"Prokop" spreman za otvaranje, od sutra kreće voz za Novi Sad

Od sutra građani Srbije i Beograda dobijaju još jedan kapitalni objekat. Posle 42 godine i bezbrojnih otvaranja i zatvaranja radova, konačno su gotovi peroni buduće centralne stanice – Beograd centar, popularno nazvane "Prokop", zbog mesta na kojem je ukopan na padinu Senjaka.

Projekat je zamišljen kao deo beogradskog železničkog čvora, ali zbog stalnog nedostatka sredstava i investitora nije bio ranije završen. Novu stanicu će sutra pustiti premijer Srbije Aleksandar Vučić.

Skadar na Bojani, najperspektivnija i najduže građena stanica – "Prokop", od sutra prima međunarodne ali i lokalne vozove. Radnici beogradskog "Energoprojekta" za 420 dana završili su ono što su drugi pokušavali 42 godine.

Uređeno je za sada osam perona koji će u potpunosti zameniti centralnu, staru železničku stanicu i omogućiti da međunarodni vozovi više ne kasne ulazeći u Savski amfiteatar.

"Prokop" vezuje i tunel kroz Beograd i omogućiće da se vozovi iz svih pravaca ukrštaju u jednoj tački, a ujedno "Prokop" uvezuje i prigradski saobraćaj.

Izgradnjom druge faze železničkog čvora, Beograd će veoma brzo dobiti četiri železničke stanice kako je to bilo planirano davne 1977. godine, kada je i počelo projektovanje.

"Beograd dobija četiri nove stanice – Beogard centar, Zemun, Rakovica, Novi Beograd – kojima se zaokružuje celokupni beogradski železnički čvor. Ovo je veliki uspeh posle toliko godina da dobijemo jedan ovakav objekat i ja sam srećan što će sutra premijer Srbije Aleksandar Vučić otvoriti ovaj objekat", kaže Milutin Ignjatović iz beogradskog CIP-a.

Vrednost radova prve faze "Prokopa" je 25,8 miliona evra, a finansirana je kreditom Kuvajtskog fonda za arapski ekonomski razvoj.

Oprema perona je najsavremenija, s novim klupama, video-nadzorom, svetlosnom signalizacijom i displejima koji obaveštavaju putnike o tačnom vemenu dolaska i odlaska željenog voza.

"U celosti, sva oprema i signalizacija postavljene su po najsavremenijim standardima EU. Ukupno sada 'Prokop' može da primi 100 vozova, kada bude u potpunosti izgrađen čak 250 u jednom danu", kaže vodeći projektant u CIP-u Milan Janjić.

Završetak radova na "Prokopu" jedan je od najbitnijih preduslova da ta stanica preuzme zadatak glavne putničke železničke stanice u prestonici i da se sprovede projekat "Beograd na vodi".

Od sutra kreće i nova linija – dva puta dnevno do Novog Sada sa "Prokopa", ali i izgradnja pravog malog grada na samoj ploči perona, koja treba da ima tržni centar, hotel i sadržaje kakve imaju sve velike evropske stanice.

Број коментара 13

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 04. мај 2024.
22° C

Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се