rešavanju problema.
Odnosi među bivšim partnerima, JAT tehnikom, JAT keteringom i JAT-om bili su na najnižem nivou prošle godine.
Kulminiralo je kada smo motore za "boinge 737" remontovali u Nemačkoj, a ne kod nas, iako je za to JAT tehnika imala licencu i radila za zemlje iz okruženja.
"Nadam se da ćemo obaveze izmiriti i nastaviti partnerskui da poslujemo, jer je budućnost sve tri kompanije ista", ocenio je Ognjenović.
U letnjem redu letenja trebalo bi da bude 13 aviona, a sada ih leti devet. Jedan motor vraćen je sa remonta iz Nemačke a očekuje se tokom februara i drugi. Najavljuju se razgovori sa "Erbasom" za iznajmljivanje dva i nabavku dva nova aviona A 319 .
Francuzi su predložili da obezbede nove kreditne linije za nabavku aviona jer je već deceniju blokirano 24 miliona evra koje je JAT već otplatio.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 32
Пошаљи коментар