"Opel" čeka pomoć države

"Opel" prinuđen da zatvori tri fabrike u Evropi i bez posla ostavi 11.000 radnika. Još uvek nije postignut dogovor na koji način će nemačka vlada pomoći tom automobilskom gigantu. Rukovodstvo "Opela" zatražilo između tri i četiri milijarde evra direktne pomoći.

Još nisu dogovoreni uslovi pod kojima će Nemačka pomoći "Opelu" da izađe iz krize, dok istovremeno "Dženeral motors", u okviru koga posluje "Opel", ponavlja da će biti prinuđen da zatvori svoje tri fabrike u Evropi i bez posla ostavi 11.000 radnika, prenosi "Dojče vele".

"Pomoći ćemo da se spasu radna mesta ali, na žalost, još nismo postigli dogovor", rekla je nemačka kancelarka Angela Merkel u redovnom nedeljnom obraćanju naciji.

Na poslednjem u nizu sastanaka sa nemačkim ministrom privrede Karlom Teodorom Gutenbergom, koji je održan u petak, rukovodstvo "Dženeral motorsa" obećalo je da će prilagoditi svoj plan za spasavanje koji je vlada prethodno odbila kao neodgovarajući.

"Mora biti promenjen sam koncept tog plana za spasavanje", objasnila je nemačka kancelarka i obećala da će učiniti sve što je u njenoj moći da se pronađe rešenje, prihvatljivo za 25.000 radnika "Opela".

Potrebna direktna pomoć

Rukovodstvo "Opela" zatražilo je 3,3 milijarde dolara državnih garancija, ali stručnjaci smatraju da je za spas tog automobilskog giganta potrebno daleko više.

Prema tvrdnjama nedeljnika "Špigel" koji izlazi sutra, plan rukovodstva "Opela" predviđa zatvaranje pogona u Bohumu u zapadnoj Nemačkoj, u Ajsenahu u istočnom delu zemlje i fabrike u Antverpenu na severu Belgije.

Sa 11.000 ljudi koji bi u tom slučaju ostali bez posla, čelni ljudi "Opela" smatraju da bi uštedeli oko 949 miliona evra, navodi nemački list.

Alternativno rešenje navodno je otpuštanje "samo" 3.500 ljudi, ali uz istovremeno smanjenje plata za one koji budu ostali.

Nedeljnik "Fokus" navodi da "Opel" traži u stvari četiri milijarde evra direktne pomoći, a ne 3,3 milijarde u garancijama, kao što je to ranije bilo objavljeno. List tvrdi da "Opel" u nemačku državnu kasu ne plaća ni jedan cent i da sav profit odlazi u Detroit.

Analitičari upozoravaju da se, prilikom donošenja odluke o pomoći nemačke države "Opelu", mora voditi računa o kompleksnoj vlasničkoj strukturi uspostavljenoj između nemačke fabrike automobila i sedišta kompanije u Detroitu.

Berlin brine i to da bi pomoć "Opelu" mogla da završi u Sjedinjenim Američkim Državama. Kao jedna od poslednjih, stiže izjava nemačkog ministra unutrašnjih poslova Volfgana Šojblea, koji je u petak predložio da "Opel" razmotri mogućnost da ode u stečaj, podsećajući da to ne znači i bankrot.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 03. јул 2025.
19° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом