Modernizacija železničkog Koridora 10

U izgradnju železničkog Koridora 10 u narednih sedam godina biće uloženo oko 4,6 milijardi evra, najavio je ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić. Koridor 10 je nacionalni projekat koji ima najviši prioritet, kaže ministarka za NIP Verica Kalanović.

Ministarka za Nacionalni investicioni plan Verica Kalnović najavila je da bi u 2010. godini trebala da počne modernizacije pruge na drumsko-železničkom Koridoru 10 kroz Srbiju.

"Budžet neće ugroziti izgradnju Koridora 10, jer će sledeća godina biti posvećenja izgradnji projektne dokumentacije za Koridor, a realizacija bi trebalo da počne 2010. godine", najavila je Kalanovićeva na skupu o investicijama u železnički deo Koridora.

Kalanovićeva je navela da će iz budžeta Srbije za sledeću godinu biti izdvojeno pet milijardi dinara za infrastrukturu, a 12 milijardi dinara za NIP i dodala da je za razvoj železničkog saobraćaja predviđeno 282 miliona evra, od čega 100 miliona evra za Koridor 10.

Ukupni troškovi izgradnje železničkog dela Koridora 10 u Srbiji dužine 770 kilometara procenjeni su na 4,6 milijardi evra.

Brži vozovi

Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić rekao je da je planirano da se za sedam godina napravi dvokolosečna pruga na deonici drumsko-železničkog Koridora 10 kroz Srbiju koja će omogućiti kretanje vozova brzinama od 160 do 250 kilometara na čas.

"U naredne tri godine u Koridor 10 biće investirana 1,1 milijarda evra", najavio je Mrkonjić i napomenuo da projekti još nisu završeni, ali da će izvođači radova biti birani na  tenderima.

Ministar nije mogao da iznese preciznije planove za izvođenje radova, pošto se, kako je naveo, danas bira novo rukovodstvo Železnice Srbije.

"Daćemo mesec dana novom rukovodstvu da se upozna sa planovima pa ćemo govoriti o detaljima",  najavio je ministar za infrastrukturu. 

U 2009. godini, najavio je Mrkonjić, u Srbiji će se raditi na modernizaciji pruge Niš-Dimitrovgrad, koja nije elektrifikovana, na završavanju beogradskog železničkog čvora, na pruzi kod Inđije i na deonici od Kragujevca do Lapova.

Pomoćnik ministra za infrastrukturu Srbije Dejan Lasica kazao je da će Javno preduzeće "Železnica Srbije" u 2009. godini dobiti novi osnivački akt kojim će biti razdvojeni infrastruktura i prevoz.

Ekonomski analitičar Milan Kovačević je rekao da je železnički saobraćaj u Srbiji potpuno zanemaren, da železnički u ukupnom putničkom saobraćaju učestvuje sa devet odsto, i istakao da bi prioritet trebalo da bude restruktuiranje preduzeća "Železnice Srbije" tako što će se odvojiti saobraćaj od infrastrukture.

Predstavnici Saobraćajnog fakulteta istakli su da zbog izgradnje Koridora 10 ne bi trebalo zanemariti druge železničke saobraćajnice u Srbiji i preporučili da bi projekte za Železnice Srbije trebalo da rade i druge stručne institucije u zemlji, a ne samo CIP.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 29. март 2024.
17° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво