Sve popularnija kupovina automobila na kredit

Posle nekoliko godina uzastopnog pada prodaje novih automobila tržište u Evropi se oporavlja. Ono što ohrabruje je da je pad prodaje novih kola u Srbiji zaustavljen pa bi ova godina mogla da bude u znaku oporavka i povećanja prodaje. Za razliku od prethodnih godina kada su automobili kupovani za gotovinu ova godina u znaku je auto kredita sa nula odsto kamate.

Građani Srbije bi se verovatno odrekli mnogo čega samo da imaju za benzin. Za kupovinu novog automobila su potrebna malo veća odricanja pa je kupce zagolicala ponuda auto kuća za beskamatnim kreditima do 7.000 evra.

Međutim trebalo bi odvojiti klasične bankarske auto kredite i lizing ugovore od beskamatnog finansiranja koje nude auto kuće i proizvođači vozila.

"Na kraju uvek je to uračunato kupcu umesto da dobije veći popust deo rabata se opredeli za finasiranje", kaže ilija Kostić iz "Auto kuće Čačak".

"Šta se događa kod beskamatnih kredita. Uvoznik vam nije dao najbolju cenu vozila koje je mogao da da nego nego je ta cena uvećan za iznos kredita. Tako da kupac koji kupi vozilo na beskamatni kredit je odjedanput platio sav kredit umesto da ga plati na 38-40 mesečnih rata", kaže Dušan Đuračćević iz firme "Euro Sumar Suzuki".

Beskamatno finansiranje se nudi za iznos do 7.000 evra ali je malo vozila koje možete kupiti za taj iznos. Za vozila sa višemesečnom ratom trebalo bi uplatiti i učešće od nekoliko hiljada evra i obavezno kasko osiguranje i troškove održavanje kredita.

Bilo kako bilo država ima koristi od većeg prometa vozila zbog naplate poreza i registracija jer je tržište automobila, bilo novih ili polovnih, kao i promet nekretnina svuda u svetu parametar za stepen ekonomskog rasta.

"Ako uporedimo starosnu strukturu automobila u pojedinim zemljama možemo videti savršeno dobru korelaciju u zemljama koje su na nižem stepenu privrednog razvoja da je učešće prometa polovnih automobila daleko veće nego u zemljama sa višim standardom gde su mnogo veće kupovine prvih novih automobila", kaže Hasan Hanić, dekan Beogradske bankarske akademije

Prateća auto industrija je dodatni zamajac koji prati direktnu prodaju automobilla. Ona prva prihvata i ugrađuje nove tehnologija i dosta je profitabilna sobzirom na visok stepen dodatog rada.

U eri ekonomske krize svuda u svetu auto industrija je dobijala direktnu podršku države jer nisu u pitanju samo radna mesta već strateška proizvodnja od koje u mnogome zavisi razvoj i platni bilans neke zemlje.

broj komentara 1 pošalji komentar
(ponedeljak, 28. mar 2016, 04:22)
anonymous [neregistrovani]

ajde

Sve sto jedan prosecan Srbin moze da kupi na sajmu automobila u poslednjih 25 godina je pljeskavica.