Mihajlović: Iz srpskih železnica mora da ode 6.000 ljudi

Potpredsednica Vlade i ministarka građevine, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je danas da se reforma srpskih železnica odvija po planu i da će u narednih pet godina morati da ode oko 6.000 radnika, a u prvoj godini oko 2.000.

"Železnice čeka racionalizacija broja radnika i sva četiri železnička preduzeća su donela nove sistematizacije koje su napravljene prema stvarnoj potrebi. U narednih pet godina sigurno je da treba da ode oko 6.000 ljudi, a oko 2.000 u prvoj godini", rekla je Zorana Mihajlović.

Istakla je da za Vladu jedan od prioriteta reformisanje "Železnica Srbije" i podsetila da je Železnica zato podeljena na četiri preduzeća – "Srbija kargo", "Srbija voz", "Infrastruktura Železnica Srbije" i "Železnice Srbije" a. d., kako bi železnički sistem funkcionisao na novim tržišnim osnovama.

Mihajlovićeva je rekla da se ta reforma sprovodi zajedno sa Svetskom bankom, navodeći da to nije moguće uraditi preko noći i da se uporedo realizuju i investicije.

Ona je kazala da je vrednost aktuelnih projekata u železničkoj infrastrukturi oko 1,5 milijardi evra.

"Ne bih se složila sa Fiskalnim savetom da se stalo oko reformisanja železnice", dodala je Mihajlovićeva i naglasila da se radi na smanjivanju subvencija i modernizaciji celog sistema, a urađen je i popis imovine.

Prema njenim rečima, u 2015. je modernizovano 120 km pruga i pokrenuti su mnogi krediti koji su bili ukočeni – kuvajtski, ruski, EBRD-ovi i drugi.

"Svaki objekat u srpskim železnicama je popisan i napravljen je deobni bilans. Višak imovine će biti prodat i taj novac će se koristiti za izmirivanje duga za struju", rekla je Mihajlovićeva, dodajući da je do februara dug za struju iznosio 750 miliona dinara i da su železnice izmirile do sada 430 miliona.

Kako kaže, subvencije su smanjene i "Srbija kargo" radi bez subvencija.

Mihajlovićeva je rekla da četiri železnička preduzeća počinju da funkcionišu na osnovu ugovornih i tržišnih odnosa.

Ministarka je navela da se oko 830 km pruga ne koristi ili veoma malo koristi, kao i da od toga oko 300 km pruga uopšte ne radi, zbog čega će biti zatvorene jer prave troškove za održavanje.

Koridor 10 gotov do početka februara 2017. 

Ministarka Mihajlović je izjavila da se putni koridori u Srbiji nikada nisu brže gradili i najavila da će Koridor 10 biti potpuno završen najkasnije do početka februara 2017. 

"Vrednost projekata u putnoj infrastrukturi iznosi blizu tri milijarde evra, a stepen povučenosti kredita je oko 60 odsto", rekla je Zorana Mihajlović otvarajući na plenarnoj sednici drugi dan "Kopaonik biznis foruma".

Ministarka Mihajlović je rekla da će Koridor 10 biti završen skoro ceo do kraja godine, ali da će možda ostati deo kroz Grdeličku klisuru, što će sve biti završeno do početka februara.

"To je za Srbiju od velikog značaja i očekujemo novo zapošljavanje i nove investicije u narednih pet godina duž Koridora", naglasila je Mihajlovićeva.

Ona je istakla da će se Koridor 10 ponovo vratiti na mapu Evrope, s obzirom na to da sada saobraćaj ide preko Rumunije i Bugarske.

Mihajlovićeva je rekla da se za auto-put Niš–Merdare–Priština–Tirana–Drač završava projektno-tehnička dokumentacija, koja će biti spremna polovinom naredne godine, kada će moći da počnu radovi.

Prema njenim rečima, taj projkat će biti realizovan u dve faze, koje će ukupno koštati 800 miliona evra, a samo prva faza 550 miliona evra.

Mihajlovićeva je rekla da je prošle godine izgrađen 101 kilometar auto-puta i obnovljeno 120 kilometara puteva u Srbiji.

Ona je podsetila da će u naredne četiri godine biti obnovljeno 1.100 kilometara puteva u Srbiji, u vrednosti od 400 miliona evra.

Vrednost aktuelnih projekata na železnici je oko 1,5 milijardi evra, navela je Mihajlovićeva.

Ministarka je podsetila da je od januara ove godine počelo izdavanje elektronske građevinske dozvole, koja mora da bude dobijena u roku od 28 dana, kao i da je prethodno uvedena objedinjena procedura izdavanja dozvola.

Prema njenim rečima, u decembru 2015. je broj građevinskih dozvola povećan za 56 odsto u odnosu na isti period 2014. godine, a vrednost građevinskih radova za 26 odsto.

Ona je naglasila da se u Srbiji gradi i Koridor 11, koji treba da poveže Srbiju i Crnu Goru i taj putni pravac postao je deo transportne mreže Zapadnog Balkana.

"Putna i železnička infrastruktura su prepoznate u razgovorima sa EU i svi projekti koje je Srbija predložila u okviru Berlinskog procesa ušli su u osnovnu transportnu mrežu EU. To je značajno za nas i povezivanje regiona. Srbija će tako iskoristiti dobar položaj pošto smo najkraća ruta između istoka i zapada", rekla je Mihajlovićeva.

Potpredsednica Vlade je naglasila da je prioritetan projekat i izgradnja brze pruge od Beograda do Budimpešte i da se za taj projekat, kao i za gradnju auto-puta Niš–Merdare, radi na obezbeđivanju izvora finansiranja.

Mihajlovićeva je rekla da je Vlada Srbije otvorena za različite modele finansiranja i da se razmatra koncesija, kao i drugi vidovi javno-privatnih partnerstava.

"Ranije su kasnili projekti u proseku tri do četiri godine i zato sa mnogima ne možemo da se pohvalimo, ali sada je druga situacija i sve što je bilo planirano za 2015. jeste i realizovano", istakla je ona.

Prema njenim rečima, stepen izvršenosti budžeta tog ministarstva za kapitalne investicije je 98 odsto.

Број коментара 12

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 20. април 2024.
4° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво