Privatizacija oživela Ćićevac

Uspešna privatizacija dva preduzeća u Stalaću, "Betonjerke" i "Ciglane", učinila je da se u nekada nerazvijenoj opštini Ćićevac živi solidno. Udeo u dobroj privatizaciji imala je i lokalna samouprava koja je pomogla u regulisanju dugova ovih preduzeća.

Opština Ćićevac od ove godine nije u kategoriji 40 nerazvijenih opština. Osim blizine auto puta, železnice i rečnih tokova, tome su doprinele i privatizacije dva kolektiva u Stalaću, koje se svrstavaju među najuspešnije u zemlji.

‘'Betonjerka'' i ‘'Ciglana'' zapošljavaju oko 200 radnika, što nije mali broj za ovu opštinu u kojoj je bez posla oko 1300 ljudi.

Dimnjak koji dominira moravskom dolinom sada je simbol uspešne privatizacije "Ciglane" koja je do pre nekoliko godina bila u velikim dugovima.

Za razliku od kruševačke, kojoj je vlasnička transformacija donela stečaj, ciglana u Stalaću posluje sa dobitkom od 40 miliona na godišnjem nivou, zapošljava 120 ljudi i mesečno proizvede 1.100 000 blokova.

Aleksandar Pantić, direktor preduzeća ‘'Vojvoda Prijezda'' kaže da sa plasmanom proizvoda nemaju problema, da izvoze najviše za Rumuniju i Crnu Goru, zatim Bugarsku, Makedoniju, a hvale se da su njihovi proizvodi plasirani i u Poljskoj.

‘'Betonjerka'' je pre četiri godine bila pred likvidacijom. Srećom postala je vlasništvo preduzeća ‘'Putevi Invest'' iz Užica koje je u ovu fabriku uložilo oko tri miliona evra.

Radnici "Betonjerke" Dejan Lazić kaže da su ranije plate kasnile i po šest meseci. Radnici su primali između 5.000 i 6.000 dinara. Sada im je plata 30.000 dinara i od toga, kako kažu, mogu da žive i prežive.

Kvalitetom povratiti izgubljeni "brend"

Kapacitet pogona u ‘'Betonjerki'' je 180.000 pragova godišnje što je dovoljno za 110 kilometara brzih pruga. U toku su pregovori sa partnerima iz Engleske i Republike Srpske.

‘'Glavna strategija je da povratimo izgubljen brend proizvodnje betonskih pragova za železničke pruge', rekao je direktor ‘'Puteva Invest'' Zvonko Krejović. 

Ovih dana preduzeće je, jedino u zemlji, dobilo upotrebnu dozvolu za proizvodnju pragova, tako da su pored dosadašnjih poslova sa ‘'Energoprojektom'' iz Beograda spremni da uđu u druge ozbiljne poslove i da pomognu srpskoj železnici.

Udeo u dobroj privatizaciji ima i lokalna samouprava koja je u saradnji sa Agencijom za privatizaciju i Trgovinskim sudom regulisala dugove ovih preduzeća.

''Uradili smo strategiju lokalno-ekonomskog razvoja koja važi do 2012. godine'', rekao je predsednik opštine Ćićevac Zlatan Krkić.

''Locirali smo industrijske zone u Pojatama, Stalaću i na relaciji Varvarin - Ćićevac i tako ih i pravno tehnički pozicionirali", rekao je Krkić.

S obzirom na uslove koji se nude potencijalnim investitorima, u Opštini Ćićevac se nadaju da će u narednom periodu biti viće zainteresovanih za ozbiljnija ulaganja, koja će doprineti prosperitetu čitavog kraja.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 02. јун 2024.
25° C

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије