"Fijatu" bolje bez Italije

Šef italijanskog "Fijata" Serđo Markione ocenio da bi za kompaniju bilo najbolje da izmesti svu svoju proizvodnju iz zemlje. Nijedan cent profita kompanija ne obezbeđuje u Italiji, objašnjava Markione stav koji je izazvao bes među sindikatima.

Za "Fijat" bi bilo najbolje da izmesti svu svoju proizvodnju iz Italije, ocenio je šef tog industrijskog giganta Serđo Markione.

"Nijedan cent od dve milijarde evra profita, koji se očekuje u 2010. godini, neće se stvoriti u Italiji," rekao je Markione u televizijskom intervjuu agenciji Ansa, koji je sinoć prenela državna televizija RAI.

Markione je tom izjavom ponovo izazvao oštre reakcije među sindikatima, posle nedavnog otpora njegovim predlozima za povećanje produktivnosti kompanije.

Šef najvećeg italijanskog sindikata CGIL Gjuliermo Epifani odmah je reagovao i rekao da je "Markione veoma skeptičan povodom budućnosti 'Fijata' u Italiji" i da je "potpuno jasno da Markione želi da napusti Italiju."

Predstavnik sindikata metalskih radnika Roko Palombla bio je dosta oštriji, zatraživši da "Markione prestane da ponižava radnike."

"Fijat" je, 21. oktobra, podigao cilj zarade kompanije u 2010. godini na najmanje dve milijarde evra, pre isplate kamata, poreza i drugih jednokratnih troškova.

"Ništa od te zarade neće biti ostvareno u Italiji. Mi tu još imamo gubitke", rekao je Markione.

"Fijat ne može da nastavi poslovanje u fabrikama koje su uvek na gubitku", dodao je direktor jednog od najvećih evropskih proizvođača automobila i industrijske opreme.

Italijanski sistem gubi konkuretnost 

Grupa "Fijat" ima 188 fabrika u svetu, u kojima je zaposleno oko 190.000 radnika, od čega samo u Italiji 80.000, što ga čini najvećim poslodavcem u zemlji.

Za 'Fijat' bi bilo bolje da napusti Italiju. Italija se nalazi na 118. mestu, od 139 zemalja po efikasnosti i na 48. mestu po industrijskoj konkurentnosti," rekao je Markione, ne navodeći izvor tih podataka.

Već dugo, italijanski sistem gubi konkurentnost i u poslednjih deset godina nije mogao da zadrži korak sa drugim zemljama, ali to nije greška radnika, smatra Markione, koji je, istovremeno, i šef američkog "Krajslera."

Markione je već ranije izazvao ljutnju italijanskih sindikata, predlažući plan povećanja produktivnosti, a u septembru je dobio saglasnost akcionara da podeli "Fijat" na dva dela - na proizvodonju automobila i grupu koja će se baviti izradom kamiona, poljoprivrednih i građevinskih mašina.

"Fijat" planira da uloži 20 milijardi evra do 2014. godine, kako bi se unapredio rad fabrika i razvoj vozila, ako se sindikati slože da odustanu od štrajkova i ako prihvate uvođenje još jedne smene.

Број коментара 5

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 18. мај 2024.
25° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара