Reforma srpske železnice po evropskom koloseku

U Beogradu se održava osnivačka konferencija Saveza za železničke inovacije u jugoistočnoj Evropi. Taj skup pomoći će našim želenicama da se brže i efikasnije uključe u međunarodne koridore i da se brže reformišu.

Ovo je jedan od najvećih železničkih skupova koji su ikada organizovani na Balkanu. Čak 40 železničkih kompanija iz Jugositočne Evrope imaće 60 delegata. Železnice Srbije predstaviće svoje studije reformi i infrastrukturnih projekata, ali će pokušati i da direknto, bez posrednika, ugovore nove poslove.

"Da bi što bolje i brže reformisali svoje železnice morate poći od infrastrukture i raditi na tome da svi međunarodni koridori koji prlaze kroz vašu zemlju budu što pre u standardima koje traži EU. Vidim da vaše železnice imaju razumevanje države što je jako dobro da bi se proces restruktuiranja što pre završio", kaže Žan Pjer Lubinoks, predsednik Međunarodne železnike unije.

Vlada Srbije je opredeljena da reformiše želenicu po standardima Evropske unije. Putnici se moraju vratiti na prevoz vozom koji će biti isplativ i za državu ali i za železnicu.

Trenutno od četiri železnička preduzeća jedino kargo prevoz donosi zaradu i ono se više neće subvencionisati. Razvoj ipak mora biti balansiran, kaže resorna mnistarka.

"To je kao bicikl, jedan točak je reformisanje železnice, a drugi je investiranje i u infrastrukturu i u vozove, Jedno bez drugog ne može", kaže ministarka građevine, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović. 

Železnice Srbije pre podele na četiri zavisna preduizeća imale su oko 15.000 radnika. Ove godine oko 2.000 njih će, kaže direktor Železnica Srbije Miroslav Stojčić, otići putem raznih programa, ali tek kada se utvrdi u kojem preduzeću ima viška, a kojem nedostaju radnici.

broj komentara 0 pošalji komentar