Metro razvojni projekat Srbije

Novoosnovano preduzeće "Koridor 10" biće samostalno, sa sopstvenim računom, podračunom i rukovodstvom. Finansiranje se stavlja pod kntrolu države. Metro postaje treći razvojni projekat u Srbiji, izjavio za RTS ministar Mrkonjić.

Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić izjavio je da je Nacionalni savet za infrastrukturu doneo pravo rešenje da se unutar JP "Putevi Srbije" formira sektor "Koridor 10" koji će biti samostalan, sa svojim računom i podračunom i rukovodstvom. U projektu će raditi 30-40 ljudi.

Suština formiranja "Koridora 10" za puteve je da se potpuno definišu putni pravci po zadatim projektima a da se finansiranje stavlja pod kontrolu države.

"Do sada je finansiranje izgradnje, recimo, obilaznice oko Beograda bilo iz više i izvora, delom grad, delom Republika iz budžeta, delom iz NIP-a, međunarodnih kredita", objašnjava Mrkonjić.

Sada će sav novac ići iz međunarodnih kredita ili NIP-a preko grupe "Koridor 10".

Preduzeće ima zadatak da izgradi autoput na Koridoru 10.

Vek trajanja je 2,5 godine. Preduzeće se gasi kada se završi autoput.

Metro treći razvojni projekat Srbije

Na Nacionalnom savetu za infrastrukturu bilo je reči i o metrou, koji je do sada bio briga grada.

Mrkonjić podseća da unutar "Železnica Srbije" već postoji Direkcija za izgradnju beogradskog čvora koji je najslabija tačka na železničkom Koridoru 10.

Metro je na sednici Saveta za infrastrukturu proglašen kao treći najznačajniji projekat u Srbiji, posle puteva i železnice. Uvršten je u red nacionalnih srpskih interesa. O njemu će brinuti Republika Srbija.

Formirana je radna grupa koju vode gradonačelnik Dragan Đilas i ministri Milutin Mrkonjić, Verica Kalanović, Oliver Dulić.

Radna grupa ima zadatak da u roku od 60 dana pripremi kompletan predlog realizacije tog značajnog projekta za celu Srbiju.

"Dakle, metro je razvojni projekat Srbije", naglasio je Mrkonjić.

Mrkonjić podseća da je više grupa stručnjaka radilo na tom projektu i zalaže se da prethodna grupa bude embrion tima.

Prva etapa izgradnje metroa od 5 kilometara koštala bi 500-600 miliona evra. Za drugu etapu, po tadašnjim projektima, potrebno je još narednih 500 miliona evra.

"Dakle, 1,5 milijardi bi koštalo prvih 14 kilometara metroa u Beogradu", izjavio je Mrkonjić.

Ranije predviđeni rok realizacije prve etape je 4 godine, a druge 8 godina.

"Vrlo brzo ćemo imati kompletan predlog", kaže ministar.

Srbija postaje veliko gradilište, to je put da se "lomi recesija u svetu". Zato postoje međunarodni krediti i interes međunarodnih banaka i za metro, naglasio je ministar Milutin Mrkonjić.

broj komentara 3 pošalji komentar
(petak, 21. nov 2008, 18:44)
anonymous [neregistrovani]

Sramota

jao kako ne volim ove pacenicke komentare dajte obdanista i skole itd... ionako pola skola u beogradu zvrji prazno, po 20ak ucenika po odeljenju, i sta kao nova skola bi resila neki kritican gradski problem... dok bi metro bio investicija na duge staze, jer bi pomogla kako razvitku samog grada, tako i smanjenju guzvi u centru, samo pogledajte Praski metod...

(petak, 21. nov 2008, 16:50)
anonymous [neregistrovani]

U metrou je spas

Da bi ucenici stigli na vreme di svojih skola, treba im kvalitetan prevoz gde se nece gurati, a to je metro. Prvo uradite put (metro) da bi se doslo do novih skola.

(petak, 21. nov 2008, 14:58)
anonymous [neregistrovani]

Sramota

Kako vas nije sramota. Koliko ima skola i obdanista sto nemaju dovoljno sredstava za rad a vi hocete da pravite metro.

Zapamtite to je i zakon u inostranstvu: najvece bogatsvo svake firme i zemlje su dobri i skolovani radnici. Zgrade i hale moze svako da pravi, ali za buducnost zemlje je vaznjije da se prvo resi socijalni i ekonomski sistem.
Ko ce da vam se zovi metrom kada ljudi nemaju pare za obican autobus.