Nikolić i Kinezi o projektu kanala Morava-Vardar

Predsednik Tomislav Nikolić razgovarao je sa delegacijom kineske kompanije "Bonn Project" i predstavnicima Instituta "China Design Group" o infrastrukturnim projektima u Srbiji, posebno o izgradnji plovnog kanala Morava-Vardar.

Osvrćući se na trenutno stanje u vezi sa opasnošću od poplava, predsednik Nikolić je naveo da bi projekat Morava-Vardar umnogome pomogao i u podizanju stepena zaštite Srbije od takvih elementarnih nepogoda.

Kako se navodi u saopštenju predsednikovog Biroa za saradnju s medijima, kineski partneri izrazili su veliko interesovanje za projekte u izgradnji infrastrukture u Srbiji, a posebno za izgradnju kanala Morava-Vardar.

Oni su iskazali veliko zadovoljstvo potpuno otvorenim pristupom Srbije ka realizaciji zajedničkih projekata sa kineskim kompanijama.

Predsednik Nikolić je istakao da projekat Morava-Vardar nije samo običan infrastrukturni projekat, već je projekat koji će obezbediti život za mnoge generacije.

Kineska delegacija navela je da je njihova kompanija za ostvarenje ovog projekta dobila podršku od finansijskih i državnih institucija u njihovoj zemlji i da je već obavljen razgovor i sa makedonskim partnerima o njegovoj realizaciji, ističe se u saopštenju.

broj komentara 7 pošalji komentar
(ponedeljak, 14. mar 2016, 14:55)
Дрински [neregistrovani]

@Samo nam je još potrebna voda

Voda u kanalu ne bi tekla! Zbog različitih visina, nivo se reguliše branama i prevodnicama. Projekat je skup, ali je izvodljiv. Niko ne pominje koliko naselja bi moralo da se preseli i koliko hiljada hektara zemlje bi bilo potopljeno...

(ponedeljak, 14. mar 2016, 10:41)
Dragan Stanković - Stane [neregistrovani]

Stara ideja

Ova ideja je stara nekoliko storina godina, sa čim javnost nije upoznata. Pesimisti misle da bi to trajalo do sto godina (sic!)! Ako bi ga kopali ašovom i krampom - da. Ima međutim i boljih načina za kopanje, što je najjeftiniji deo posla izgradnje kanala. Čitava Evropa je išarana kanalima, a mi znamo samo za kanal Rajna-Majna-Dunav. Ovaj kanal ima 52 prevodnice, a Majna je bila potok u kome je čovek mogao samo noge da opere!
Sada se pojavljuju već pozitivne reakcije na ovu ideju, jer nas pritiska muka sa poplavama. Niko ne kaže da je Velika Morava najveći problem kod visokih vodostaja! A jeste! Valjda zato što poplavni talas još nije stigao do nje. Velika Morava svake godine menja korito (meandrira) i kada nema visokih vodostaja. Dođe seljak na njivu da je radi, njive nema, došla Morava. Sutradan dođe na pecanje, a ono se pojavila nova njiva! Ovo je samo metafora.
U nabrajanju prednosti ovakvog projekta nije navedena velika prednost za razvoj naše jadne privrede. To je održavanje takvog kanala. Nova radna mesta, razvijanje prateće privrede itd. Jedini pravi problem je što bi morali da se naviknemo da nema poplava na polovini teritorije Srbije. Zapadni deo bi bio u mnogo boljoj situaciji, jer bi kanal prihvatao višak vode koja izaziva poplave.
Treba da doživimo još nekoliko poplava, ne daj Bože, pa da prihvatimo ideju kanala Dunav - Solun. Po običaju, Srbi će da se podele na one "za" i one "protiv". Ništa novo...

(ponedeljak, 14. mar 2016, 09:30)
Чича из Шумадије [neregistrovani]

БГ на води за 30, овај канал за 50~100 година...

Технички је ово могуће, економски део је још нејасан, еколошки такође, то може бити огромна прекретница у развоју Србије, питање је коме ово одговара, мене брине коме не одговара - мора да постоји неко, ту у окружењу... неће ово бити лако, гадно је окружење, одавно и увек.

(nedelja, 13. mar 2016, 00:33)
anonymous [neregistrovani]

Istina

kanal je moguce napraviti samo nam je jos potrebna voda. A i Morava bi se okenula uzvodno pa preko Vardara u Egejsko more ili da se Vardar okrene pa preko Nisa i Jagodine za BG. Sad u izbornoj kampanji sve je moguce. Dusan

(subota, 12. mar 2016, 21:01)
milan lala [neregistrovani]

Kanal

Izgradnja kanala je investicija-veka. To je investicija kojom ce se Srbija ekonomski uzdignuti i postati najrazvijenija i najbogatija zemlja na Balkanu, Kroz kanal ima da plove prvenstveno Kineski a i brodovi citave Azije natovareni robom za Evropu . To je za Aziju najkraci i najjeftiniji po toni tereta put do severa EU i Baltickog mora ( Balticko more - Rajna- Majna- Dunav- Morava -Vardar -Egejsko more ) isto tako i za celu EU to je najkraci put do Egejskog mora , bliskog istoka i Azije . Trajna promena klime sa velikim padavinama bibliski razmera po nekoliko puta godisnje u Srbiji, valjda ce uspeti da ubedi vladu da je vreme da se gradi kanal Dunav - Morava- Vardar. Ako su Kinezi voljni za koncesiju onda je svako kocenje izgradnje kanala neprijateljski akt usmeren protiv razvoja Srbije. Kanal treba odmah bez odlaganja poceti graditi . Samo neprijatelji, glupavi ili zavidni mogu biti protiv izgradnje ovog kanala. Ako Kinezi tvrde da bi kanal bio dobar i hoce da ga grade pa jos nude koncesiju onda je stvarno tesko razumeti zasto se neide u posao. Ko nam to neda da se razvijamo ??? Rad na kanalu bi zaposlio vise hiljada radnika . Direktna i indirektna korist od kanala za poljoprivredu , turizam , recni saobracaj , bezbednost od poplava je ogromna . Kanal je nasa buduca ekonomska zila kucavica , nasa vodena biznis pasarela sa velikim svetskim ekonomijama.

(subota, 12. mar 2016, 10:58)
Deda Nole [neregistrovani]

Za jaku Srbiju

Projekat koji bi Srbiju ojacao ekonomski,srbiju bez poplava,sbiju kao velikog proizvodjaca poljoprivrednih proizvoda a samim tim znacajnog igraca na svetskoj pozornici.To nije utopiski projekat vec projekat razvoja i zaposljavanja bezposlenih ljudi koji napustaju srbiju i odlaze da grade druge zemlje bez mogucnosti da se vrate.Klimatske promene ce dovesti do povecanja padavina sto izaziva velike stete,regulisanjem velikh vodenih tokova pruzile bi se neslucene mogucnosti u ekonomskom razvoju.

(petak, 11. mar 2016, 19:22)
anonymous [neregistrovani]

Realizovati sto pre

Time bi bio smanjen rizik od novih poplava.