Hoće li FAP u stečaj?

Ispunjen deo zahteva sindikata FAP-a - radnici će dobiti dve plate, a preostalih devet ako se preduzeće privatizuje. Ministar Željko Sertić, uverava da stečaj za FAP nije konačno rešenje, iako 31. maja prestaje zaštita preduzeća od poverilaca.

Nakon drugog maratonskog sastanka sa predstavnicima Ministarstva privrede, štrajkači FAP-a delimično zadovoljni. Jer su im i zahtevi delimično ispunjeni - dobiće dve plate, a preostalih devet ako se FAP privatizuje.

"Dogovoreno je da se poveže radni staž onima koji napuste matično preduzeće, dogovoreno je da se overe knjižice za sve radnike", kaže Miroslav Mršević, predsednik Štrajkačkog odbora FAP-a.

Nije im, međutim, još ispunjen zahtev da, ako FAP ode u stečaj budu proglašeni tehnološkim viškom i dobiju otpremnine. Pitanje je i koliko bi radnika preuzela Vojska Srbije, za koju bi FAP mogao da remontuje vozila.

"Oni su rekli da zakon mora da se poštuje i da ono što je urađeno za sva ostala preduzeća u restrukturiranju ostane, to je za nas sporna tačka, kao što je sporno i da broj radnika FAP-a koji će da preuzme Vojska Srbije. Mi tražimo da ta dva zbira budu približna broju od 650", kaže Mršević.

Ministarstvo privrede nakon sastanka saopštava: Vlada će uložiti sve resurse kako bi FAP opstao, i radnici nastavili sa poslom.

Ministar Sertić, uverava da stečaj za FAP nije konačno rešenje, iako 31. maja prestaje zaštita preduzeća od poverilaca.

"Moramo sve da učinimo da spasimo FAP. To znači, FAP je jedno od 17. preduzeća kojima ističe zaštita 31. maja, ali najveći broj poverilaca su državni organi i državne kompanije. Pravimo plan kako da pripremimo FAP da posle 31. maja ne ode u stečaj. Nije FAP jedina kompanija koja ima probleme", kaže Sertić.

Premijer kaže da pregovori sa finskom fabrikom SISU još nisu gotovi, i da je problem nastao oko garancija za novac koji bi Vlada trebalo da da kao podsticaj.

"Našli smo strateškog partnera, problem je u tome što tražimo garancije za naših 30 miliona. Da ne dobijemo garancije, vi biste rekli - bacili ste državne pare. Čekamo te garancije. Ako dobijemo - imaćemo strateškog partnera, ako ne dobijemo, tražimo drugog partnera", rekao je premijer Alkesandar Vučić.

Naredni sastanak, kojem će prisustvovati i predstavnici minsitarstva odbrane, trebalo bi da bude održan sledećeg ponedeljka.

broj komentara 6 pošalji komentar
(sreda, 02. mar 2016, 12:35)
Ekonomski stručnjak velike razorne moći [neregistrovani]

Одг.Инжењеру

Ne znam odakle ti to da vojsci Srbije u narednih 10 god. treba 5 000 kamiona, odnosno 500 kamiona godišnje? Kao da mi imamo 100 hiljada vojnika i sve da ih vozimo na teren u jednom danu. Decenijam su u FAP-u radili neki inženjeri u razvojnom centru i ne videsmo novu kabinu...

(sreda, 02. mar 2016, 11:05)
Дрински [neregistrovani]

РЕ:Kako to "ako.."

Кад се нађе пословни партнер, неће он донети паре за "хиљаде година" неплаћеног стажа, већ од тих 30 милиона за које држава тражи гаранцију морају се покрити обавезе. Држава даје да се задрже радна места, настави производња и делимично покрију старе обавезе... Дугови се не отписују, већ се помаже њихова отплата...

(sreda, 02. mar 2016, 09:55)
anonymous [neregistrovani]

Kako to "ako.."

Dobili dve plate,a devet ostalih "ako se privatizuje....".
Neverovatno. Dragi radnici pa sta cekate ????!

(sreda, 02. mar 2016, 09:46)
Inzenjer [neregistrovani]

Objasnite

Zasto se 30 miliona evra upumpava u privatno preduzece, umesto da se taj isti iznos ulozi u modernizaciju i pokretanje proizvodnje u FAP-u kao drzavnom preduzecu? Zasto se otpisuju dugovi prema novim privatnim preduzecima, a dug koji sad postoji nece da otpisu dok je FAP jos drzavno preduzece?
Zasto se strancima daje i sakom i kapom, a domace se unistava i gasi???

(sreda, 02. mar 2016, 09:41)
Inzenjer [neregistrovani]

Prosto resenje

Pitanje FAP-a moze da se resi za 48 sati, samo treba dobra volja. 5000 kamiona treba vojsci Srbije narednih 10 godina, odnosno 500 kamiona godisnje. Uz tih 500 kamiona proizvelo bi se oko 100 za civilne svrhe. Sa 600 kamiona godisnje FAP bi funkcionisao. Za 10 godina okupite nlade inzenjere koji ce osmisliti novu kabinu koja bi se montirala na postojecu sasiju. Ako to necete za 10 godina drzava nek skupi pare i nek otkupi licencu za proizvodnju kabine nekog evropskog proizvodjaca. Uz postojeci domaci menjac, osovine, pogonske mostove... trebalo bi projektovati vazdusno oslanjanje i dobili bi konkurentan proizvod i jevtin proizvod. To bi donelo posao za Prvu Petoletku, zelezaru...
Odnosno za pocetak treba novac usmeriti u vojsku. Zadrzali bi inzenjere u Srbiji, jer trenutno ne postoji firma u Srbiji kojoj su potrebni masinski inzenjeri.

(sreda, 02. mar 2016, 08:40)
Dvanaest godina do penzije [neregistrovani]

Rezervni delovi

Teško spojive želje i mogućnosti! Radnici bi i otpremnine i staž i plate i još da kao tehnološki viškovi odu uz naknadu na biro...A fabrika ima Veliku Muzejsku Vrednost... Da li da odštampamo tih 60 mil evrića? Nadam se da neko misli i o tome šta će biti sa rezervnim delovima za postojeće fapove kamione, ako FAP ode u stečaj.