Knjiga utisaka kroji poslovnu politiku

Mnogo je jeftinije zadržati starog kupca nego privući novog. Znajući to, trgovinski lanci sve više pažnje posvećuju komunikaciji sa potrošačima. Na taj način se unapređuje pružanje usluga i izlazi u susret potrebama mušterija.

Nezadovoljan kupac svoje loše iskustvo podeli najmanje sa devet, a najviše sa 20 osoba. Posle toga, nikakva reklama ne pomaže. Savremene kompanije znaju koliko je važna komunikacija sa potrošačima, pa su kupcima na raspolaganju 24 časa dnevno.

Informacije koje dobijaju od onih sa druge strane kase veoma su važne. Obrađuju ih posebna odeljenja za odnose sa potrošačima i često su presudne za formiranje poslovne strategije.

Sugestije, primedbe i pohvale dolaze u pismima, telefonom, mejlom, a ima ih i u knjigama utisaka koje postoje u gotovo svakom većem prodajnom objektu. Među koricama ove knjige ima i psovki, ljubavnih poruka, ali i korisnih informacija za rukovodstvo kompanije.

Kompanijama je važno da o potrošačima što više znaju, a knjige utisaka su riznice informacija.

Anketirani građani kažu da retko upisuju bilo šta u knjigu utisaka, pravdajući se da ona nije uvek dostupna ili sumnjom da će bilo ko od nadležnih to pročitati.

U kol-centar "Merkatora" u proseku mesečno stigne oko 10.000 komentara. Svaki se analizira i arhivira, a svim kupcima pojedinačno se prosleđuje odgovor najkasnije za osam dana.

"Cilj je dakle da svaka informacija i podatak koji stigne do nas bude u službi potrošača, a i nas samih. Vrlo često se dešavalo da određena pohvala ljudi, ukoliko se ponovi po nekoliko puta, upravo ta osoba bude nagrađena i stimulisana za svoj rad koji je zaista uspešan na terenu", objasnio je Nemanja Milenković iz službe za odnose s javnošću "Merkatora".

Milenković je dodao da se svaki predlog koji stigne od strane potrošača maksimalno koristi, analizira i na taj način unapređuje usluga u svim našim maloprodajnim objektima.

Dešavalo se da se na osnovu zahteva kupaca iz knjige utisaka asortiman proizvoda nekog objekta promeni, kažu u "Delti". O svemu se vodi računa, a dobijene informacije koriste se za prilagođavanje potrebama, navikama i interesovanjima potrošača.

Istraživanja pokazuju da zbog loše usluge i neljubaznosti čak sedam od deset kupaca napusti prodajno mesto. Zadržati starog kupca pet puta je jeftinije nego privući novog.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 03. мај 2024.
12° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво