subota, 25. okt 2014. | Izaberite pismo: Ћирилица



 

Naslovna > Vesti > Ekonomija > Nova nacionalna aviokompanija

petak, 16. apr 2010, 17:22 -> 20:29

Nova nacionalna aviokompanija

Vlada Srbije osniva novu nacionalnu aviokompaniju koja će zameniti "Jat ervejz". Nakon osnivanja biće objavljen tender za dokapitalizaciju nove aviokompanije, na kojem će moći da učestvuju strateški partneri iz avioinudstrije ili investitori.

Republička vlada odlučila je na telefonskoj sednici da osnuje novu nacionalnu aviokompaniju koja će zameniti Javno preduzeće "Jat ervejz".

jat-avionvelika.jpg

Nova kompanija biće osnovana uz minimalni novčani ulog, a od "Jat ervejza" će preuzeti "sredstva koja su interesantna potencijalnim privatnim investitorima".

Nakon osnivanja biće objavljen tender za dokapitalizaciju nove aviokompanije, na kojem će moći da učestvuju strateški partneri iz avioinudstrije ili investitori, rekli su u Vladi.

Strateški partner će morati da podnese i detaljan program investicija u aviokompaniju, predlog o saradnji sa "Jat ervejzom" po početku funkcionisanja nove kompanije, kao i predloge o saradnji sa Jat tehnikom i Aerodromom.

U današnjem zaključku Vlade Srbije se navodi i da je potrebno što pre izabrati savetnika koji će sprovesti postupak osnivanja nove aviokompanije i izbora strateškog partnera.

Premijer Mirko Cvetković ranije je rekao da će dugovi ostati "Jat ervejzu" i trebalo bi da budu vraćeni prodajom imovine te aviokompanije.

Prema ranijim navodima poslovodstva "Jat ervejza", akumulirani gubitak te aviokompanije je oko 146 miliona evra, dug kompanije u 2009. godini bio je oko 25 miliona evra. Kompanija zapošljava oko 1.200 ljudi i ima 12 aviona u vlasništvu i tri zakupljena.

Ministarstvo za infrastrukturu će formirati radnu grupu, koja će raspisati javnu nabavku za izbor konsultanta za proces traženja strateškog partnera, koji bi novu kompaniju trebalo da dokapitalizuje, rekao je juče državni sekretar za vazdušni saobraćaj u Ministarstvu za infrastrukturu Miodrag Miljković.

Miljković je naveo da će svi dugovi ostati staroj firmi i da će biti vraćeni prodajom imovine.

Prema njegovim rečima, na usaglašavanju novog koncepta privatizacije nacionalnog avioprevoznika rade kabinet premijera Mirka Cvetković, ministarstava ekonomije, finansija i infrastrukture kao i Agencija za privatizaciju.

"Koncept je uglavnom zasnovan na tome da se stvori nova kompanija, koja će praktično biti nacionalni avioprevoznik, odnosno da se napravi tako da bude atraktivana za potencijalne investitore", objasnio je Miljković.

1
коментари број коментара 48 | cwпошаљи коментар
(petak, 07. dec 2012, 13:16)
Mr.President [нерегистровани]
oпошаљи одговор

Novo ime

Ja mislim da ce buduci Srpski avio-prevoz biti luksuzan,i zasluzuje neko luksuzno ime :)
Npr:
Royall Serbian Airlines

Toliko od mene :)

1
(subota, 11. dec 2010, 09:52)
Sreten [нерегистровани]
oпошаљи одговор

Ime za Aviokompaniju

Imam predlog za ime:

"AIRSERBIA" skraćeno "AS"



1
(utorak, 20. apr 2010, 15:43)
Jony [нерегистровани]
oпошаљи одговор

ime

SAT - Srpski aviotransport

1
(ponedeljak, 19. apr 2010, 11:45)
anonymous [нерегистровани]
oпошаљи одговор

Vazdusni autobus

neka se zove imenom iz cije zemlje dolazi.
Srpski avioprevoznik-Serbian airways
svejedno samo da bude bezbedan

1
(ponedeljak, 19. apr 2010, 11:18)
anonymous [нерегистровани]
oпошаљи одговор

dijaspora

JAT ??? "Juge" nema vise i jednom se treba od toga oprostiti . Mi smo srbija i mozemo biti ponosni da i jedna avio kompanija moze imati ime svoje zemlje. Kad je jedna CRNA GORA postala "moderna" i uzela "internacionalno" ime MONTENEGRO zasto mi da ne izmemo tudje a nase Serbijen ... itd. itd ...

1
(subota, 17. apr 2010, 20:10)
jugoslav [нерегистровани]
oпошаљи одговор

ime nije toliko bitno


Kakvo god bilo novo ime, nadam se da će što pre biti obnovljeni letovi za Toronto, New York, Los Angeles, Sidney i Melbourne, koji su prekinuti kada su Saveznoj republici Jugoslaviji uvedene sankcije u proleće 1992. godine. Sramota je da se iz glavnog grada nekadašnje Jugoslavije od tada ne može direktno stići do Amerike i Australije, te smo prinuđeni da po nekoliko puta presedamo.
Bilo bi lepo i da se kupe ili bar iznajme pristojni avioni za tu svrhu - npr. Boeing 747 koje je JAT planirao nabaviti tokom 1970-ih i 1980-tih i o kojima smo mi, građani Jugoslavije, godinama sanjali, ali ih nikada nismo dočekali.

1
(subota, 17. apr 2010, 12:58)
Жаровит [нерегистровани]
oпошаљи одговор

SerbianA(ir)

Југославије више нема, некоме је жао, некоме није.Морамо градити сопствени идентитет као сав нормалан свет. И шта је са Авиогенексом, то је била одлична авиокомпанија(или је неко чува за некога)

1
(subota, 17. apr 2010, 12:29)
anonymous [нерегистровани]
oпошаљи одговор

lepo je

imati svoju nacionalnu kompaniju :) ali ako ćemo krenuti od nule, znači novo ime, nova kompanija i sl. realno a to nema nikakve veze sa imenima i nacionalnim, ta kompanija mora da potroši iznos u visini kompletnog današnjeg JAT-ovog duga da bi neko uopšte odlučio da kupi kartu.
Ne znam da li osim one prve rečenice na ovom postu imam ijedan drugi razlog da imamo svoju avio kompaniju i/ili da menjamo ime postojeće.
To što je naziv Jugoslovenski je "važno" za posao kao i da li moja baba igra fudbal.
JAT kakav god bio je upao u dugove zbog lošeg rukovodstva a njegovo ime je poznato.
Medjutim ako je interes nove kompanije da bude lokalni taxi na relacijam do par stotina kilometara, onda je to druga stvar.
U poslovanju se promena imena ili loga kompanije priprema godinama unapred pa tek kada istraživanja pokažu da 99% zna da će se takonešto desiti, onda se ide u kampanju promene. Kod nas to preko noći, "na oruk". Samo ćemo dobiti još jednog gubitaša.
Vi koji niste imali prilike ili sreće da idete malo po drugim državama ili kontinentima, možda mislite da svi znaju za Srbiju. I jedan deo ljudi zna, ali većini moraš da spomeneš "JUgoslavija" i "Tito" da bi znali o kojih par hiljada km2 uopšte govoriš.
Ne kažem da to treba tako, već da je to činjenično stanje. Ljudi neće da koriste ili da idu negde ako nisu uopšte čuli za to mesto ili za tu kompaniju.
Na kraju ime može da bude samo nama važno, ako kompanija je uspešna mene drugo ne zanima. Ako je neuspešma neće dovočjno dugo da postoji da bi iko upamtio ime.
Ne određuje ime kompanije ili države, uspeh ili sreću njenih građana ili zaposlenih. Nemam nikakv problem da budemo 20+ EU država ili 50+USA država ili NN Kineksa ili Ruska, ako će to rešiti sve naše probleme i izgraditi građanski odruštvo, pomeriti nas civilizacijski unapred. Tako i za ime ovog našeg, koga čemo prodati, nacinalnog prevoznika kroz vazduh.

1
(subota, 17. apr 2010, 11:46)
Armada [нерегистровани]
oпошаљи одговор

AirSerbia

Ja sam za Air Serbia kratko i sve govori. JAT u istoriju ali to uraditi sa JRB, Jugoslovenskom kinotekom Jugoslovenskim dramskim itd. Ja sam voleo YU ali je vise nema i vreme je da ne kukamo zbog toga vec da se okrenemo svojoj zemlji. Jeste li videli u Austriji ili Madjarskoj da se neka firma zove Austro-ugarska ovo ili ono... niste naravno... Analogno tome...

1
(subota, 17. apr 2010, 09:31)
Немања [нерегистровани]
oпошаљи одговор

Предлог за назив

По мени би најбољи назив националне авиокомпаније био "Serbian Airlines".

1
1